Skip to main content
Beantwoord

Arris VIP2952 reageert traag

  • March 4, 2020
  • 11 reacties
  • 794 keer bekeken

Na inruil van mijn Motorola tv ontvanger hoopte ik dat mijn nieuwe tv ontvanger sneller zou reageren. Maar dit is niet het geval. Probleem; zappen van de ene naar de andere zender duurt tussen de 4 á 5 seconden. Mede door telefonische ondersteuning van KPN heeft niets geresulteerd in enige verbetering. Wat er is ondernomen:

reset, software update, experiabox gereset, nieuwe afstandsbediening, fabrieksinstellingen, andere ethernet kabel. 
 

Graag advies of andere opties.

 

Groetend,

Hans
 

Beste antwoord door Bart van KPN

De andere ontvanger heb je nog wel? Zou je die kunnen aansluiten? Geeft die dezelfde problemen?

In ieder geval heb ik een nieuwe ontvanger voor je aangevraagd. Deze ligt morgen na 1430 uur klaar bij het servicepunt in de sms. De oude apparatuur mag inclusief stroomadapter retour met daarop het antwoordnummer ovv. van het ordernummer. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • March 6, 2020

Hoi @HansJJ, welkom hier. 

Je hebt dus een nieuwe ontvanger gekregen, maar deze is ook traag. Deze heeft dus al een reset gehad, maar zonder succes. En hoe is deze aangesloten op het modem? Met een kabel? Dus niet met draadloze adapters in het stopcontact? 

Wat ik nog kan proberen is de ontvanger even verwijderen zodat je deze opnieuw kan installeren met abonnementsnummer en pincode. Zou je daarvoor jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer en naam van de contractant? 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 6, 2020

Hallo Bart,

De TV ontvanger is met een ethernetkabel direct op het modem aangesloten. Er zijn echter wel draadloze KPN adapters aanwezig om PC's die elders in huis aanwezig zijn van internet te voorzien.

Ik zal mijn forumprofiel van de nodige info voorzien.


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • March 7, 2020

Heb je nu 1 of 2 ontvangers? Ik zie namelijk 2 actief. Als je maar 1 hebt, kun je dan de laatste drie cijfers van het serienummer onderop sturen? En mocht je er twee hebben, speelt het probleem dan op beide? En heb je de ontvanger al eens op een andere poort van het modem getest?

En hoe hoe is het modem op het hoofdaansluitpunt aangesloten? Met een ronde kabel van maximaal 1,5 met zonder splitter? Internet ervaar je verder geen problemen mee? 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 7, 2020

Bart,

Ik heb 2 ontvangers, maar gebruik er maar 1 met het serienr: …..752

De andere (motorola) is overbodig.

Het modem is met een goede ethernetkabel aangesloten zonder splitter en andere poorten hebben geen verbetering opgeleverd. Het internet werkt verder prima, ook in andere ruimtes.


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • Antwoord
  • March 9, 2020

De andere ontvanger heb je nog wel? Zou je die kunnen aansluiten? Geeft die dezelfde problemen?

In ieder geval heb ik een nieuwe ontvanger voor je aangevraagd. Deze ligt morgen na 1430 uur klaar bij het servicepunt in de sms. De oude apparatuur mag inclusief stroomadapter retour met daarop het antwoordnummer ovv. van het ordernummer. 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 9, 2020

De andere ontvanger is er nog één van het oude type Motorola, deze start op met 4 vensters die groen moeten worden, wat dus niet gebeurd. 

 

Dank voor het opsturen van een nieuwe, ik zal je op de hoogte houden.

 

Groetend,

Hans


  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 10, 2020

Met dank voor de nieuwe ontvanger.

De Arcadyan HMB 2260 is, in mijn thuissituatie, in het gebruik sneller dan zijn concurent Arris VIP 2952.

Het kan dus zeker aan de randapparatuur liggen. 


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • March 11, 2020

Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen Hans. Hoor het wel van je. 


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • March 18, 2020

Ik ga er van uit dat de nieuwe ontvanger voor de oplossing heeft gezorgd aangezien ik geen reactie meer heb ontvangen. 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 20, 2020

Sorry Bart, door alle toestanden nog geen tijd gehad te reageren.

Bij deze dus. De nieuwe ontvanger voldoet aan mijn verwachtingen en is t.o.v. zijn concurent, Arris in gebruik, beter en sneller. Tenminste in mijn thuissituatie.

Bart, bedankt voor je goede service.

Gegroet en denk aan je gezondheid.

 

Hans


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • March 21, 2020

Daarvoor hoef je je niet te verontschuldigen hoor. Het is een rare tijd, ik kan mij voorstellen dat je hoofd wel even ergens anders is dan op het forum terwijl de oplossing wel geboden is. Daar ben ik blij om. Graag gedaan daarvoor en mocht er nog weer iets zijn, dan hor ik dat graag.