Skip to main content

Bij ziggo kon ik Arte kanaal met een k😊 met Franse audio en ondertiteling  kijken.

ik kan de audio menu niet vinden bij kpn!

 

Helaas is dat bij IPTV (nog) niet mogelijk.


Hallo @Zalma1 ,

Klopt, bij KPN is Arte alleen in het Duits beschikbaar. 
 

Via de satelliet kun je Arte HD gratis zien in het Duits en Frans. 
 

Verder is er veel gratis te zien via internet: 

https://www.arte.tv/fr/

 

 


Via de app is een goede tip.

Bedankt!


Graag gedaan, veel plezier met de app. 🇫🇷


Vandaag KPN + geïnstalleerd. Arte is in het frans. Weet iemand hoe dit is om te zetten naar het duits? 


Vandaag KPN + geïnstalleerd. Arte is in het frans. Weet iemand hoe dit is om te zetten naar het duits? 

Dit is een fout waarvan we op de hoogte zijn. Het is momenteel niet mogelijk om dit zelf om te zetten naar Duits.


Het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn om juiste geluid (dus Duits) mee te sturen.

 

Op mijn andere “oude” ontvangers is wel het Duitse geluidsspoor aanwezig.


laat maar

 


Dit is weer een voorbeeld van geen antwoord geven op de vraag.

 

@Zalma1  ontdekt dat er maar 1 audiokanaal is en dat hij/zij niet kan wisselen tussen andere audiokanalen die Arte heeft.

Dan komt er een vaststelling van @Noordzee dat "Arte alleen in het Duits beschikbaar.”

Maar niemand zegt wat er echt aan de hand is. De settopbox (STB) van kpn is zo slecht dat je niet kunt kiezen tussen verschillende audiokanalen.

 

 

@frankkijktgraagtv

Wat voegt dat toe? 

Is de vraagsteller daarmee geholpen? 

Nee, maar wel met mijn verwijzing naar die website. 


@Noordzee via de website van Arte naar een film kijken….


Dat programma kan beschermd zijn, maar er is ook genoeg wel te zien.

Wat jij wil, Arte in het Frans, gaat KPN niet doen.

Daar is in het verleden vaker om gevraagd. Net als bv TV5.   

 

Voor die Franse zenders is maar heel beperkt belangstelling, onderzoek heeft aangetoond dat die zenders voor KPN niet rendabel zijn.

 


@Noordzee 

Natuurlijk is er genoeg te zien via de ARTE website, wie houdt er niet van Karambolage met het immer leuke das Rätsel. Maar films kun je niet online zien, niet zonder VPN.

Dat ze TV5 Monde, waar Nederlandse ondertiteling bijzit, ook niet hebben maakt KPN een slechte tv-zender-aanbieder.

Wat ik wil is dat KPN gewoon alle audio-kanalen meestuurt en de mogelijkheid biedt om zelf te kiezen wat je wilt horen.

En in mijn ogen begint alles met de inferieure STB die ze aan hun klanten geven.


Dat (meerdere audiokanalen) is technisch niet mogelijk. (Heb ik mij laten vertellen) 

Voor jou is het dan toch beter om een andere provider te kiezen.

Denk dan bv aan TV Vlaanderen, die ook veel doet via internet: 

https://www.tv-vlaanderen.be/apps-en-interactieve-tv/mobiele-applicatie/

Daar kun je als Nederlander ook een abonnement op sluiten. 

Of overweeg toch een kleine schotel. Dan heb je Arte, TV 5 en meer zenders helemaal gratis.


Of overweeg toch een kleine schotel. Dan heb je Arte, TV 5 en meer zenders helemaal gratis.

Dat zal ongetwijfeld ook een reden zijn voor kpn om het te laten zoals het is.

Providers mogen het namelijk niet gratis van de satelliet halen en weer doorgeven. Voor dat laatste moeten ze bijvoorbeeld aan TV5 een behoorlijk bedrag betalen. Toen de zender er nog was keken er kennelijk te weinig om dat te verantwoorden / terug te verdienen. 

Voor Arte zal dat ongetwijfeld ook gelden. 

Het zijn en blijven niche zenders. En TV5 ook nog eens een dure zeker als je bedenkt dat geïnteresseerde kijkers 'm zo van de satelliet kunnen halen. Veel televisies hebben tegenwoordig ook nog eens een ingebouwde satelliet tuner. 

Maar eh. Die film had je toch via het kpn kanaal voor Arte kunnen kijken? Een Franstalige film heeft toch Duitse ondertiteling. Dat is wel fijn.


@PeterG het ging in dit geval om Joue-la comme Beckham (fr)/Kick It Like Beckham (de) en ik had graag deze film als Bend It Like Beckham gekeken, of beter gezegd gehoord. Er komen veel Engelstalige films en docu's op Arte en een deel daarvan is in Originalfassung te beluisteren, want Arte heeft meerdere audiokanalen. KPN heeft een inferieure STB waardoor klanten deze service achtergehouden wordt.