Skip to main content

De decoder schakelt na verloop van tijd uit. Veel oude mensen hier in het verpleeghuis van mijn vader zien het te kleine lampje niet, drukken het bijv uit als het aanmoet. Als de TV het dan niet doet is er paniek.

Ik wil de decoder graag dag en nacht aan laten staan. Kan ik dat ergens instellen?

Ik wil de decoder graag dag en nacht aan laten staan. Kan ik dat ergens instellen?

Dat is niet mogelijk. I.v.m. Europese energieregels moet er een begrenzing zijn. Dat is na maximaal 8 uur onbediend gaat ie uit.
Het is instelbaar van 2, 4, 6 tot 8 uur. Maar 8 uur niet van zender wisselen… :neutral_face:

Elke bediening zet de teller weer op 8 uur (of een andere ingestelde tijd). Volumewijziging uitgezonderd.


Beste @Gruben, welkom! Leuk dat je je vraag hier stelt! De uitleg van PeterG is volledig correct. Het is inderdaad niet mogelijk om deze dag en nacht aan te laten staan. Niet het antwoord waar je op hoopte, maar hopelijk ben je alsnog voldoende geïnformeerd. 


Dezelfde ellende bij mijn vader in het bejaardenhuis.

  • is er geen trukje om de arris vip5202 aan te houden voor tenminste 24 uur?
  • levert de kpn eventueel een andere ontvanger die wel gewoon aan blijft?

  1. Nope. Die instelling is niet te omzeilen. Tenzij je 'm op een radiozender zet. Dat is wel instelbaar dat ie aan blijft. Maar naar een radiozender… en weer tv. Hoe leg je dat een niet zo technische oudere uit. (een radiokanaal gebruikt minder stroom, want minder belasting netwerk. Daarop mag ie dus wel aanblijven.)
  2. Alle ontvangers hebben dezelfde software.

In de ziggo mediabox NEXT zit een standby optie ‘na 24 uur’

die keuze mag dus waarschijnlijk wel.

Kan deze keuze ook niet in de vip5202 worden ingebouwd? (na 2,4,6,8,24 uur in standby)


Beste @Jan van der Laan, ik ga de wens intern doorgeven, maar ik ga er niet vanuit dat dit op korte termijn gaat veranderen, ben ik bang!Â