Wanneer ik de KPN Arris5202 aansluit op een HDMI capture card, die ik doorleid naar bijv. een tablet, krijg ik daaruit alleen TV beelden, maar geen geluid.
Een andere HDMI bron produceert zowel beeld en geluid.
Wanneer ik de Arris HDMI output eerst via een HDMI splitter laat lopen, een uitgang naar bijv. mijn tablet met capture programma, uiteraard hetzelfde resultaat, maar als ik op de tweede splitter-uitgang bijv. een computerscherm aansluit en het scherm ook aanzet, krijg ik zowel beeld als geluid op beide outputs (tablet en computerscherm).
Wanneer ik daarna de HDMI verbinding naar mijn computerscherm verbreek, blijft het geluid op mijn tablet werken (!) en het beeld ook.
Mijn vragen:
1. Waarom krijg ik geen geluid bij de rechtstreekse verbinding van de Arris via de HDMI capture naar mijn tablet, zonder splitter en extra computerscherm?
2. Is er een eenvoudiger oplossing om toch ook geluid op mijn tablet te krijgen, bijv. door alleen een extra HDMI stekker (in plaats van het computerscherm) aan te sluiten, waarbij waarschijnlijk bepaalde pinnen doorverbonden moeten worden, al dan niet met bepaalde elektronische componenten tussen de pinnen?
groeten,
Alfred
PS Ik weet dat er een KPN-TV-app is ;ik weet ook dat ik de toslink kan gebruiken.