Skip to main content

Vannochtend kwam de foutcode stb-nmc-400 ineens in beeld te staan en het beeld haperde/bleef hangen.
Workaround door op pauze te zetten voor 1 seconden en dan play, werkt tijdelijk.

Voor de zekerheid de tv-ontvanger herstart en deze blijft nu hangen bij het opstarten op 85% met de foutcode 563.
Meerdere malen geprobeerd de nieuwe software op te halen, geen oplossing.
Ik heb 3 van dezelfde boxen in huis en 1 geeft maar dit probleem.
Wat mij opviel is dat de 2 goede boxen gebruik maakten van GBe en de “foute” box, maar FE (100mbit) netwerkverbinding.

Ik maak geen gebruik van de experiabox, maar zou hier ook geen oplossing bieden, aangezien de overige 2 boxen nog steeds werken.

Deze situatie werkt al 2 maanden en is vandaag spontaan ontstaan op die ene box.
Voor de zekerheid heb ik de NTU herstart, router, switches. geen oplossing.

 

Zijn er meer mensen die dit ondervinden? (hebben ondervonden)

Hoi @T3chnoWolf69, welkom! Deze foutcode geeft in de breedste zin aan dat de verbinding tussen deze tv ontvanger en het tv platform niet optimaal is. Dat kan z'n oorzaak vinden aan jouw kant, maar ook aan de onze. 

Aan jouw kant, kijk naar de connectie tussen tv ontvanger en je modem/router. Het maakt daarbij niet uit dat dit geen Experia Box is. Zorg er bij voorkeur voor dat de ontvanger rechtstreeks bekabeld is aangesloten op de router. Als er wel een switch tussenzit (omdat je die noemt) zorg dat dit switches zijn die IGMP snooping ondersteunen. Mocht je gebruik maken van home plugs, probeer dit te vermijden. Het werkt vaak prima, maar we zien wel dat als het dan niet optimaal is, het op tv het meest voor issues zorgt. 

Het feit dat de storende box op een 100 Mbit interface zit is niet een probleem, dat is al meer dan de ontvanger überhaupt gebruikt. Dus dat zal niet de oorzaak zijn.

Daarnaast kan het ook aan onze kant zitten. Als dat het geval is, is het over het algemeen ook iets dat tijdelijk is. Ervaar je de foutcode nu nog?


Hoi Erik,

inmiddels heb ik het probleem opgelost. 
Ik maak gebruik van een UDM pro SE. 
Deze bleek al ruim een week geleden een update van het network gedeelte gehad te hebben. 
Gevolg is dat ik igmproxy ook moest updaten/opnieuw installeren. 
Waarom iTV er niet gelijk uitklapte is mij ook nog een raadsel. 
Maar weer een leermomentje blijkt nu 😁

Mijn probleem is dus alsnog opgelost. 


Ha, goed om te horen :)