Skip to main content

Wanneer ik de  KPN Arris5202 aansluit op een HDMI capture card, die ik doorleid naar bijv. een tablet, krijg ik daaruit alleen TV beelden, maar geen geluid.

Een andere HDMI bron produceert zowel beeld en geluid.

Wanneer ik de Arris HDMI output eerst via een HDMI splitter laat lopen, een uitgang naar bijv. mijn tablet met capture programma, uiteraard hetzelfde resultaat, maar als ik op de tweede splitter-uitgang bijv. een computerscherm aansluit en het scherm ook aanzet, krijg ik zowel beeld als geluid op beide outputs (tablet en computerscherm).

Wanneer ik daarna de HDMI verbinding naar mijn computerscherm verbreek, blijft het geluid op mijn tablet werken (!) en het beeld ook.

Mijn vragen:

1. Waarom krijg ik geen geluid bij de rechtstreekse verbinding van de Arris via de HDMI capture naar mijn tablet, zonder splitter en extra computerscherm?

2. Is er een eenvoudiger oplossing om toch ook geluid op mijn tablet te krijgen, bijv. door alleen een extra HDMI stekker (in plaats van het computerscherm) aan te sluiten, waarbij waarschijnlijk bepaalde pinnen doorverbonden moeten worden, al dan niet met bepaalde elektronische componenten tussen de pinnen?

groeten,

Alfred

PS Ik weet dat er een KPN-TV-app is ;ik weet ook dat ik de toslink kan gebruiken.

 

 

@alfredho Welkom op het forum. 

Het klopt dat er een blokkade zit op veel dat met capture te maken heeft. Dit heeft met de rechten die wij hebben te maken. 

Het opnemen van programma's anders dan via het opnemen pakket is dan ook niet toegestaan. 

Ik zou dan ook willen adviseren gewoon de KPN TV app te gebruiken op je tablet. Een capture card zal problemen blijven geven. 


Het is niet mijn bedoeling om beelden op te nemen, maar TV te kijken via de KPN-app op mijn Android tablet. Omdat ik slecht hoor, gebruik ik bij voorkeur mijn tablet omdat dit mij de mogelijkheid biedt het geluid van mijn tablet door BlueTooth naar mijn gehoorapparaat te sturen. Vreemd genoeg, is het niet mogelijk om met de Belgische zender Canvas "opgenomen" films op deze manier te bekijken. Omdat daar geen rechten voor zijn gekregen, moeten deze alleen via de TV bekeken worden en niet via de KPN-app, ook al gebruik de app thuis! Vreemd: het zou toch mogelijk moeten zijn te bepalen dat ik de app thuis gebruik, zodat ik alle programma's kan bekijken.

groeten,
Alfred


gebruik ik bij voorkeur mijn tablet omdat dit mij de mogelijkheid biedt het geluid van mijn tablet door BlueTooth naar mijn gehoorapparaat te sturen.

Ook mijn Samsung televisie biedt die mogelijkheid alsook de Philips van mijn moeder. En veel moderne tv's van de laatste jaren.

Overigens. Hoeveel films zenden die Belgen nou uit? Er zijn veel meer zenders om oa films van op te nemen die wel via de tablet beschikbaar zijn.

Opnames van de Duitse en Vlaamse zenders zijn niet beschikbaar. Tevens zijn opnames van BBC First niet beschikbaar via de app/website.

Zelf heb ik NLziet naast kpn. Daarbij is de mogelijkheid tot een week terugkijken bij de Vlaamse zenders aanwezig.

Programma's van de Nederlandse zenders, publiek en commerciëel, kunnen daar vaak tot een jaar of langer teruggekeken. Films biedt de RTL groep aan via Videoland. Die zijn via NLziet tot een week terug te kijken.