Skip to main content

Ik moet de ARRIS elke keer resetten als mijn LG OLED 65E6V uit is geweest, om te zorgen deze weer in sync zijn met elkaar. Dit om een van de volgende situaties op te lossen:

  1. Helemaal geen beeld via HDMI, de TV geeft aan dat geen apparaat is aangesloten op de TV
  2. Flikkerend/groen beeld via HDMI en er gebeurd verder niets 
  3. Melding 3D is uitgeschakeld komt in beeld 
  4. Melding ‘Druk op (I) om de TV-ontvanger aan te zetten.’ verschijnt niet in beeld als de ARRIS uitstaat


NB Op mijn andere LG LCD TV (49SK7900) werkt alles zoals het zou moeten werken. 

Acties die ik al heb ondernomen die geen van allen het probleem op de LG OLED hebben opgelost:

  1. Update firmware van OLED naar 05.30.80
  2. Omwisselen van de ARRIS, waarna het probleem nog steeds enkel bij de LG OLED blijft spelen 
  3. Aansluiten van de ARRIS op andere  HDMI poorten van de LG OLED
  4. Aansluiten van de ARRIS via mijn Marantz receiver (NR1608 met laatste firmware) aansluiten op mijn LG OLED 
  5. Overige apparaten die op de LG OLED zijn aangelopen zoals de Switch,  XBOX en Apple TV werken zonder problemen via de HDMI poorten van de LG OLED

—- Technische Details —

LG OLED 65E6V (2016 model), met laatste FW 05.30.80

ARRIS: UI 3.90.02 met SW 7.7.90_1

Wat ontzettend vervelend, @Remco11! Ik ben erg benieuwd of @SuperSteven en @Makkie72 al iets gehoord hebben van de collega's en wat daar dan uitgekomen is? Wil jij ondertussen je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)?


Wat ontzettend vervelend, @Remco11! Ik ben erg benieuwd of @SuperSteven en @Makkie72 al iets gehoord hebben van de collega's en wat daar dan uitgekomen is? Wil jij ondertussen je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)?

Ik heb contact gehad met een van je collega’s. Als eerste stap gaan we de Arris vervangen (lijkt mij sterk dat dat het oplost, maar altijd beter dan niets denk ik zo). Denk dat ik moet wachten op een nieuwe software-update..


Wat ontzettend vervelend, @Remco11! Ik ben erg benieuwd of @SuperSteven en @Makkie72 al iets gehoord hebben van de collega's en wat daar dan uitgekomen is? Wil jij ondertussen je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)?

Ik heb contact gehad met een van je collega’s. Als eerste stap gaan we de Arris vervangen (lijkt mij sterk dat dat het oplost, maar altijd beter dan niets denk ik zo). Denk dat ik moet wachten op een nieuwe software-update..

 

Ik ben ook wachtende op die software update, die het hopelijk zal oplossen.


Wat ontzettend vervelend, @Remco11! Ik ben erg benieuwd of @SuperSteven en @Makkie72 al iets gehoord hebben van de collega's en wat daar dan uitgekomen is? Wil jij ondertussen je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)?

Hoi Marcia

Ik heb mijn profiel bijgewerkt. Ik heb de tv ontvanger nu op 4k 50hrz staan en merk wel dat de problemen minder vaak voorkomt tot nu toe 3x. Ik las dat ze vandaag zijn begonnen met het updaten van de ontvangers en hoop dat dat dit probleem ook ermee opgelost wordt. 


Heb vandaag die software update gekregen voor mijn ARRIS. Het lijkt er vooralsnog op dat het probleem met mijn LG opgelost is….
Ik ben benieuwd of het de komende dagen zo blijft. Mooie GUI ook trouwens 👍


Heb vandaag die software update gekregen voor mijn ARRIS. Het lijkt er vooralsnog op dat het probleem met mijn LG opgelost is….
Ik ben benieuwd of het de komende dagen zo blijft. Mooie GUI ook trouwens 👍

@Makkie72 bedankt voor je bericht ik heb de update nog niet mogen ontvangen maar wacht het in spanning af 


Is het mogelijk om dit bij mij ook te regelen? Heb zelfde probleem als topic starter.


@Remco11 en @Raoul4one ik ga voor jullie ook een ticket aanmaken en zal daar inderdaad dit verzoek in zetten. 

 

@SuperSteven bijzonder dat bij jou voor een swap gekozen is. Mocht je met de nieuwe ontvanger ook tegen problemen aanlopen, laat het dan weten. 


Heb vandaag die software update gekregen voor mijn ARRIS. Het lijkt er vooralsnog op dat het probleem met mijn LG opgelost is….
Ik ben benieuwd of het de komende dagen zo blijft. Mooie GUI ook trouwens 👍

Een update van mijn kant: het vervangen van mijn Arris heeft geen effect gehad. Blij om te zien dat jij een software update hebt gekregen die het voor jou oplost. Ik wacht in spanning af.


@Remco11 en @Raoul4one ik ga voor jullie ook een ticket aanmaken en zal daar inderdaad dit verzoek in zetten. 

 

@SuperSteven bijzonder dat bij jou voor een swap gekozen is. Mocht je met de nieuwe ontvanger ook tegen problemen aanlopen, laat het dan weten. 

Zie mijn laatste bericht haha


@Remco11 @Raoul4one @SuperSteven 
Als het goed is krijgt iedereen met een ARRIS deze software gepushed in batches van 5000 klanten… dat begreep ik tenminste van de persoon van KPN (2e lijn) die ik had gesproken.

Het betreft een volledig redesign van de user interface incl verbeterde synchronisaties met TV. 
 

Wie weet staat hij al klaar, maar dan moet je even de stekker eruit en weer in doen. Met wat geluk staat de software al klaar voor je.


@Remco11 @Raoul4one @SuperSteven 
Als het goed is krijgt iedereen met een ARRIS deze software gepushed in batches van 5000 klanten… dat begreep ik tenminste van de persoon van KPN (2e lijn) die ik had gesproken.

Het betreft een volledig redesign van de user interface incl verbeterde synchronisaties met TV. 
 

Wie weet staat hij al klaar, maar dan moet je even de stekker eruit en weer in doen. Met wat geluk staat de software al klaar voor je.

Oeh ben benieuwd. Net even gebeld met de 2e lijn, hij gaat mij aanmelden voor de softwarepush die jij ook hebt gehad om de automatische HDR optie uit te schakelen. (Althans dat is wat mij verteld werd).

 

Hij zei ook dat het schijnt te werken als je de resolutie van het beeld op 1080p zet om zo de Ultra HD Deep Colour mode niet te triggeren. Dit zal natuurlijk een tijdelijke oplossing zijn.


Goede berichten hier! Het kan inderdaad even afwachten zijn, maar wel superfijn om te lezen dat het met de nieuwe software opgelost lijkt.


Maar geeft dat dan niet de beperking dat er geen hdr materiaal gekeken kan worden? Ik denk dat hdr alleen bij de "handshake" uit zou moeten staan en daarna gewoon weer aan. Een menu optie die je steeds moet omzetten lijkt me niet de beste optie. Mijn zwager met zelfde kastje en tv heeft er een receiver tussen, daarmee heeft hij geen problemen. Ligt aan hdcp vermoed ik.


@Makkie72 vrijdag 15-5-20 update gekregen en tot nu toe nog geen probleem met het beeld update lijkt te werken. Wel 1 dingetje ik had een opname pakket die stond uit maar na het aanzetten van het pakket via mijn kpn zie ik mijn opnames en de opname mogelijkheid niet terug in het menu van de tv box (wel in de itv app).  Gr Remco 


@Makkie72 vrijdag 15-5-20 update gekregen en tot nu toe nog geen probleem met het beeld update lijkt te werken. Wel 1 dingetje ik had een opname pakket die stond uit maar na het aanzetten van het pakket via mijn kpn zie ik mijn opnames en de opname mogelijkheid niet terug in het menu van de tv box (wel in de itv app).  Gr Remco 

 

Vreemd. Ik had dat in het begin toen ik net naar KPN was gegaan ook een keer gehad. Alle opnames kwijt doordat hij uitgevinkt was in Mijnkpn.

 

Heb dit nu niet meer gehad, maar dit kan ook zijn omdat ik nu gebruik maak van 2 ARRIS decoders, waardoor het opnamepakket er dan standaard bij komt.


@Remco11 @Raoul4one @SuperSteven 
Als het goed is krijgt iedereen met een ARRIS deze software gepushed in batches van 5000 klanten… dat begreep ik tenminste van de persoon van KPN (2e lijn) die ik had gesproken.

Het betreft een volledig redesign van de user interface incl verbeterde synchronisaties met TV. 
 

Wie weet staat hij al klaar, maar dan moet je even de stekker eruit en weer in doen. Met wat geluk staat de software al klaar voor je.

Oeh ben benieuwd. Net even gebeld met de 2e lijn, hij gaat mij aanmelden voor de softwarepush die jij ook hebt gehad om de automatische HDR optie uit te schakelen. (Althans dat is wat mij verteld werd).

 

Hij zei ook dat het schijnt te werken als je de resolutie van het beeld op 1080p zet om zo de Ultra HD Deep Colour mode niet te triggeren. Dit zal natuurlijk een tijdelijke oplossing zijn.

Op 1080p triggert hij bij mij ook ultra hd deep colour. Dus dat klopt niet wat diegene zegt. Heb het net voor zekerheid een aantal keer getest. Op 1080p gelaten en steeds deep colour uitgezet waarna hij na het opnieuw starten steeds weer zegt een nieuwe deep colour aangesloten heeft en opnieuw wil opstarten. Kan dat trouwens met geen mogelijkheid weigeren.

Ik laat hem nu op 1080p staan. Ga hem vanavond even op mijn 4k monitor proberen. Alleen heeft die maar hdmi 1.4, dus max 30 Hz.


@Makkie72 vrijdag 15-5-20 update gekregen en tot nu toe nog geen probleem met het beeld update lijkt te werken. Wel 1 dingetje ik had een opname pakket die stond uit maar na het aanzetten van het pakket via mijn kpn zie ik mijn opnames en de opname mogelijkheid niet terug in het menu van de tv box (wel in de itv app).  Gr Remco 

 

Vreemd. Ik had dat in het begin toen ik net naar KPN was gegaan ook een keer gehad. Alle opnames kwijt doordat hij uitgevinkt was in Mijnkpn.

 

Heb dit nu niet meer gehad, maar dit kan ook zijn omdat ik nu gebruik maak van 2 ARRIS decoders, waardoor het opnamepakket er dan standaard bij komt.

Oh no.. Heb je op dit moment nou wel of niet de opnames? Het kan inderdaad gebeuren dat het opnamepakket wegvalt als je een wijziging via MijnKPN doorvoert. In dat geval verdwijnen alle opnames 😞


@Makkie72 vrijdag 15-5-20 update gekregen en tot nu toe nog geen probleem met het beeld update lijkt te werken. Wel 1 dingetje ik had een opname pakket die stond uit maar na het aanzetten van het pakket via mijn kpn zie ik mijn opnames en de opname mogelijkheid niet terug in het menu van de tv box (wel in de itv app).  Gr Remco 

 

Vreemd. Ik had dat in het begin toen ik net naar KPN was gegaan ook een keer gehad. Alle opnames kwijt doordat hij uitgevinkt was in Mijnkpn.

 

Heb dit nu niet meer gehad, maar dit kan ook zijn omdat ik nu gebruik maak van 2 ARRIS decoders, waardoor het opnamepakket er dan standaard bij komt.

Oh no.. Heb je op dit moment nou wel of niet de opnames? Het kan inderdaad gebeuren dat het opnamepakket wegvalt als je een wijziging via MijnKPN doorvoert. In dat geval verdwijnen alle opnames 😞

Bij het wijzigen van het abonnement was alles goed gegaan maar na de update stond het plotseling uit. Ik heb de box opnieuw opgestart en kan nu opnemen maar de lijst met opnames is leeg 😡


Ik zie dat er op 8 mei een mail is geweest, waarbij het opnamepakket als verwijderd staat. Dat is dus toch gebeurd door de wijziging naar Hussel 😞. Ik zal er geen doekjes om winden: we kunnen deze opnames niet terughalen voor je. Klopt het dat je dit met een collega van mij geregeld hebt? Zij heeft hier dan niet goed op gelet. Mijn excuses hiervoor!


@Marcia_ er zou 5 dagen geleden zoals hierboven te lezen is een ticket worden aangemaakt ook voor de update? Ik heb hier verder niets meer over gezien. Is daar al iets mee gebeurd?


Sorry voor deze late reactie! Ik krijg als ik jouw gegevens opvraag, de melding dat er geen tv diensten actief zijn. Onzin natuurlijk, maar ik kan geen ticket aanmaken voor je op dit moment. Er wordt naar gekeken en zodra ik dit wel kan regelen, laat ik het opnieuw weten hier.


Sorry voor deze late reactie! Ik krijg als ik jouw gegevens opvraag, de melding dat er geen tv diensten actief zijn. Onzin natuurlijk, maar ik kan geen ticket aanmaken voor je op dit moment. Er wordt naar gekeken en zodra ik dit wel kan regelen, laat ik het opnieuw weten hier.

Ik heb eerste 3 maanden gratis. Misschien ligt het daar aan. Is het verstandig te bellen met helpdesk? Of gaat het dan misschien mis bij jullie intern als ik dat doe?


@Marcia_ 

Ik zie op deze pagina dat ik ben aangemeld. Ik wacjt het even af.


Ah, mijn collega heeft de omweg genomen! Fijn 🙂. Dan wachten we inderdaad even af. Hopelijk is het dan opgelost!


Reageer