Skip to main content

Bij binnenkort door KPN te installeren Arris VIP5202 zou ik volgens sommigen de beeldinstellingen moeten wijzigen om een goed beeld te ontvangen bij niet-4K programma's? Nieuwe VIP5202 wordt binnenkort geïnstalleerd, ik wil de eventuele problemen voor zijn. Vraag me af of het de moeite loont; wel Netflix Premium (deels) mooier beeld maar de rest?

Hi Rammstein, welkom op het forum. 

Nee, dit is niet het geval. Dit is ook afhankelijk van je televisie. In verreweg de meeste gevallen staan de instellingen automatisch goed. Het heeft naar mijn mening weinig zin om je helemaal voor te bereiden op iets dat waarschijnlijk geen issue zal zijn. 

Mocht er wel iets aan de hand zijn, dan staan we uiteraard voor je klaar. 


Dank voor de info, we wachten dus maar even af. Het gaat om een LG Oled van een jaar oud dus aan het toestel kan het niet liggen. Wel in aanloop naar de wijziging van mijn oude abonnement naar hussel -anders geen Arris VIP5202- veel elkaar tegensprekende info ontvangen tijdens de telefonische communicatie, vraag me af of KPN wel voldoende aandacht geeft aan het inwerken van z'n medewerkers voordat die op de kant worden losgelaten?  Gelukkig hebben we ook de fysieke winkel van KPN hier vlakbij, altijd handig. Vanuit een positieve grondhouding ga ik ervan uit dat alles nu soepel gaat verlopen, én m.b.v.  de monteur die e.e.a. komt aansluiten natuurlijk.


Daar kan ik me ook over verbazen. Stel hier gerust je vragen, mocht je deze nog hebben. Ik geef daar graag een antwoord op. :) 


ik heb de instellingen -contrast helderheid enz.- hier en daar gewijzigd en het beeld is nu prima, wel loopt de Arris VIP5202 tijdens het zappen soms vast op een kanaal,, dan verschijnt op het scherm het advies naar een ander zender en terug te zappen en, mocht dit geen oplossing  bieden  moet er worden gekeken of alle verbindingen goed zijn aangesloten. Dat zappen lost niets op, hetzelfde probleem had ik met z'n voorganger, de oplossing is simpel; kort loskoppelen van de elektriciteit en daarna weer aansluiten van de Arris, daarna laadt die weer op en werkt alles naar behoren. Probleem doet zich bij de Arris VIP5202 wel vaker voor.


Dat probleem hebben wij jammergenoeg ook weleens (1x per kwartaal). Je probeert met 4K natuurlijk wel meer data over het kabeltje te trekken. 


Even de stroom van de Experiabox af (tellen 21,22, 23) en weer aan. (Er staat vaak 30 seconden, waarop men dat baseert is volgens mij onzin, misschien iets uit de tijd van de PTT).


Daar help ik ook graag bij. Hoe is die ontvanger aangesloten? Rechtstreeks met een kabel of met draadloze adapters? Zou je ook je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 


Rammstein, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.