Skip to main content

Onze Arris VIP2952 V2 reset continue uit zichzelf meerdere keren per dag, behoorlijk storend. Ik heb,zoals geadviseerd, al een fabrieksherstel uitgevoerd. Maar dat maakt geen enkel verschil, de Arris blijft regelmatig uit zichzelfherstarten. De Arris staat gewoon op een tafel en heeft dus een goede luchtstroom. Graag jullie hulp. Dank alvast!

Dit lijkt op een storing aan de EB. Daarvoor kun je 't beste/snelste ff de klantenservice (0800-0402, gratis) bellen. Mocht dat geen soelaas bieden meld dat dan hier en vul je profiel dan alvast zoveel mogelijk verder in; dan kan een moderator - zo nodig - direct aan de slag.


Dank je Henk! Mijn profiel is reeds ingevuld. Ik wacht wel op een moderator.


Da's mooi, de meer privédelen van je profiel kan ik niet zien, vandaar mijn vraag.

Ik zou je toch willen adviseren eerst de KS te bellen. Moderators hebben 't nogal druk en het kan dan ook ff duren (dagen) voordat ze aan je vraag toekomen.


Ik heb geen haast, we hebben er gelukkig 2. Ik wacht wel tot een moderator reageert, komt vast wel goed.


@Henk2304 Ik las niet goed, maar jij praat over de Experiabox? Dan zou onze 2e Arris er toch ook last van moeten hebben? Nu geef ik toe dat de 2e soms problemen heeft met het opstarten, blijft vaak op de 75% hangen. Moet deze dan uitzetten en weer opnieuw aanzetten om het alsnog opgestart te krijgen.

Update : net even ingelogd op de Experiabox (H369A). Deze is blijkbaar ook uit zichzelf opgestart, en heeft meer fouten dan voorheen.


Excuses, ik heb niet goed gekeken. 'k D8 inderdaad dat 't om een EB ging, vandaar m'n advies om te bellen. Met twee ontvangers kun je 't inderdaad wel ff aanzien. 

Update : net even ingelogd op de Experiabox (H369A). Deze is blijkbaar ook uit zichzelf opgestart, en heeft meer fouten dan voorheen.

Dat is een V10. Die heeft inderdaad even geleden een update gehad (V1.01.00T03.8V3, voor Wi-Fi). 


Het gaat inderdaad niet om de Experiabox, maar het gaat om de Arris tv-ontvanger. Ik wacht rustig op een reactie van een moderator.


Even ter aanvulling : 

  • De Arris zit rechtstreeks verbonden aan de Experiabox
  • Internet blijft gewoon werken op het moment dat de Arris weer uit zichzelf opstart.
  • Onze 2e Arris tv-ontvanger heeft niet dezelfde kuren, maar deze blijft vaak hangen op de 75%. Ik moet deze dan uit- en weer aanzetten, dan start deze wel goed op.
  • Het is wel opvallend dat de afgelopen maand de Experiabox meer CRC errors weergeeft.

Ik hoop dat een moderator zich snel meldt en helpt het probleem op te lossen.


Ik begrijp dat je de tweede ontvanger vaak helemaal uitzet (schakelaar 8erop, vanuit de normale stand-by zou die niet op 75% blijven hangen). Als dat zo is zou ik je toch sterk in overweging willen geven de ontvanger in stand-by te laten staan. Eventuele updates komen dat 's nachts als je slaapt en niet als je net lekker tv zit te kijken. Ik weet dat ze in standby energie verbruiken, maar je kunt vast (een) ander appara(a)t(en) thuis vinden waarmee je (veel) meer energie kunt besparen. 


Ik weet het, het is meer een gewoonte dat we het uitzetten i.p.v. op stand-by te laten staan.


Normaal gesproken ook niet verkeerd, maar juist bij de KPN-ontvangers wel. de nieuwe firmware van de 5202 kent een energiespaarstand (iets van 0,5 W, moet je wel zelf aanzetten want default uit). Dat is al veel beter, maar dan heeft hij ook een langere opstartcyclus, maar dat zou voor jouw dus prima zijn, want iets korter dan helemaal uit.


Dank voor de tip, Henk. Waardeer het enorm!

Nu maar hopen dat een moderator tijd kan vinden om te reageren en de Arris te vervangen voor een nieuwe.


Hoi @Pierre-vb , daar ben ik dan (eindelijk) ;-)

STB 1:  M116xxxxxx175/NMC8

STB 2:  M116xxxxxx551/NMC8

 

welke van deze twee geeft de problemen?

 

 


Hallo Erwin, dank voor je hulp!

De  STB 1:  M116xxxxxx175/NMC8 reset regelmatig uit zichzelf, en de STB 2:  M116xxxxxx551/NMC8 moet ik meerdere opstarten voordat deze het doet. Beide kastjes blijven regelmatig hangen op 70% tijdens het opstarten, en valt het video signaal weg. Na meerdere keren opstarten starten ze uiteindelijk wel op. Ik weet dat ik ze op stand-by kan zetten, maar dat staat er even los van.

Ook opvallend is dat de internetverbinding de laatste maand erg veel CRC fouten heeft. Ik heb al meerdere keren een 'factory reset' gedaan, maar de CRC fouten lopen dan weer snel op. We merken hier ook soms haperingen van de verbinding. Het 1 heeft misschien met het ander te maken?


Ik meet geen ongeregeldheden op de lijn maar dat kan een tijdsmoment zijn. 

Vooralsnog heb ik je een vervangende tuner voor die 175 gestuurd. Laat je weten of die het goed doet?

Als je merkt dat de verbinding blijft haperen, wil ik dat graag weten.

Een andere verklaring voor die hangenblijvers op 70%: Omdat jij de stroom er helemaal afhaalt zal hij bij het opstarten alle informatie opnieuw van de server gaan halen. Als de server op dat moment druk is, kan dat update proces nog wel eens verstoort raken. Stand-by verdient de voorkeur maar uiteraard is dat jouw eigen keuze.   Dit is een theorie. Het zou uiteraard ook aan je verbinding thuis kunnen liggen maar daar heb ik op dit moment nog niet genoeg 'bewijs’ voor. 


Hoe is de experiabox trouwens aangesloten? Rechtstreeks vanaf het hoofdaansluitpunt? Zo ja, hoe lang is dat kabeltje?


Rechtstreeks, en verbonden met het standaard geleverde kabeltje. Het gaat om pair-bonding. Zo zit het al jaren verbonden. Daar ligt het echt niet aan. Er is 'iets' in de wijkkast gebeurt, denk ik. 


Ik heb de individuele lijnen ook nog even doorgemeten. Die zijn stabiel. Tussen modem en wijkcentrale lijkt het goed

Het zegt niet alles. Als jij merkt dat de verbrekingen blijven of toenemen en het wordt hinderlijk, zou ik eerst een omruil van de v10 overwegen. 


Goedemorgen, Erwin.

Dt lijkt me een prima plan om mee te beginnen. Wil je me s.v.p. een nieuwe v10 (laten) opsturen? Op het moment dat ik deze ontvangen heb, stuur ik de oude terug. Is dt akkoord?


We zullen eerst even op die nieuwe itv ontvanger moeten wachten. Ik kan geen tweede order plaatsen.

Laat het even weten als je die nieuwe hebt aangesloten?

 


Dus je stuurt een nieuwe v10 naar me op?


Dat ga ik proberen. Kan zijn dat ik jouw hulp daar nog bij nodig heb. Maar eerst even die nieuwe tuner afwachten.


Prima, ik laat het je weten als ik de tuner heb ontvangen.

Dank voor je hulp!


Ik zie dat de tv-tuner onderweg is en vandaag wordt bezorgd op een PostNl afhaalpunt. Dank daarvoor.

Het afgelopen weekend weer haperingen gehad tijdens tv kijken op beide tv-tuners. De internetsnelheid is ook niet regelmatig, met vele CRC errors. Dat is sinds een aantal weken zo, maar daarvoor was de verbinding tot op de byte stabiel. Er is iets verandert, dat kan bijna niet anders. Wellicht is het verstandig te beginnen met het vervangen van de v10?


Zo lang jij die nieuwe tuner niet hebt aangesloten kan ik geen andere logistieke order invoeren, @Pierre-vb  :-)

Laat maar weten als je die nieuwe tuner in gebruik hebt genomen, dan gaan we aan de slag.