Skip to main content

Een Samsung TV aangesloten op een Arris VIP5202 geeft overlopende kleurvlekken met name in het zwarte beelden. Zie de afbeelding. waar ligt dit aan?

 

 

Dit lijkt wel een 3D beeld. Welk type Samsung TV heeft u ? Al de beeldinstellingen van de TV uitgeprobeerd ?


Type TV maakt niet zoveel uit. Heb al 3 verschillende Samsung TV's geprobeerd van klein tot groot QE50Q67AAU, UE43AU8070U en een QE43Q67AAU, allemaal hetzelfde probleem. Soms als je in de Arris de schermresolutie aanpast is het even weg maar even later komt het weer terug. Het is geen 3D 😉 Ook als je kijkt via YouTube ,via de KPN ontvanger. heb je hetzelfde probleem.


Is uw TV met HDMI verbonden met de Arris ? alle kabels goed ingeklikt ? heeft u de Arris al een reset gegeven via het menu>instellingen>systeem>frisse start ?


Het lijkt wel een tekenfilm.

Wou net vragen: wat als je de Youtube in de televisie zelf gebruikt…..

Maar als het met 3 televisies op één en dezelfde ontvanger is….

Blijft over: de gebruikte HDMI kabel. Is dat steeds dezelfde waarmee je getest hebt? Gebruik eens een andere!


Ik heb hetzelfde probleem met de beeldkwaliteit. UTP kabel en HDMI kabel zijn vervangen. Arris tv ontvanger vervangen. Probleem doet zich bij streamen via app van Disney of Netflix niet voor. Voortdurend herstarten van Arris lost Probleem alleen tijdelijk op.

Probleem zou volgens KPN kunnen liggen aan kopernetwerk hoewel die stabiel is(?).

Advies was Samsung tv naar analoog te zetten. Moet uitzoeken hoe dat te doen.


HDR problemen? Mijn oude Samsungs hebben nergens last van.


Hoi @HJV_Exp en van harte welkom op ons forum! Het beeld ziet er inderdaad bijzonder uit op jouw tv, je hebt het op meerdere televisies getest zelfs. Ben je nog verder gekomen met de tips hier, zoals @PeterG die tipt om eens een andere HDMI kabel te proberen? We horen graag hoe het verder is verlopen

 

@Sunlight Jij hebt last van iets soortgelijks en ook al een boel geprobeerd lees ik. Voor hulp bij de beeldinstellingen van jouw tv kan je contact opnemen met Samsung. Dat is de fabrikant van je tv, zij kunnen je precies vertellen hoe je dat doet. Als je er niet uit komt of als je vragen hebt, maak dan een eigen topic aan. Op die manier houden we de topics overzichtelijk en kunnen we iedereen het beste helpen.


Ik heb exact hetzelfde probleem ! Ook van alles al geprobeerd maar geen verbetering.

Dezelfde zender afspelen via de KPN App heeft deze klacht niet.

Is overduidelijk iets in de Arris ontvanger.


Ik lees hierboven ergens over HDR probleem.

Kan je HDR op de Arris VIP 5202 uitschakelen?

 

En misschien een goede HDMI 2.0 of 2.1 (4k Kabel) misschien?


Als ik me niet vergis kan je in de huidige versie de HDR uitzetten, dat zou ik absoluut eerst proberen. Daarnaast kan je vaak per ingang de beeld'toon’ instellen en ik moest zelf alles zo neutraal (natuurlijk?) mogelijk instellen voor ik tevreden was.


Na iedere upgrade/update van de software op de Arris vip 5202 is op mijn 2 decoders het beeld slecht en zijn er problemen met de afstandsbedieningen. Na diverse herstarts  of zelfs opnieuw software downloaden en installeren herstelt het beeld naar normaal. afstandsbedieningen moeten opnieuw  ingesteld worden. beetje vermoeiend allemaal. (2 samsung 4k tv's, 1000 mbps glasvezel, 4k abonnement).