Skip to main content

Hallo allen,

 

ik heb een asus rt-ax82u die ik rechtstreeks op de ntu heb aangesloten. Ik heb onderstaande instellingen nu ingesteld.

hierna deed de tv ontvanger het prima. Totdat we probeerde de gids of opnames terug te kijken. Omdat de gids en opnames niet op te halen waren heb ik de tv ontvanger geherstart.

Dit leed ertoe dat de tv ontvanger niet meer wou opstarten en blijft hangen op 85% “configuratie geactiveerd”.

hoe kan ik er voor zorgen dat ik de asus router als enige router kan gebruiken zonder de volledige iTV functionaliteiten te verliezen?

 

note: de utp kabel naar de iTV ontvanger is op poort 4 aangesloten

 

Volgens mij heeft nog nooit iemand dat met eenAsus router werkend gekregen. Dus ik denk dat je het beter kunt vergeten...


Dat gaat inderdaad niet werken, de tv ontvangers dienen dan ook rechtstreeks aangesloten te worden op de modem van KPN. Dat heeft te maken met IGMP Snooping, je ziet IGMP bij jou instellingen staan maar niet Snooping. Hoe dat precies werkt lees je hier: 

 


@Remcobb Op het forum van Tweakers loopt al een topic over de mogelijkheden met Asus routers op KPN glasvezel. Hier is het verzoek ingediend om ook voor de AX***  range de handleiding aan te passen, dus houd dat in de gaten. 


hierna deed de tv ontvanger het prima. Totdat we probeerde de gids of opnames terug te kijken. Omdat de gids en opnames niet op te halen waren heb ik de tv ontvanger geherstart.

Dit leed ertoe dat de tv ontvanger niet meer wou opstarten en blijft hangen op 85% “configuratie geactiveerd”.

Dit komt omdat je die Asus nu in zogenaamde bridge-mode hebt staan voor IPTV en dat is iets wat al geruime tijd niet meer ondersteund wordt door KPN.

 

hoe kan ik er voor zorgen dat ik de asus router als enige router kan gebruiken zonder de volledige iTV functionaliteiten te verliezen?

Dat gaat niet lukken.


hierna deed de tv ontvanger het prima. Totdat we probeerde de gids of opnames terug te kijken. Omdat de gids en opnames niet op te halen waren heb ik de tv ontvanger geherstart.

Dit leed ertoe dat de tv ontvanger niet meer wou opstarten en blijft hangen op 85% “configuratie geactiveerd”.

Dit komt omdat je die Aus nu in zogenaamde bridge-mode hebt staan voor IPTV en dat is iets wat al geruime tijd niet meer ondersteund wordt door KPN.

 

hoe kan ik er voor zorgen dat ik de asus router als enige router kan gebruiken zonder de volledige iTV functionaliteiten te verliezen?

Dat gaat niet lukken.

Dat gaat inderdaad niet werken, de tv ontvangers dienen dan ook rechtstreeks aangesloten te worden op de modem van KPN. Dat heeft te maken met IGMP Snooping, je ziet IGMP bij jou instellingen staan maar niet Snooping. Hoe dat precies werkt lees je hier: 

 

:point_up_tone2:


Voor diegenen die ASUS routers in willen zetten als vervanging van de EB, op tweakers dwaalt er een Leroy rond die het allemaal uitgevogeld heeft en dat is hier te lezen:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1772709

Alleen de primary hoef je te flashen met nieuwe Merlin of Gnuton firmware, afhankelijk van je model router. Wat ik niet getest heb, is als je een STB aansluit op een node die niet geflashed is, of dat dan ook werkt of dat je de node dan ook moet flashen, maar dat zie je snel genoeg.
Dan het script gebruiken van leroy. Handleiding is geweldig, can't fail.

Er zijn scripts voor verschillende ASUS routers, zowel AC als AX modellen.