Skip to main content

Mijn moeder woont in een verzoringshuis en heb voor het zo geregeld dat de radio en TV vanzelf aan en uit gaat. De ontvanger van de KPN (Arris VIP 5202) gaat na 24 uur vanzelf op standby (omdat mijn moeder geen zenders kan verzetten). Als ik de tuner net als de TV op een bepaalt tijdstip van spanning voorzie, dan springt wel de TV aan zoals het hoort maar de tuner valt na de opstart procedure weer in standby.

Kan dit worden opgelost, eenerzijds tuner blijft gewoon aan en valt niet in Stanby na 24uur of men past de software aan, dat als de tuner opgestart wordt niet in standby valt??

Of heeft iemand anders op dit forum een werkbare oplossing?

 

Gr René

Hallo @ReneD67! Bedankt voor je vraag hier. Helaas is het niet mogelijk om de ontvanger voor altijd aan te laten. Maximaal 24 uur, zoals ze zelf al hebt ontdekt. Ik denk dat een tijdschakelaar de enige oplossing is om de tv op en bepaalde tijd aan te laten springen. Denk jij dat een tijdschakelaar gaat werken @Nick83

Ik ben benieuwd en hoor het graag. 


Hoi Lisa bedankt voor je reactie. Een tijdschakelaar heb ik geprobeerd, maar na de reboot valt ie in standby, dus dat is ook geen oplossing. Had graag gezien dat het anders was.


@ReneD67 Waarom kan uw moeder geen zenders verzetten? Kan ze niet overweg met de afstandsbediening? Lukt het ook niet om het kastje aan te zetten?


Hoi Nick, mij moeder is dementerende en ze kijkt graag televisie maar ze begrijpt niet meer hoe een afstandsbediening werkt 😥

Daarom heb ik alles met smart stekkers aangesloten, en het frustreert mij dan het niet lukt zoals ik het graag zou zien. KPN is de enige aanbieder dus heb ook geen mogelijkheid om over te stappen naar een andere provider. 


Zou er een programmeerbare afstandsbediening bestaan die eens in de zo veel tijd iets doet om de ontvanger “wakker te houden” ?

Zoiets zou anders eenvoudig te bouwen zijn.

Of een andere ontvanger, dat  zou evt ook een DVB-T2 (“digitenne”) ontvanger kunnen zijn, welke zender staat er doorgaans aan ?


Ik kan instellen:

Dat kunt u niet?


Thx!!!Nick die optie had nog niet achterhaald in het menu. Die ga ik morgen gelijk proberen.