Skip to main content

Ook wij hebben dit probleem. Met een Arris vip5202. De instellingen in het standby menu zijn “eco stand“ aan en “schakel de tv automatisch in op juiste hdmi ingang” uit. Ik weet niet welke andere instellingen ik zou moeten zetten. Dit gebeurd inderdaad sinds kort.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Ik kwam je topic tegen en dat is natuurlijk erg vervelend. Speelt het probleem nog steeds? Zou je anders eens kunnen omschrijven hoe de ontvanger is verbonden met de tv? Is dat rechtstreeks of zit daar nog iets van een surround set of een receiver tussen? 


Hallo, ik zie dat het topic is afgesplitst waar wat meer informatie stond.

ja het probleem doet zich nog steeds voor. Hieronder informatie uit het andere topic:

Ik heb mijn profiel aangevuld. We hebben een Panasonic G20 (2010) als tv. De ontvanger is overigens op een Marantz sr6006 AV versterker/receiver aangesloten. Dus van ontvanger naar versterker, van versterker naar tv.

Extra informatie: we gebruiken alleen de afstandsbediening van de KPN ontvanger.


Ah dat verklaard het een ander, bedankt voor de Toelichting. Een G20 ben ik al een tijdje niet meer tegengekomen, blijft een mooi toestel 🙂. Iets zegt me dan toch dat er iets misgaat in het samenspel in tv, ontvanger en versterker. Er is verder niets gewijzigd qua variabelen? Heb je onlangs een update uitgevoerd op de receiver bijvoorbeeld? Je zou ook de basis eens kunnen afdekken door bijvoorbeeld het kastje eens op één van de andere HDMI-poorten van de receiver te testen. Als dat helpt kun je ook eens kijken bijvoorbeeld wat er gebeurd als je een tijdje de ECO-stand uitzet zodat we wat variabelen in het geheel kunnen testen. 


Hallo,

 

vanmorgen heb ik de HDMI kabel uit het tv ontvanger kastje gehaald terwijl deze uit stond. Een paar uur later stond deze vanzelf weer aan. Het kastje was dus alleen verbonden met power en ethernet.

Ik heb geen idee hoe ik een update moet uitvoeren, ik kan zo snel niks vinden in het menu daarover. De receiver heeft geen update ontvangen en is niet verbonden met het netwerk.

de eco stand staat op dit moment nog aan. Die zal ik de volgende keer uit zetten.


Ja dan is de ECO stand de volgende stap. Ik zie je bericht en bevindingen graag tegemoet. 


Van het weekend heb ik de eco stand uit gezet en de hdmi kabel eruit gehaald en bet kastje bleef uit. Vanmorgen heb ik de eco stand weer aan gezet (zonder hdmi) en het kastje springt weer aan.

ik vermoed dat het dan inderdaad gewoon aan de eco stand alleen ligt en niet aan eventuele andere aangesloten apparaten, want die zijn er simpelweg niet.


Check. Ik was het even vergeten maar zou je anders dat kastje ook eens frisse start kunnen geven? 


Hallo,

inmiddels een paar weken verder. Ik heb een frisse start gegeven en na wat problemen met de afstandsbediening (die ook alweer opgelost zijn) geen last meer gehad van een kastje dat uit zichzelf aangaat.

bedankt voor de hulp!


Fijn dat het is opgelost! Ik hoop dat alles blijft werken en post gerust nog even een berichtje als we iets voor je kunnen doen!