Skip to main content

We hebben al sinds ons Telfort abonnement een Arris VIP2952V2. Sids 2 weken gebeurt er iets vreemds.

Af en toe wordt het TV beeld erg rood. Soms kort, soms iets langer. Dat gebeurt steeds vaker.

De eerste keer hebben we de kleuren bijgesteld, dat werkte maar kort. Ik dacht eerst dat het aan onze TV zou liggen maar ik denk niet dat het daar aan ligt. Als ik met de KPN TV app naar de TV cast (via een ChromeCast)  dan zijn de kleuren op hetzelfde moment normaal. Casten gaat naar een andere HDMI poort.

Zou dit probleem door de Arris kunnen komen of zou het ook de HDMI kabel kunnen zijn?

Hi @EdwindeKok, bedankt voor jouw bericht en goed dat je het hier meldt. Een verkleuring van het beeld, kan inderdaad worden veroorzaakt door de verbinding tussen de tv en de tv-ontvanger. Dit zou ik dan ook graag uit willen sluiten. Is het mogelijk om een andere HDMI-kabel aan te sluiten tussen de tv-ontvanger en de tv? Mocht dat het probleem niet verhelpen, zou je dan een andere HDMI-poort van de tv kunnen testen? Zo kunnen we een en ander uitsluiten als mogelijke oorzaak. Laat je weten wat jouw bevindingen zijn? Ik hoor het graag van je. 


Ik heb geen alternatieve HDMI kabel voorhanden. Ik heb de HDMI kabel op de drie andere HDMI poorten geprobeerd, ik kreeg daar geen beeld.

Als ik de settopbox reset krijg ik wel het blauwe herstartscherm te zien en een succesvolle herstart maar uiteindelijk geen beeld. Ik heb 4 HDMI poorten. Op 1 zit de Settopbox en op 2 de ChromeCast TV.

Verder heb ik het glasvezelmodem en router gereset omdat dat op een ander forum geadviseerd werd. Helaas zonder het gewenste resultaat.


Ik heb een nieuwe HDMI kabel aangeschaft maar dit geeft geen verbetering. 
 

Het begint erop te lijken dat er een probleem met de decoder is. 


Dank je wel voor de toelichting. Als je de tv-ontvanger aansluit op een andere HDMI-poort van de tv, pas je dan ook het invoerkanaal aan op de tv? Als je de afstandsbediening van de tv-ontvanger hebt gekoppeld aan de tv, dan kun je dit doen met de knop onder de 7 (vierkantje met een pijltje er in). 


Dank je wel voor de toelichting. Als je de tv-ontvanger aansluit op een andere HDMI-poort van de tv, pas je dan ook het invoerkanaal aan op de tv? Als je de afstandsbediening van de tv-ontvanger hebt gekoppeld aan de tv, dan kun je dit doen met de knop onder de 7 (vierkantje met een pijltje er in). 

Uiteraard anders krijg je de output van de ChromeCast ook nooit te zien. 
 

Het blauwe installatiescherm is wel te zien maar zodra de installatie voltooid is dan gaat het beeld op zwart.


Hi @EdwindeKok, ik neem het in verband met verlof even over van @Ron!

Bijzonder probleem wel dit, even dubbel check: heb je de ontvanger ook al getest op de HDMI ingang waarop de Chromecast het prima doet? Als het beeld dan ook rare kleuren vertoont of zelfs helemaal zwart wordt, terwijl de Chomecast perfect beeld laat zien, begint het er inderdaad sterk op te lijken dat er iets niet helemaal pluis is met he ontvanger. Hoor graag je bevindingen!


Beste Maja,

Ik heb deze poort ook gebruikt zonder resultaat.

 


Duidelijk, dan kan ik er nu weinig anders van maken dan dat de ontvanger zelf hier de boosdoener is.

Omdat hij volgens mijn meting helemaal goed werkt, lukt het mij zelf niet om hier een omruil voor in gang te zetten, ik ga daarom een verzoek sturen naar onze logistieke afdeling. Die zal het verzoek binnen een paar dagen oppakken en een omruiling in gang gaan zetten. Je wordt daarover per sms geïnformeerd, dus het is va belang dat we hiervoor een contacttelefoonnummer doorgeven. Zou je jouw 06nummer in het opmerkingsveld van je profiel willen noteren? 

 


Dank je wel. Ga ik doen. 


Bedankt, ik heb het verzoek ingediend!


Hi @EdwindeKok, ik heb inmiddels een terugkoppeling ontvangen dat er gisteren een nieuwe de deur uit is gegaan bij ons, heb jij daar ook een sms over ontvangen? :slight_smile:


Hallo Maja,

Ja die heb ik gekregen. Ik ga hem morgen ophalen. 
Ik hoop dat dit de oplossing is.

 

Bedankt voor je hulp. 


Helemaal top, hoor graag hoe het gaat met deze ontvanger!


Gisteravond voetbal zitten kijken met de nieuwe ontvanger. Zelfs met de sportsmode bleef het beeld zoals het hoorde te zijn. Met de oude ontvanger was dat beeld niet om aan te zien.

Gisteravond heb ik geen vreemde kleuren gezien. Ik denk dat hiermee het probleem opgelost is.


Heel fijn, bedankt voor je update!