Skip to main content

Ik heb sinds een aantal maanden interactieve tv van KPN, maar sinds gisteren heb ik problemen met de tv ontvanger.

Probleem:

Als ik de tv aanzet, krijg ik de volgende melding:

“Geen signaal. Er wordt signaal gezocht of er is geen signaal. Controleer of de antennekabel goed is aangesloten.”

Een heel aantal knoppen op de afstandsbediening reageert ook niet meer (o.a. de nummers, gids/menu/opties/terug/pijltjes/OK, de KPN knop, Netflix/apps, en de play/pauze knop).

Via een oude afstandsbediening van de tv zelf kan ik nog wel naar Netflix en andere apps, en die werken allemaal gewoon.

Wat ik al geprobeerd heb:

  • (Ik heb even gedacht dat het aan de afstandsbediening lag, dus die heb ik eerst gereset.)
  • Ik heb gecontroleerd of alle kabels goed aangesloten zijn.
  • Ik heb volgens de instructies op deze pagina de Arris VIP5202 tv ontvanger (meerdere keren) gereset. De opties die daarbij het menu van de tv nodig hebben, heb ik overgeslagen, omdat ik daar dus niet kan komen.
  • Ik heb de Experia box opnieuw opgestart.
  • Ik heb de tv ontvanger opnieuw ingeplugd en tegelijkertijd de stand-by knop ingedrukt gehouden (zoals hier beschreven).

Heel soms reageert de ontvanger een paar seconden na een reset - zo kan ik soms héél even de pijltjestoetsen van de afstandsbediening gebruiken, maar na een paar keer klikken houdt dat weer op.

Het lampje van de ontvanger brandt over het algemeen groen, maar switcht heel soms naar rood. Als ik knoppen op de afstandsbediening indruk, zie ik zowel op de afstandsbediening als op de ontvanger wel dat de lampjes reageren; er gebeurt alleen verder niets.

In sommige andere threads (zoals deze) zie ik instructies voor het resetten van de ontvanger, maar de ontvanger die daar afgebeeld is, is een stuk groter dan degene die ik heb. Mijne heeft ook maar één knop, op de bovenkant. Verder niets.

Vraag:

Zijn er nog andere dingen die ik kan proberen? (Waar ik niet het tv menu voor nodig heb.)

Hoi, welkom op het forum.

“Geen signaal. Er wordt signaal gezocht of er is geen signaal. Controleer of de antennekabel goed is aangesloten.”

Dit betekent maar één ding: de TV staat niet meer op de juiste ingang. In dit geval staat ie op de antenne-ingang (coax) en daar is natuurlijk niks op aangesloten.

Zet de TV met de bronkeuze (source) weer op de juiste HDMI ingang en het zal weer werken.

 


Thanks! Ik was vergeten dat ik in het begin wel naar de ingang gekeken had, maar omdat mijn afstandsbediening toen niet meer reageerde, ben ik een beetje op een dwaalspoor geraakt, en heb ik het daarna niet meer geprobeerd met mijn oude afstandsbediening (die ik nodig had om daadwerkelijk de goede ingang weer te selecteren, omdat die knoppen op de andere afstandsbediening niet werkten).