Skip to main content

Arris VIP5205 loopt af en toe vast als ik kanaal wissel, beeld blijft zwart en lampje op de decoder gaat ook uit. Enige manier om dit te herstellen is stroom er even afhalen.

Is dit iets wat met een update te herstellen is of kan ik deze beter aanmelden als defect?

 

Decoder is bedraad aangesloten op de Experiabox (rechtstreeks)

Hoi @MeNTaL_TO 
Kun je de 5202 eens nieuwe software laten ophalen?
Ga via het menu naar Instellingen en druk twee maal op de gele knop van de afstandsbediening.
Zet Software verwijderen op Ja en klik op Bewaar instellingen.
Nu gaat de ontvanger nieuwe software ophalen.


Hoi @MeNTaL_TO. Welkom op het KPN Forum! Ik kan mij voorstellen dat het erg vervelend is wanneer de tv-ontvanger soms vast loopt. Ik zie dat huistijger heeft voorgesteld om de tv-ontvanger te resetten, heb je dat al gedaan? Ik ben erg benieuwd of dat het probleem heeft verholpen. 


Ja reset is uitgevoerd, heeft helaas niet geholpen, loopt nog steeds af en toe vast bij het veranderen van een kanaal.


Dat is niet de bedoeling. Zou je jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achter willen laten op het KPN Forum profiel? Dan zoek ik voor je uit hoe we dit probleem kunnen verhelpen. Ik zou ook graag willen weten op welke manier je jouw tv-ontvanger hebt aangesloten op de ExperiaBox. Maak je gebruik van een netwerkkabel of een Draadloze Verbindingsset? 


Profiel is aangevuld.

De Arris is bedraad rechtstreeks aangesloten op de Experiabox met de bijgeleverde kabel


Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Misschien kun je onderstaande stappen volgen. 

  1. Haal de HDMI kabel uit de HD tv-ontvanger, wacht minimaal 10 seconden, daarna de HDMI kabel terugsteken in de HD tv-ontvanger.
  2. Maak de televisie helemaal spanningsloos, wacht minimaal 10 seconden, daarna televisie opnieuw aanzetten.
  3. Probeer de HD tv-ontvanger op een andere HDMI ingang op je televisie.

• Maak de televisie helemaal spanningsloos.
• Sluit de HD tv-ontvanger aan op een andere HDMI ingang van de televisie.
• Probeer stuk voor stuk alle HDMI ingangen op de televisie, vaak werken niet alle ingangen goed.

  1. Betreft het een 4k UHD televisie, maar de HD tv-ontvanger is een HD versie, zet dan de HDMI ingang van de televisie op HDMI1.4 versie (let op, dit werkt en heet bij elke televisie anders)
  2. Probeer op de HD tv-ontvanger de resolutie 720p en 1080p@50Hz en kijk of deze wel werken (via menu/instellingen/beeldscherm en kwaliteit instellingen).
  3. Controleer of er een nieuwe software-versie voor de televisie beschikbaar is en installeer deze nieuwe versie.
  4. Wees er zeker van dat de KPN HDMI kabel (HIGH SPEED HDMI) voor de HD tv-ontvanger gebruikt is die meegeleverd is in het installatie-pakket.
  5. Betreft het een televisie van 2009 of ouder? Gebruik dan een SCART-kabel voor de aansluiting. Televisies uit 2009 en ouder hebben een HDMI versie (lager dan 1.4) welke niet geschikt is voor Interactieve TV.
  6. Sluit (tijdelijk) alleen de HD tv-ontvanger aan en verwijder alle andere HDMI apparatuur die op de televisie zit aangesloten, mogelijk is er een conflict met een ander HDMI apparaat.

 


Ik heb niets meer van je gehoord, dus ik ga er vanuit dat het probleem is verholpen of dat je via een andere weg een oplossing hebt gevonden. Als je in de toekomst nog vragen hebt, dan horen we dat graag van je!


Helaas issue is er nog wel, ik ga binnenkort de 2e decoder aansluiten en kijken of die hetzelfde issue heeft.

Een andere HDMI kabel heeft niet geholpen.


Denk dat deze melding dicht kan, met het nieuwe menu (en dus firmware update) is het (nog?) niet voor gekomen.


Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Misschien kun je onderstaande stappen volgen. 

  1. Haal de HDMI kabel uit de HD tv-ontvanger, wacht minimaal 10 seconden, daarna de HDMI kabel terugsteken in de HD tv-ontvanger.
  2. Maak de televisie helemaal spanningsloos, wacht minimaal 10 seconden, daarna televisie opnieuw aanzetten.
  3. Probeer de HD tv-ontvanger op een andere HDMI ingang op je televisie.

• Maak de televisie helemaal spanningsloos.
• Sluit de HD tv-ontvanger aan op een andere HDMI ingang van de televisie.
• Probeer stuk voor stuk alle HDMI ingangen op de televisie, vaak werken niet alle ingangen goed.

  1. Betreft het een 4k UHD televisie, maar de HD tv-ontvanger is een HD versie, zet dan de HDMI ingang van de televisie op HDMI1.4 versie (let op, dit werkt en heet bij elke televisie anders)
  2. Probeer op de HD tv-ontvanger de resolutie 720p en 1080p@50Hz en kijk of deze wel werken (via menu/instellingen/beeldscherm en kwaliteit instellingen).
  3. Controleer of er een nieuwe software-versie voor de televisie beschikbaar is en installeer deze nieuwe versie.
  4. Wees er zeker van dat de KPN HDMI kabel (HIGH SPEED HDMI) voor de HD tv-ontvanger gebruikt is die meegeleverd is in het installatie-pakket.
  5. Betreft het een televisie van 2009 of ouder? Gebruik dan een SCART-kabel voor de aansluiting. Televisies uit 2009 en ouder hebben een HDMI versie (lager dan 1.4) welke niet geschikt is voor Interactieve TV.
  6. Sluit (tijdelijk) alleen de HD tv-ontvanger aan en verwijder alle andere HDMI apparatuur die op de televisie zit aangesloten, mogelijk is er een conflict met een ander HDMI apparaat.

 

Denk dat deze melding dicht kan, met het nieuwe menu (en dus firmware update) is het (nog?) niet voor gekomen.

 

Wat fijn dat deze update het probleem (tot nu) heeft verholpen. Als je onze hulp toch nog nodig hebt, dan horen we dat graag!


Reageer