Skip to main content
Vraag

Arris VIP2952 TV-ontvanger hapert en internetverbinding valt soms weg

• August 31, 2025
  • 21 reacties
  • 235 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Dag,

Ons TV-kastje hapert sinds enkele dagen, de gids werkt vaak niet en het loopt continue vast waardoor we alleen met itv kunnen kijken. En ja, de resets en alle mogelijke opties heb ik gedaan. ook de online tools zijn allemaal doorlopen. Ook ondervinden we hinder van een (af en toe) haperende internet verbinding, resetten en langere tijd spanningsloos maken geeft geen verbetering. Graag zou ik hier professionele hulp bij hebben en dan niet van een chatbot of van die opmerkingen wat in een draaiboekje staat. Graag serieuze hulp en een passende oplossing.

Met vriendelijke groet, Arno

21 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 1, 2025

Dat is niet zoals het hoort ​@Arno1234 . Is de ontvanger met een kabel aangesloten op het modem of op een andere manier?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • September 1, 2025

Goedemorgen,  het kastje is met cat6 vast aangesloten op het modem. Hier is niets aan veranderd de afgelopen 2? Jaar.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 1, 2025

De VIP2952 is wel ouder dan 2 jaar. Zeker 7 jaar.

Heb je 'm al eens 1 minuut (!, niet korter) stroomloos gehad? Schakelaar achterop. 

@ moderator. Deze mag naar 'kpn tv'.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • September 1, 2025

Hoi ​@Arno1234 . Welkom hier.

Wat hinderlijk dat dit zomaar gebeurt.  Je hebt alles bekabeld aangesloten en dat is fijn om te lezen.  Als die hapering er is, merk je dan ook dat het 'gewone’ internet wegvalt?

En heb je die herstart al geprobeerd?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • September 1, 2025

Resetten en langere tijd spanningsloos maken geeft geen verbetering staat hierboven al in de vraag beschreven. Het reguliere internet hapert willekeurig, ik zie geen verband met de tv ontvanger.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 1, 2025

Het reguliere internet hapert willekeurig, ik zie geen verband met de tv ontvanger.

De tv ontvanger krijgt z'n signaal via internet. Is op momenten dat internet hapert er ook geen tv?

Welk modem heb je?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • September 1, 2025

Tv hapert onregelmatig, zoals ik al eerder vermeld heb zie ik er geen logica in. Geen idee welk modem ik heb, dat is toch wel bekend bij kpn?

Ik betaal zo'n 75 euro per maand en verwacht daar ook wat voor terug. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • September 1, 2025

Tv hapert onregelmatig, zoals ik al eerder vermeld heb zie ik er geen logica in. Geen idee welk modem ik heb, dat is toch wel bekend bij kpn?

Ik betaal zo'n 75 euro per maand en verwacht daar ook wat voor terug. 

Je schrijft zelf:

“internet haper en internet valt weg”

Welke KPN modem / router je hebt is dus een hele belangrijke informatie.

1. Branden alle lampje groen op de KPN modem / router?
  2. UTP Cat6 en er zit verder niets tussen schrijf je. Klopt dat? Geen DVS of Switch of zo.
  3. Heb je koper of glasvezel?
  4. Zitten er knikken in de CAT6 kabel?

€ 75,-- per maand.

Is dat alleen voor internet en 1 KPN tv otnvanger?

Zo je, bel gratis 0800-0402 en zet je abonnement om naar KPN tv+

Je krijgt dan de nieuwste KPN tv ontvanger (Android mediabox) Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Meestal ben je dan goedkoper uit.

Ik betaal € 62,50 per maand.

Glasvezel FTTH

Internet 200/200

2 x KPN tv ontvanger (Sagemcom DIW7022)

Experiabox V10

Zie hier de huisregels van dit forum.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • September 1, 2025

Dit lijkt wel op fb. Het is niet verstandig om zoveel informatie te verstrekken op een openbaar forum. Daarnaast wil ik geen ander abonnement, als ik goedkoper uit wil zijn dan zijn er legio andere opties. Bedankt voor het telefoonnummer, die zal ik morgen gaan bellen.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • September 2, 2025

Dit lijkt wel op fb. Het is niet verstandig om zoveel informatie te verstrekken op een openbaar forum. Daarnaast wil ik geen ander abonnement, als ik goedkoper uit wil zijn dan zijn er legio andere opties. Bedankt voor het telefoonnummer, die zal ik morgen gaan bellen.

Wat betekend fb?

En deze informatie mag ik op een forum vermelden.

Er staan geen geheimen tussen, overigens zou ik ook geen geheimen van KPN weten. Ik werk niet bij KPN.

Het is puur ter informatie.

Wat je ermee doet, dat bepaal jij zelf uiteraard.

En ik ben net zoals jij klant bij KPN

En heb je wel voor ons (forumleden) antwoord op de vragen die ik stel?

Alvast onze hartelijke dank.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • September 2, 2025

fb bedoeld hij facebook mee ​@joop2011 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • September 2, 2025

fb bedoeld hij facebook mee ​@joop2011 

Dank je.

@Arno1234  Ik heb geen asociale media, vandaar dat het mij niet zo snel iets zei.😉

En zoals ik al vermelde, het voordeel van een forum is dat je veel informatie aan elkaar kan geven en op die manier elkaar probeert te helpen. 

En ik weet, niet iedereen wil geholpen worden.😉😊

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 2, 2025

Ik heb geen asociale media,

Beste ​@joop2011 ik zou (a)sociale media schrijven, niet voor iedereen is het standaard asociaal of gedraagt zich asociaal op die media.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • September 3, 2025

Iedereen bedankt voor de goede bedoelingen maar als je een probleem hebt wat opgelost moet worden gewoon even bellen met 0800-0402. Vriendelijke behulpzame medewerker die je rustig te woord staat en direct zorgt voor oplossingen.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • September 4, 2025

Beste ​@Arno1234 

Mogen wij weten wat de oplossing is?

Altijd weer leerzaam voor ons.

Onze dank is groot.

Groetjes,

Joop

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • September 4, 2025

Beste ​@Arno1234 

Mogen wij weten wat de oplossing is?

Altijd weer leerzaam voor ons.

Onze dank is groot.

Groetjes,

Joop

Ja hoor, een update voor de tv tuner en een nieuwe voeding voor de modem.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • September 8, 2025

Dat was dus niet de oplossing, nu start het modem ongeveer 5 x per uur opnieuw op. Wederom gebeld(met een vriendelijke medewerker!) en nu komt er morgen een nieuw modem. Ik hoop toch echt dat het daarmee opgelost wordt.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • September 14, 2025

Inmiddels een nieuwe modem ontvangen via Phone house en het probleem is uiteindelijk opgelost. Case closed.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • September 15, 2025

Inmiddels een nieuwe modem ontvangen via Phone house en het probleem is uiteindelijk opgelost. Case closed.

Via Phone House?

Begrijp ik hieruit dat u geen klant bij KPN bent?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • September 15, 2025

Via Phone House?

Grapjas

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • September 15, 2025

Via Phone House?

Grapjas

Ik zie bij Phone House dit.