Skip to main content

Onze Arris VIP2952 V2 reset continue uit zichzelf meerdere keren per dag, behoorlijk storend. Ik heb,zoals geadviseerd, al een fabrieksherstel uitgevoerd. Maar dat maakt geen enkel verschil, de Arris blijft regelmatig uit zichzelfherstarten. De Arris staat gewoon op een tafel en heeft dus een goede luchtstroom. Graag jullie hulp. Dank alvast!

Ok, zal ik doen. Ik haal de tuner woensdag op. Ik laat het je weten.


Moet ik de oude defecte tv ontvanger inleveren als ik de nieuwe ophaal? Of kan dat ook later?


Die moet ingeleverd worden. Anders krijg je het nieuwe pakketje niet mee :-)

Deze info staat in de SMS. Heb je die ontvangen? Anders stuur ik het even via een privébericht.


Ah, gevonden en gelezen. In karton verpakt staat er in het berichtje. Betekent dat ook het pakket helemaal dicht moet zijn, met tape?

Is het goed dat ik de power adapter houd als reserve?


Ik heb je een privébericht gestuurd, Peter ;-)


Gelezen en gereageerd, Erwin. Dank je!


De nieuwe ontvanger is aangesloten, Erwin. Werkt prima zo te zien.

Wat ik wel mis is een afstandsbediening, die zit niet in het pakket. Alleen de tv-tuner en een power adapter. Ik had mijn oude afstandsbediening meegestuurd.

Wat betreft de v10. Gisteren maar weer eens een factory reset uitgevoerd, maar op lijn 2 heb ik toch zeer regelmatig achter elkaar CRC errors. Het viel me trouwens op dat het lijkt alsof de v10 een gele tint heeft. Ik kan me toch goed herinneren dat deze altijd volledig wit was.


Okay. Ik heb je een nieuwe afstandbediening gestuurd.

Het modem lukt mij nog niet omdat de hardware (de oude tuner) nog niet retour is. Daar moet ik nog even op wachten.

Stuur mij morgen even een reminder dan doe ik een nieuwe poging. 

 


Prima, doe ik. Dank je!


Hallo Erwin, hierbij de reminder aangaande de v10.


Gisteravond tijdens het terugkijken van een opname weer veel haperingen, Erwin. Dit gebeurde op de nieuwe TV-tuner. Ik merk ook continue haperingen op mijn Shadow.tech streaming dienst. Tot ongeveer 2 maanden geleden streamde deze probleemloos, zonder enige haperingen. Maar nu gebeurt het bijna continue, kleine korte haperingen. Zoals je weet heb ik pair-bonding en de 1e lijn heeft een zo goed als foutloze verbinding, maar de 2e lijn vertoont vele CRC errors en haperingen. Dat was voorheen niet zo, er is iets gebeurt maar ik weet niet wat. Ik heb de v10 al meerdere keren een ‘factory reset’ gegeven maar dat maakt geen enkel verschil. Wat te doen?

Groet, Peter


@Pierre-vb : Ik heb een omruil in het systeem gezet. Heb jij de SMS met logistieke info ontvangen?


@Pierre-vb : Ik heb een omruil in het systeem gezet. Heb jij de SMS met logistieke info ontvangen?

Nee, niets ontvangen.


Beste Erwin, ik heb het nieuwe modem ontvangen. Dank daarvoor. Maar deze(KPN Box 12) ondersteunt geen pair-bonding en ik heb aangegeven dat ik pair-bonding heb. Ik heb nu 100/30 in plaats van 200/60. Hoe is dit op te lossen? Is het mogelijk om op 1 lijn 200Mbit te hebben in plaats van 100Mbit? Ik dacht gelezen te hebben dat dat mogelijk is op één lijn. Wat zijn de mogelijkheden?

Het modem op zich werkt prima.


Dit had nooit mogen gebeuren. Het systeem zou ‘slim genoeg’ moeten zijn om je een v10 te sturen. Helaas dus niet.

Ik ga een v10 voor je regelen via een andere weg.


Wacht even, Erwin.

Wat zijn de mogelijkheden?

  1. 1 lijn en dan 200/20?
  2. 1 lijn op 100/10?

Wacht even, Erwin.

Je hebt mijn vragen nog niet beantwoord.

Wat zijn de mogelijkheden met behoud van de KPN box 12?

  1. 1 lijn en dan 200/20? Is dat mogelijk?

Wacht even, Erwin.

Je hebt mijn vragen nog niet beantwoord.

Wat zijn de mogelijkheden met behoud van de KPN box 12?

  1. 1 lijn en dan 200/20? Is dat mogelijk?

Nee, dat kan niet. Daarvoor is juist pairbounding uitgevonden. Maar dan moet je dus wel de v10 hebben.


Wat schiet ik er financieel mee op als ik downgrade naar 1 lijn, dus 100/10?

Ik zie trouwens net dat als ik zou overstappen naar Ziggo dat ik €68,- per maand betaal, en zelfs de eerste 5 maanden €39,95. Dat is zelfs inclusief 1 jaar gratis Ziggo Sport Totaal en een internetverbinding van 250/25. Dat scheelt me €324,45 per jaar! Dat is wel heel erg aantrekkelijk.

Kunnen jullie mij wellicht een goed aanbod doen, als trouwe klant?


Kort gezegd is de snelheid die je nu hebt, het maximum is wat je met die v12 gaat halen. Als dat is wat je wilt laten we het hierbij en zal ik proberen die v10 te onderscheppen.

Ik heb geen aanbieding voor je. Je kunt eventueel de klantenservice bellen en aangeven dat je een ander aantrekkelijk aanbod hebt gezien. Geen garanties maar misschien dat ze daar iets voor je kunnen doen.

Laat je weten wat je wilt gaan doen met die v10?

 


Wat schiet ik er financieel mee op als ik downgrade naar 1 lijn, dus 100/10?

Dan ga je volgens mij 2,50 minder betalen. (je hebt nu een permanente korting.  En daardoor betaal je 2,50 per maand voor die 200Mbit)


De nieuwe tv-tuner herstartte net uit zichzelf. (half uurtje geleden)

Ik zal morgen de klantenservice bellen.

Ik laat het nog weten inzake de v10


Hallo Erwin, ik kreeg afgelopen week een bericht dat er een pakketje voor me klaarlag bij het PostNL ophaalpunt en dat ik de oude hardware moest inleveren. Omdat we hadden afgesproken dat ik jou een seintje zou geven als je me de v10 zou kunnen laten opsturen, ben ik ervan uitgegaan dat het de 2e tv-tuner was die me opgestuurd werd. Maar wat bleek, het was dus een v10……..

Ik heb op dit moment dus 1 tv-tuner, 1 modem v10 en 1 modem box 12. Dat klopt dus niet. Nu ben ik toch voornemens mijn abonnement op te zeggen, dus laat het maar zo. Maar wil je doorgeven dat dat de spullen zijn die ik retourneer als mijn abonnement is beeindigt? Dank!


Jammer dat je weggaat. Ik zal er een notitie van maken.


Dank je wel!