Skip to main content

Ik kreeg van mijn vrouw voor kerst de thomson roc3506lg, een afstandsbediening en toetsenbord in 1(enige model dat de mediamarkt verkoopt).

De bedoeling is dat ik alle apparaten daarmee bedien. Dat gaat goed. Echter krijg ik de Arris Vip5202 er niet aan verbonden. In de codelijst van de thomson roc3506lg staat maar 1 code voor een kpn settopbox, en die werkt niet voor de Arris Vip5202. De Arris Vip5202 staat zelf niet benoemd inde codelijst. Volledigheidshalve, de thomson roc3506lg heeft een dongel meegeleverd welke achterin de Arris Vip5202 kan via de usb ingang. Maar ik heb het vermoeden dat de usb poort door kpn is uitgeschakeld. 

 

Ik neem aan dat er meer kpn klanten zijn die graag via de externe afstandsbediening met toetsenbord de Arris willen bedienen dus ik hoop dat deze vraag al eerder beantwoord is en er dus een pasklaar antwoord beschikbaar is. 

Ha @MetalMagic, welkom! Ik was al helemaal enthousiast dat mijn google zoekopdracht een hit opleverde, maar ik zie dat je je vraag ook op Tweakers gesteld hebt:sweat_smile: . Ik heb dus zo geen oplossing voor je, maar ga wel intern doorgeven dat de wens er is! 


Hallo @Marcia_ Marcia, ben je nog wat wijzer geworden hierover? 


Nee, niet echt. Zoals gezegd heb ik je wens doorgegeven, maar op korte termijn zal hier niet aan gewerkt worden. KPN heeft de voorkeur dat klanten onze eigen afstandsbediening gebruiken. 


Ok dank @Marcia_ dan stuur ik mijn kerstcadeau retour 🥲


Begrijpelijk, @MetalMagic! Hopelijk vind je iets anders leuks ervoor in de plaats!


Dat zal wel een goede fles gin worden @Marcia_ om de teleurstelling weg te drinken 🤣


 


Het maakt zoeken, b.v. op youtube, wel erg omslachtig als je alleen met de afstandsbediening tekst kunt invoeren. Is het niet mogelijk een bluetooth toetsenbord naast de afstandsbediening aan te sluiten?


Het maakt zoeken, b.v. op youtube, wel erg omslachtig als je alleen met de afstandsbediening tekst kunt invoeren. Is het niet mogelijk een bluetooth toetsenbord naast de afstandsbediening aan te sluiten?

Neen

 


Vreemde prioriteit: bluetooth om het onopvallende kastje ergens weg te stoppen, maar niet om de bediening comfortabeler te maken (onze tv heeft geen probleem met afstandsbediening en toetsenbord tegelijk trouwens).


Het is een tv decoder, geen multimedia apparaat.

 


Als voordeel van de Arris wordt genoemd dat je met de afstandsbediening ook je TV kunt bedienen; bovendien kun je apps draaien -- waaronder Youtube en Netflix die allebei een zoekdialoog hebben, dus het is wel kort door de bocht het ding geen multimedia-apparaat te noemen.


Als voordeel van de Arris wordt genoemd dat je met de afstandsbediening ook je TV kunt bedienen; bovendien kun je apps draaien -- waaronder Youtube en Netflix die allebei een zoekdialoog hebben, dus het is wel kort door de bocht het ding geen multimedia-apparaat te noemen.

Hallo @jerdenberg niet voorde tioepassingen die jij voor ogen hebt. Je kunt geen apps toevoegen of verwijderen, je kunt geen USB-memory of HDD aansluiten, je kunt geen muis of toetsenbord aansluiten, dus in mijn ogen geen multimedia-apparaat, maar een tv-decoder zoals die oorspronkelijk bedoeld is, tv- en radio-zenders doorgeven.

 


Tja, jammer; zo is toch weer een extra afstandsbediening erbij gekomen omdat ik die van de tv nodig heb als ik comfortabel youtube en co wil gebruiken.


Tja, jammer; zo is toch weer een extra afstandsbediening erbij gekomen omdat ik die van de tv nodig heb als ik comfortabel youtube en co wil gebruiken.

Hallo @jerdenberg dan zou je als alternatief een Digitenne CI+ kaart kunnen nemen, dan kun je met 1 AB alles doen.

En als Digitenne je niet wat lijkt, naar Ziggo overstappen, want die heeft de CI+ ook nog in het programma, volgens mij.

 


Ik ben net van Ziggo overgestapt naar KPN 🙂 Bij Ziggo had ik eerst een CI+ module, maar ben overgestapt op de mediabox toen de radiozenders niet meer met onze “oude” stereoset te ontvangen waren; dat was een misstap, omdat die mediabox een ventilator heeft die zelfs in standby hoorbaar zijn ding doet. En die mediabox tussendoor uitzetten was geen optie -- de herstart duurde dan een eeuwigheid. Dus weg met de mediabox. Met de Arris hebben we nu via de optische uitgang weer radio zonder dat de tv aanhoeft of een mediabox staat te blazen. Dan is de extra afstandsbediening meer een bijkomstigheid.


Ik ben net van Ziggo overgestapt naar KPN 🙂 Bij Ziggo had ik eerst een CI+ module, maar ben overgestapt op de mediabox toen de radiozenders niet meer met onze “oude” stereoset te ontvangen waren; dat was een misstap, omdat die mediabox een ventilator heeft die zelfs in standby hoorbaar zijn ding doet. En die mediabox tussendoor uitzetten was geen optie -- de herstart duurde dan een eeuwigheid. Dus weg met de mediabox. Met de Arris hebben we nu via de optische uitgang weer radio zonder dat de tv aanhoeft of een mediabox staat te blazen. Dan is de extra afstandsbediening meer een bijkomstigheid.

Radio is ook met CI+ te ontvangen, of met een losse quantis.

Het zal de mediabox XL geweest zijn, dat is inderdaad een lawaaierige stroomvreter.Inmiddels is er de Next en Next mini.

Je zou een los TV start abonnement kunnen nemen, voor internet en bellen zou ik zeker KPN houden.

PS: Als de vrije ziggo radio en TV zenders voldoende zijn, kan je die waarschijnlijk nu zonder abonnement nog krijgen:)


PS: Als de vrije ziggo radio en TV zenders voldoende zijn, kan je die waarschijnlijk nu zonder abonnement nog krijgen:)

Hallo @martijn197108 , dan moet er nog wel signaal op de kabel staan voor tv, radio is landelijk uitgezet.

 


Dat uitgezette radiosignaal was het startpunt van de hele exercitie inderdaad.


PS: Als de vrije ziggo radio en TV zenders voldoende zijn, kan je die waarschijnlijk nu zonder abonnement nog krijgen:)

Hallo @martijn197108 , dan moet er nog wel signaal op de kabel staan voor tv, radio is landelijk uitgezet.

 

Hoi @JanD ,

Klopt, maar met een Quantis is nog steeds digitale radio te luisten.


Maar een Quantis erbij is niet een extra afstandsbediening maar een extra kastje erbij. Dan maar liever de extra afstandsbediening.