Hallo mensen,
Ik heb een raar probleem met mijn Arris VIP5202. Aangezien ik bij XS4ALL zit en dit feitelijk KPN apparatuur is en de decoder exact hetzelfde is stel ik de vraag maar hier (XS4ALL heeft geen eigen forum). Ik heb de 4K decoder als een van de eerste mensen vandaag in ontvangst mogen nemen.
Toen ik de wizard voltooid had kwam ik erachter dat mijn decoder een HDMI handshake probleem gaf zodra de resolutie op automatisch of hoger dan 1080P gezet wordt. Dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt.
Standaard staat de decoder op automatisch bij beeldscherminstellingen. Maar als ik het zo laat begint mijn beeld om de zoveel seconden te flikkeren, zie ik ruis op mijn LG OLED televisie en valt het beeld na paar keer flikkeren volledig uit.
Zodra ik in de instellingen op 1080P in 50hz forceer blijkt de decoder wel gewoon perfect te werken. De kabel welke ik gebruik is deze:https://www.kabeldirect.nl/hdmi-premium-2-0-with-ethernet-kabel-1-5m.html
HDMI gecertificeerd en werkt perfect op mijn Xbox One X 4K console. De bandbreedte van deze kabel is 18GB. Ruim voldoende voor 4K 60hz. Wanneer ik mijn console op dezelfde kabel aansluit geen HDMI handshake problemen.
Dit zou dus moeten betekenen dat ik of een Arris 5202 heb mogen ontvangen dat een hardware probleem heeft of de nieuwste software van het apparaat werkt niet goed.
Waar kan het aanliggen? Nu is het natuurlijk geen grote ramp, aangezien de Nederlandse zenders waarschijnlijk pas over tientallen jaren in 4K (hun kanalen) gaan uitzenden, maar ik wil gewoon dat het werkt en dat het apparaat automatisch in verschillende resoluties kan overschakelen.