Skip to main content

Beste,

 

mijn partner heeft sinds kort een nieuw KPN abbonnement gekregen met een Arris vip5202 modem. Modem is aangesloten op TV middels HDMI kabel in poort 1. Bij aanzetten van de tv start de source in HDMI1 maar komt er alleen audio door. Bij het doorklikken van de source uitgangen (in dit geval HDMI2, Ext1 en Ext2) en weer uitkomend op HDMI1 komt ook pas het videobeeld door. Om tv te kunnen kijken, moet er dus altijd door het source-menu worden gescrold. Is dit oplosbaar? en zo ja, hoe? 

Als je nog steeds geen beeld hebt, is een verouderde HDMI kabel misschien de oorzaak. Gebruik een andere HDMI kabel die niet ouder is dan 5 jaar of koop een nieuwe. Je sluit deze kabel het best aan terwijl beide apparaten aan staan. Verwijder eerst de oude kabel en zet beide apparaten dan pas uit. Zet de apparaten vervolgens weer aan en koppel ze met de nieuwe kabel aan elkaar.

https://www.coolblue.nl/advies/tv-geen-beeld.html


Heb je op de ontvanger ingesteld dat de ontvanger na 15 min standby in een extra energie besparende modus moet gaan? Dat levert (ook bij mij) problemen op.


Hoi @miquelbe .  Hinderlijk issue! Heb jij misschien nog een andere tuner in huis om te testen? Wat gebeurt er als je de HDMI2 poort gebruikt?


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.