Skip to main content

Beste 

 

Vandaag de Arris VIP5202 mogen ontvangen..

 

Ik pair hem met mijn sony …dan kan ik de volume regelen waarbij ook de versterker volume omhoog en beneden kan…

(Volume bedienen van tv, dan gebeurd dat ook automatisch op de onkyo versterker)

Het Rode lampje blijft een seconde of 8 branden als ik het volume heb gewijzigd. 

Als ik vervolgens van zender heb gewisseld op de arris,  werkt de volume niet meer…!

Dan kan ik ineens enkel alleen van zender wisselen en  de arris bedienen, zonder volume 

 

Schiet mij maar lek 😆

Hallo @xxjaapskixx. Van harte welkom hier. Even checken of ik je goed begrijp hoor. Je wilt de Sony versterker koppelen aan/pairen met je Arris tv-ontvanger en met de afstandsbediening het volume van de versterker dan regelen? Helaas is dat niet mogelijk. De Arris tv-ontvanger heeft namelijk geen eigen volumeregeling. De afstandsbediening regelt het volume van een gekoppelde TV. 


Hoi  @Natasja 

 

U begrijpt het niet helemaal.

Ik zal het duidelijker proberen uit te leggen.

 

 

Ik heb een Sony tv.

Die koppel/pair ik met de nieuwe afstandbediening van de nieuwe arris.

Daardoor kan ik het volume op de tv regelen, als ik dat doe gaat ook automatisch mijn onkyo versterker harder en zachter.

 

Als ik daarna vervolgens van zender over schakel met de arris afstandbediening  (bijvoorbeeld van RTL4  naar veronica) dan werkt daarna mijn koppeling/paring met de Sony tv niet meer dus kan ik het volume van de tv e.d. niet meer wijzigen. 

 

Kunt u het nog volgen ? 😁

 


Ah, kijk, haha. Nu wordt het zeker iets duidelijker. Het koppelen van de afstandsbediening lukt dus in eerste instantie wel tot je schakelt van zender? Werken andere functies zoals mute of source nog wel? En kun je de TV nog wel aan- en uitzetten? Dus is er nog wel een koppeling tussen de afstandsbediening en de TV? 


Hallo @xxjaapskixx. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Is het inmiddels gelukt? Als je nog ergens hulp bij nodig hebt, dan lees ik het graag.


Hoi 

 

Ik ga even de punten bekijken als ik thuis kom.

Kijken of de rest wel werkt.

U hoort mij nog even terug goed ?


Dat is natuurlijk prima, @xxjaapskixx. Ik wacht je bericht af.


Mute en source werken ook niet zie ik....


Duidelijk, @xxjaapskixx. Kun je de TV nog wel aan- en uitzetten? Wil je voor de zekerheid de versterker eens loskoppelen en controleren of het dan wel goed werkt? Dan kunnen we uitsluiten dat het probleem door de versterker wordt veroorzaakt (al ga ik daar niet van uit). Heb je de afstandsbediening al eens helemaal opnieuw ingesteld? Anders zou je via deze pagina een nieuwe afstandsbediening kunnen aanvragen.


Hebben we het over onderstaande afstandsbediening, ook met zwarte achterkant? Wat vaak vergeten wordt is de koppeling, na het testen van de knoppen, af te sluiten met OK om de instellingen definitief op te slaan.

Het instellen is hetzelfde bij de BT versie met zwarte achterkant.


Het is inderdaad met zwarte achterkant.…

Ik zal het straks even proberen …

Word vervolgd 😆

 


Beste 

 

Het is gelukt, het "ok" om af te sluiten, dat was het m 😅

Omg zo simpel 😆

Thnx voor de moeite


Haha, @PeterG is wel de held van de dag! :smile:  Bedankt voor je tip, @PeterG. En mooi dat alles nu werkt zoals het @xxjaapskixx:thumbsup_tone2:


Reageer