Skip to main content

KPN heeft mijn defecte Arris settop box vervangen door een Arris VIP5202 settop box. Daar zit helaas geen 3,5 mm audio output op die ik kan verbinden met mijn versterker, wel een toslink output.

Ik heb dus een Digital to Analog audio converter gekocht maar als ik de output (3,5mm jackplug of 2x tulpje) verbind met mijn versterker gebeurt er niks, geen geluid.

Wat kan er mis zijn?

Jammer te lezen dat het niet zo soepeltjes loopt met je nieuwe tv ontvanger en je audiosysteem. Van wat ik zie hier geven de anderen goede tips en informatie.

 

Ik heb zelf niet veel toe te voegen aan Peter's laatste samenvatting van het geheel:

Ik zeg het nog één keer. Je kunt de hdmi audio en de optical audio apart op dolby / stereo zetten. Hij staat echter standaard op het tabblad hdmi………

Je hebt de optical op stereo gezet want je hebt ook op bewaar en sluit geklikt. Dus die staat op stereo. Je adapter krijgt stroom, het is een digital to analog adapter. Dus dat klopt allemaal.

Blijft nog over. Zit het echt op een INgang van de versterker? En niet abusievelijk op een OUT. Die zitten, vooral met tape, nog wel eens zeer bij elkaar.

En de versterker moet op de ingang gezet zijn met de selector van de versterker.

En anders hoop ik dat er iemand in je 'buurt’ is die het toch eens even hands-on kan doorlopen. Want zo op afstand zou het naar mijn beoordeling nu écht moeten werken. Dus weet ik het verder ook even niet meer. 

 

Behalve nog dit: er is ook een aantal keer gevraagd of radiozenders wel geluid geven. En volgens mij heb je die vraag nog niet beantwoord. Kun je dat nog doen, @hans144? Want dat geeft ook weer nuttige informatie over wat er aan de hand kan zijn.


Ik weet het ook niet meer. Ben best wel handig met dit soort dingen maar het lukt me gewoonweg niet. Hoe dan ook bedankt voor jullie respons. Het ergste is dat je niemand van kpn om hulp kunt vragen. Die KPN webshop loopt volledig buiten KPN om, met de 3 (!) KPN helpdesks die ik aan de lijn hebben gehad kom je geen meter verder, ze kunnen zelfs niet zien wat ik in de KPN webshop heb besteld.

Hebben wij ook vaak met die converters, even de stroomstekker eruit en dan even tot 10 tellen en er weer in doet bij ons altijd wonderen. 


Reageer