Skip to main content

Waar kan ik mijn Arris VIP5205 omruilen?

Heb alle stappen al doorlopen, directe nieuwe ethernet kabel als enige op nieuwe modempoort etc ( zit zelf in de IT), en ding blijft in loop over 307 klagen, al wekenlang…

Online stappen kom je bij omruilen, maar deze link wijst je naar het begin (en je bent weer uitgelogd na zo langer tshoot sessie).

optie voor factory reset van ontvanger is niet te selecteren... en modem is een Box 12.

Hoi @Feantje en welkom op het forum! 

Ervaar je nog steeds problemen met foutcode 307 op de tv-ontvanger? Ik begrijp dat je al een andere kabel hebt geprobeerd, zie je op de Experia Box het lampje branden bij de gele poort waar je de kabel hebt geplaatst? 

En kom je online al op een omruil uit? Kom je dan mogelijk wel verder via een ander apparaat? Als je problemen blijft houden, wil je dan je profiel invullen en hier reageren? Dan kom ik weer bij je terug. 


Klopt, nieuwe kabel op nieuwe gele poort.

En de hele online troubleshooting doorlopen, en kwam op een omruiling uit.

Via KPN app op telefoon kan ik wel tv kijken, maar dat werkt niet voor een gezin ;-)

Profiel is bijgewerkt.


Dat schiet inderdaad niet op!

Mogelijk heb je net een korte onderbreking opgemerkt, ik heb vanaf hier de Experia Box moeten resetten. Wil je zo kijken of de foutmelding nog steeds aanwezig is?
En mocht je de tv-ontvanger nog niet gereset hebben, wil je dit dan alsnog doen? 

Ik krijg hier nog niet de optie voor omruil, maar als de foutmelding blijft dan stuur ik de technische dienst aan om dit verder te onderzoeken. 

Met de reset is het mogelijk dat de wifi naam en het wachtwoord weer terug zijn gezet naar de informatie op de sticker. Dit kan je uiteraard weer wijzigen. 


Eerst: tv werkt weer!

Paar puntjes:

. de handleiding voor resetten werkt niet, heb andere afstandsbediening, dus helaas.

. reset van 5205 nodig door stekker eruit en starten met knop 10s ingedrukt houden

. dan zie je een waardeloos grijs menu, die ik vaker gezien heb, waar je geen fabrieksinstellingen terugzetten kunt selecteren, even wachten en software verwijderen lukt dan wel, gedaan

. vervolgens lijkt de tv ontvanger in een loop te zitten, zag ik wel weer een 307 melding, maar na een aantal restarts verscheen tv beeld 

. jouw modem reset was wel op een ongelukkig moment, want ik zat in een meeting, en werd gepikeerd op de kids of zij met hun tengels eraan gezeten hadden… maar dit leek niet te helpen, want zat nog steeds in een loop

Bottomline: de grondoorzaak is mij nog steeds niet helder, maar de harde reset van punt 2 is nieuw voor mij...

 


Ah dat is een hele ongelukkige timing, mijn excuses hiervoor! 
Wel ben ik blij te lezen dat de tv nu weer goed lijkt te werken. Wil je het laten weten als je de 307 melding toch weer krijgt? 


@Feantje 

Het is toch Arris VIP 5202?

 

Foutmelding 307, zie hier. 

zit er een DVS of zo tussen? 

 


Navond,

kan weer televisie kijken, maar kreeg wel een 303 melding waardoor TV wegvalt.

Een power off/on van de TV-ontvanger helpt.

Blijf dit monitoren...


Dat is niet de bedoeling! De foutcode 303 geeft aan dat er geen verbinding is meer met de Experia Box. 

Het klinkt alsof de verbinding van de Experia Box naar de tv-ontvanger niet helemaal fijn is. Kan je vertellen hoe dit is aangesloten? 
Is dit rechtstreeks, bekabeld naar een van de gele poorten op de Experia Box of zit hier mogelijk nog andere apparatuur tussen, zoals een switch, versterker of maak je misschien gebruik van een draadloze verbindingsset (dvs) ?


Hoi,

die 303 was ‘eenmalig’ zo lijkt het.

Nu kan ik vanavond weer niet tv kijken, en zie ik geen foutmelding maar een volledig zwart scherm, alsof hij iets op de achtergrond aan het doen is, maar 10 minuten wachten helpt niet…

Ja, ik heb een switch ertussen, deze ertussenuit gehaald en een nieuwe kabel tussen ontvanger en router gezet, maar zelfde resultaat: geen tv.

Wederom een ‘harde reset’ gedaan op de ontvanger, dan verschijnt er wel een blauw scherm “Welkom terug” en iets met instellingen laden, en als dit 10 minuten duurt de ontvanger herstarten, maar daarna wordt deze ‘gewoon’ weer zwart.

Oja, de knop op de ontvanger om deze aan/uit te zetten werkt niet (meer), net als de afstandsbediening. Een harde reset werkt kennelijk nog wel waar deze knop ook voor gebruikt wordt. Tijd voor een wisseltruc van de tv ontvanger?


Hoi @Feantje, wat ontzettend irritant! Wel vreemd dat je geen foutmelding krijgt, de tv start wel netjes op zonder dat de tv-ontvanger is aangesloten? 

En er is een nieuwe tv-ontvanger onderweg, deze kan je vanaf morgenmiddag ophalen bij het servicepunt in de buurt. Je levert dan de oude tv-ontvanger in, deze mag je in een willekeurige doos verpakken en hierop zet je het retouradres en het ordernummer. Alle informatie vind je de e-mail die is verzonden. Mogelijk heb je ook nog een onderbreking opgemerkt van een verplichte reset, die kon ik helaas niet voorkomen om de nieuwe tv-ontvanger aan te vragen. 

Ik hoop dat de nieuwe tv-ontvanger de problemen oplost, ik hoor het graag! 


Dank! Ik zal het omruilen en laten weten of dit het probleem oplost.

Onderbreking is wel opgemerkt ;-)


Zojuist nieuwe TV ontvanger opgehaald, aangesloten zoals vanouds, moet de PIN en abo nummer invullen, en na herstart doet alles het weer.

Mooi! Nu hopen dat dit zo blijft….