Skip to main content

Ik moet de ARRIS elke keer resetten als mijn LG OLED 65E6V uit is geweest, om te zorgen deze weer in sync zijn met elkaar. Dit om een van de volgende situaties op te lossen:

  1. Helemaal geen beeld via HDMI, de TV geeft aan dat geen apparaat is aangesloten op de TV
  2. Flikkerend/groen beeld via HDMI en er gebeurd verder niets 
  3. Melding 3D is uitgeschakeld komt in beeld 
  4. Melding ‘Druk op (I) om de TV-ontvanger aan te zetten.’ verschijnt niet in beeld als de ARRIS uitstaat


NB Op mijn andere LG LCD TV (49SK7900) werkt alles zoals het zou moeten werken. 

Acties die ik al heb ondernomen die geen van allen het probleem op de LG OLED hebben opgelost:

  1. Update firmware van OLED naar 05.30.80
  2. Omwisselen van de ARRIS, waarna het probleem nog steeds enkel bij de LG OLED blijft spelen 
  3. Aansluiten van de ARRIS op andere  HDMI poorten van de LG OLED
  4. Aansluiten van de ARRIS via mijn Marantz receiver (NR1608 met laatste firmware) aansluiten op mijn LG OLED 
  5. Overige apparaten die op de LG OLED zijn aangelopen zoals de Switch,  XBOX en Apple TV werken zonder problemen via de HDMI poorten van de LG OLED

—- Technische Details —

LG OLED 65E6V (2016 model), met laatste FW 05.30.80

ARRIS: UI 3.90.02 met SW 7.7.90_1

Opgelost idd. Alle bekende problemen weg ook. Nu op 4k op 60 Hz met hdr en geen problemen meer bij tv uit en aan doen. Voor iedereen met problemen, er is een oplossing. :grinning:  Zou de update zsm aan iedereen met problemen op een 4k lg tv aanbieden. Mooi beeld.

Wel kleine bug gevonden. Waar kan ik die melden? Paar knoppen reageerden opeens niet meer, onderandere naar boven en beneden knoppen. Stekker uitgehaald en na 10 sec weer in. Was opgelost, alleen beeld was niet meer hdr en overdreven licht en flets beeld. Bij beeld instellingen stond alles goed. Om te fixxen andere resolutie geselecteerd en hdr uit, bewaard, opnieuw 4k60hz en hdr ingeschakeld, bewaard en probleem was weer verholpen.


Fijn! We zijn er mee bezig, dus hopelijk heeft iedereen 'm snel inderdaad 🙂

 

De bug ga ik doorgeven, bedankt voor het melden!


Ik heb sinds vorige week de Arris ontvanger omdat ik nieuw ben bij KPN en ook ik ervaar problemen met mijn LG TV. De kastjes voor mijn andere tv’s werken allemaal prima. 

Het is ontzettend irritant om de stekker er elke keer eruit te moeten trekken en zou willen vragen of het mogelijk is dat ik ook de software update kan krijgen.


Beste @Jan003, welkom! Wat ontzettend vervelend dit, zeg! Wil jij je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan ga ik het navragen voor je. 


Beste Marcia,

ik heb het profiel aangevuld met de ontbrekende gegevens.


Beste Marcia,

ik heb het profiel aangevuld met de ontbrekende gegevens.

Tijdelijke oplossing is om hem voorlopig op 1080p te zetten tot je software update binnen is. Maar ik snap heel goed dat je zsm de update wil. Sindsdien hier geen problemen meer gehad.


Ik heb nog wel één vraag, bedenk ik me. Als je de tv-ontvangers omruilt, @Jan003, blijf je deze problemen dan bij deze LG tv houden? Even voor de zekerheid 🙂.


Beste Marcia,

 

het probleem ligt bij de tv niet het kastje, omruilen levert hetzelfde probleem op.


Probleem doet zich alleen voor met de kpn box. Dus zou niet zeggen dat aan tv ligt. Maar het ligt bij de software aansturing van de tv box die niet goed is ingesteld. Andere box gaat idd niet helpen. Ik zou bij kpn iets actiever ingaan op de klachten en degenen met klachten zsm meenemen in het updaten. Is bij mij gelukkig wel goed opgepakt door erik dacht ik. Zou zo mooi zijn als jullie een protocol onderling delen wat te doen bij dit probleem. Er zijn medewerkers die het probleem kennen en weten hoe ze iemand kunnen aanmelden voor de update (buiten de pilot om, want daar heb ik geen toegang voor). En er zijn medewerkers die het hele probleem voor het eerst lijken te horen. Terwijl het forum genoeg voorbeelden heeft.


Geen zorgen @Raoul4one, ik ga, na de laatste reactie van @Jan003, ook navragen of dit voor hem in orde gemaakt kan worden.


@Jan003 als het goed is, ga je donderdag mee in de batch die dan de update krijgt 🙂.


Beste Marcia dat zou heel mooi zijn. Alvast bedsnkt


Hallo,

 

Wij hebben precies hetzelfde probleem met onze LG tv. Welke software versie hebben jullie nu ontvangen?
wij zitten nog op 7.7.90_1. 


De software versie die ik nu heb is 8.0.95_2.


Marcia, kun je er svp voor zorgen dat wij met de eerstvolgende batch meegenomen worden. Helaas worden wij door jullie CS afgepoeierd (zeer klantvriendelijk pfff; 4x gebeld; heeft me al meer dan 6 uur onnodige tijd gekost). Volgens de CS kunnen zij niets voor ons betekenen en zijn jullie twee verschillende organisaties. Dus echt iets om intern op te lossen!

Hoor graag van je wanneer wij de nieuwe software update kunnen verwachten.

in ieder geval alvast bedankt!


Beste @Boumasneek, welkom! Allereerst even dit: mijn collega's van de telefonische klantenservice zijn net als wij gewoon de klantenservice. Voordeel van het forum: wij hebben geen direct klantcontact en hebben daarmee het voorrecht om de uitzonderingen uit te zoeken en wat meer tijd te nemen voor dit soort gevallen. Gelukkig weten klanten en onze collega's het forum steeds vaker te vinden. Het is dus vaak geen onwil, maar wel restricties waar de collega's tegenaan lopen. 

 

Dat gezegd hebbende: je wordt in de batch van maandag op dinsdag meegenomen 😉.


Bedankt Marcia. Wij hebben nu ook de nieuwe software versie en alles werkt ​​​:grinning:


Heel fijn! :-)


Heel fijn! :-)

Hallo @Marcia_ ik zit ook nog steeds met de Arris VIP5202 of 7.7.90_1 en ervaar veel problemen! Heb dit al meermaals aangekaart maar nog steeds geen update mogen ontvangen 😩! Zou je svp kunnen regelen dat ik ook zsm nu de nieuwe software ontvang? Alle relevante gegevens staan in mijn profiel. 


Beste @Canizares, ik zie dat hier niet meer gereageerd is, maar ik zie wél dat jij ook de nieuwe software hebt nu! Excuses voor de late reactie van mijn kant.


Hoi Marcia, vandaag de nieuwe ontvangers binnen gekregen en loop tegen hetzelfde probleem aan bij 1 lg tv. Kun je ook voor mij de software update regelen? De versie die ik nu heb ik 7.7.90_1.

 

Alvast bedankt

 

Mvg, 

 

Rudy


@Marcia_  zie mijn vorige post, was je vergeten te taggen. 

 

Hoi Marcia, vandaag de nieuwe ontvangers binnen gekregen en loop tegen hetzelfde probleem aan bij 1 lg tv. Kun je ook voor mij de software update regelen? De versie die ik nu heb ik 7.7.90_1.

Mvg, rudy


Ha @SmetskeR, welkom! Ik ga het navragen voor je. Meestal wordt ‘ie dan binnen enkele dagen gepusht. 


Ha @SmetskeR, welkom! Ik ga het navragen voor je. Meestal wordt ‘ie dan binnen enkele dagen gepusht. 

Alvast bedankt, vooralsnog heb ik hem niet binnen. Wacht het rustig even af.


Hoi Marcia, vandaag de nieuwe ontvangers binnen gekregen en loop tegen hetzelfde probleem aan bij 1 lg tv. Kun je ook voor mij de software update regelen? De versie die ik nu heb ik 7.7.90_1.


Reageer