Skip to main content

Ik had 2 stuks Arris kasten 2952 (zonder V2). Één kastje voor boven in de slaapkamer voor een wat oudere tv waar ik de kpn afstandsbedieningen hebt gesynchroniseerd met de tv. De andere kastje heb ik voor beneden in de woonkamer en ik kon mijn Samsung afstandsbediening koppelen aan mijn Arris kastje zodat ik enkel mijn Samsung afstandsbediening hoefde te gebruiken. Dat werkte perfect. Veel beter dan de KPN afstandsbediening want daarmee kan je veel minder snel van tv apps wisselen. 
 

Totdat wij een half jaar geleden glasvezel kregen. Boven werkte de tv nog wel maar beneden niet. Een KPN monteur is langs geweest. En heeft beneden een Arris kastje 2952 V2 aangesloten en mijn Samsung tv werkte weer. Alleen vanaf dat moment moet ik allebei de afstandsbedieningen gebruiken en kan ik niet meer mijn Samsung afstandsbediening koppelen aan de Arris kastje. Ik heb de Arris kastje van beneden verwisseld met kastje van boven (de oudere kastje zonder V2) maar ook daarmee kreeg ik het niet meer voor elkaar. Ik vermoed dat de oudere kastje ook een update heeft gehad waardoor het niet meer mogelijk is. Vandaag is er een KPN monteur langs geweest voor dit probleem en hij kon niets voor mij betekenen. Hij kreeg het ook niet voor elkaar. Ik baal hier wel van. Wat zal de volgende stap kunnen zijn? 
 

Een vriendelijke groet 

Welkom op het forum @YKN! Excuses voor de late reactie. 

Zoals ik het begrijp heb je dus een Samsung Smart-tv afstandsbediening die niet wil koppelen met onze VIP2952 V2? Kan je aangeven om welke afstandsbediening dat gaat?

Het is niet iets dat we officieel ondersteunen. Maar wel wil ik graag met je meekijken tot alle mogelijkheden zijn geprobeerd. 

Ik hoor hier graag van je. 🙂


@YKN volgens mij moet je in je Samsung televisie je afstandsbediening koppelen met de TV ontvanger van KPN. 


@YKN hier onder vindt je een link naar Samsung site met uitleg hoe je dit kan doen. 
 

Link Samsung site


Ik vermoed dat de instelling "kpn" door het uithalen van de hdmi kabel uit de televisie is vervallen. Herstel dit via Instellen univ.... = Instellen universele afstandsbediening. 

 


Bedankt voor jullie reacties. 

Het is even gelukt dankzij @Hoopvol maar de volgende dag was de Samsung afstandsbediening niet meer gekoppeld en moest ik weer de KPN afstandsbediening gebruiken. Ik heb de batterijen gecontroleerd. Daarna heb ik het weer geprobeerd te koppelen maar zonder resultaat.

 

Zie onderstaande link welke Samsung afstandsbediening ik heb.

https://123afstandsbediening.nl/Webwinkel-Product-359713085/Samsung-BN59-01315B-afstandsbediening.html?gclid=CjwKCAjwoMSWBhAdEiwAVJ2ndmLaaxCIvCTfIsJhec4sDr6ay534qve5V2pFScqThO24v4_IL1JDVBoCUwQQAvD_BwE

 

Ik ben weer een beetje hoopvol 😉 want het is even gelukt. Maar wat is er gebeurd waarom het later niet meer doet en ook niet meer kan koppelen?

 

Een vriendelijke groet,


Oh, die.

Ten eerste is dit natuurlijk een Samsung functie en niet een kpn functie. 

De ab die je toont is de infraroodversie. Even wat uitleggen over de instelling via Samsung. Die stelt NIET de ab in voor de Arris. Maar de IR hub onderaan het scherm.

Jou Samsung ab is ook IR dus dan heb je ‘last' van 2 IR signalen door elkaar. Die van je ab naar de tv en die van de tv (onderaan scherm) naar de Arris. 

In dit geval kun je de afstandsbediening beter (flink) naast de tv richten. Anders gaan voor de Arris de 2 IR signalen door elkaar en reageert ie slecht. 
Met opstellen net achter het scherm (buiten zicht) en zo'n 3 cm achter het scherm werkt het ook. (zie foto)

De bediening blijft functioneren zolang het kpn logo bij de hdmi ingang staat. Jij geeft een commando naar de tv en die geeft het direct (gelijktijdig) door via de IR hub.
Zelf heb ik ‘m ook toegevoegd in het onderste deel van het Samsung menu (start).

Zelf gebruik ik dit ook wel, maar dan alleen met de kleine Bluetooth ab (One Remote) van Samsung. Dat werkt het beste want dan zijn er geen 2 IR signalen die elkaar storen.

Jouw ab heb ik ook voor de Samsung. Die gebruik ik vaak icm de app KPN iTV op de Samsung. Decoder kan dan uit blijven.

 


Beste PeterG,

Bedankt voor je bericht. Mijn Arris kastje staat ook achter mijn tv. Zie op de foto rechts onder een groene 3. Het kastje staat op zijn zijkant. 
 

Het lukt mij soms en dan staat de KPN logo bij de HDM poort. Ik kan dan met de Samsung ab. van kanaal wisselen. Maar als ik de TV uit zet en daarna weer aan dan niet meer. De KPN logo blijft wel staan. Ik heb ook de KPN iTV toegevoegd en daarmee gaat het wel alleen dan gaat het zappen wat trager. 
 

Als ik tv wil kijken via de KPN HDMI met mijn Samsung ab. Moet ik dan hetzelfde afstandsbediening aanschaffen als jij?
 

Een vriendelijke groet

 

Admin: excuses weggehaald. Is helemaal nergens voor nodig. 🙂


@PeterG ik zie dat je wel benoemd bent maar niet getagged in de vorige reactie. 


Goed @Bram_ . Hier had ik geen e-mail abonnement op, want afgerond. 

Dus had ik de reactie/ vraag van @YKN gemist. 

Waarom het bij jouw niet goed werkt met de Samsung afstandsbediening ligt aan een paar factoren. Ten eerste zit de IR hub onderaan het scherm in het midden ​​​​​​. Misschien wat afgedekt door je ombouw?

En de voorkant van de ontvanger 'kijkt' daarvoor ook nog de verkeerde kant op.

Welke Samsung afstandsbediening je ook gebruikt; het signaal voor de Arris komt sowieso van de hub onderaan het scherm. 


@PeterG ik heb het antwoord voor nu even aangepast. 🙂