Skip to main content

Sinds ik een nieuwe tv heb hikt mijn Arris als bijvoorbeeld de koelkast of vaatwasser schakelt. (Signaal valt heel even weg)

Deze zitten beiden op een andere groep als de decoder en TV.
Als ik buiten de decoder om kijk via de smart TV is dit probleem er niet.

ook als ik de andere decoder er op aansluit (de arcadyan hmb2260) is dit probleem er niet.

Is dit een bekend gebrek bij de Arris?

Hi @Red Biker, wat een bijzonder probleem dit 😅 Absoluut niet een bekend gebrek bij de Arris, het klinkt alsof dit specifieke exemplaar heel gevoelig is voor schommelingen op je stroomnetwerk 🤔 Wat gebeurt er als je de Arris op een andere locatie aansluit? ( bij je 2e tv, of heb je er maar 1 en is de HMB normaal gesproken niet in gebruik?)


Wat voor netwerk gebruik je: LAN of de powerline adapter?

Als het Powerline is, dan veroorzaakt het aanslaan van de apparaten een storing/ruis op het stroomnet.


Beste 19DT2120,

Ik maak gewoon gebruik van LAN.
De noodgreep van een powerline heb ik geluukig niet nodig. 


Hi @Red Biker, wat een bijzonder probleem dit 😅 Absoluut niet een bekend gebrek bij de Arris, het klinkt alsof dit specifieke exemplaar heel gevoelig is voor schommelingen op je stroomnetwerk 🤔 Wat gebeurt er als je de Arris op een andere locatie aansluit? ( bij je 2e tv, of heb je er maar 1 en is de HMB normaal gesproken niet in gebruik?)

Heb je de Arris al op een andere locatie kunnen testen?


Je geeft aan dat je dit probleem hebt sinds je een nieuwe televisie hebt.

Weet je dan wel zeker dat het de Arris is die hikt en niet de televisie zelf want dat is, als ik je verhaal goed begrijp, het enige apparaat dat gewijzigd is.


Maja/wjb

Op m'n andere tv stoort hij niet maar die is een stuk eenvoudiger dus geen Oled met HD. 

Het is echt de combinatie van mijn tv en de Arris.

Streamen via de wifi of bekabeld stoort hij niet.

Ook via de PlayStation gaat het goed.


Het is mij niet duidelijk waar dit precies door veroorzaakt wordt en ik weet dus ook niet hoe we wat kunnen veranderen aan de samenwerking tussen de Arris en je nieuwe tv 🤔

Is het niet de kortste klap om de Arris bij de andere tv te laten staan en de HMB bij de nieuwe aan te sluiten? Op die manier heb je bij beide tv's een werkende ontvanger!