Skip to main content

Ik heb 2 x een Arris VIP2952 (V2) ontvanger. De ontvanger beneden moet ik elke week enkele keren opnieuw opstarten omdat na het aandoen het geluid niet synchroon loopt met het beeld. Na opstarten doet de ontvanger het weer, wel vervelend. Wat kan ik hieraan doen

Hoi @Brel . Heb je die ontvanger al een keer een volledige reset gegeven?

En wat gebeurt er als je de tuners omruilt?

https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/reset.htm#/


Ja dat doe ik elke keer, daarna weer even goed. Op de 2e ontvanger geen problemen. De ontvanger die dus af en toe een probleem geeft zie je bij aandoen, zeg maar een hikje, daarna niet meer synchroom. 


En is die problematisch ontvanger op de een of andere manier ook anders aangesloten? Zit er bijvoorbeeld een switch tussen? Of is ie aangesloten op een superwifi twee? 

M.a.w. is er een wezenlijk verschil qua aansluiten met de andere tuner?


Nee geen swich, ontvanger is bekabeld rechtstreeks aangesloten op Esperia box V10. 


Zit er beneden een soundbar op?


Ja maar deze staat niet continu aan. Als ik de soundbar  wil gebruiken zet ik deze in menu Sony tv aan. 


Okee. Is het ook via het geluid van de televisie zelf niet synchroon?

Als de soundbar geen Surround of Atmos is zet dan in de ontvanger van kpn het hdmi geluid eens op stereo. Dat loste bij mijn moeder het probleem op. (instellingen - geluid - tab hdmi)

Wat ook kan: zet eco aan onder stand-by. Het duurt dan wel 1½ minuut voordat de Arris is opgestart, maar het is iedere keer tenminste wel een schone start. Hij gaat dan namelijk helemaal uit op het infrarood oog en het rode lampje na.


Dank voor optie, een enkele keer oké,  maar niet elke keer, dat vind weer een beetje tever gaan. Misschien een overstap naar KPN+, ik ben mij erin aan het verdiepen,  voors en tegens aan het afwegen .


Ha ha. Bij kpn tv+ zijn nog veel meer out of sync problemen. Volg het forum maar.

Heb je het geluid bij hdmi in de instellingen van de kpn box al op "stereo" gezet? Dat loste bij mijn moeder het sync probleem direct op!

Of

Heb je de ontvangers van beneden en boven al eens gewisseld?


Dank voor tips, . Afgelopen week even zonder internet en tv gezeten, mijn glasvezelmodem was defect. Monteur na anderhalve dag geweest, die heeft meteen mijn oude wifiversterkers gewsseld voor super wifi (tegen betaling en in overleg) Na alles weer opgestart was, wel nog een keer moeten herstarten ivm synchronisatie beeld geluid. Dat was 2 dagen geleden. Maar ga mijn ontvangers eens wisselen en kijken of dat effect heeft.