Skip to main content

Sinds vandaag de KPN vip5202 in mijn bezit het apparaat werkt uitstekend maar bij geluidsinstelling van stereo naar dolby werkt niet zodra ik op bewaren druk wordt deze instelling niet vastgezet en schakelt terug naar stereo ondanks de optische kabel

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Hoi @Martin1965, wat gek dat de instelling voor Dolby niet bewaard blijft, ik zoek graag met je mee naar de oplossing.

Ik begrijp dat je deze audio-instelling in het menu van de tv-ontvanger wilt aanpassen, klopt dat? Blijft de instelling wel bewaard op de tv-ontvanger? Of bedoel je juist dat daar weer stereo staat in plaats van dolby, als je later weer naar de instellingen gaat?

Heb je daarnaast ook gekeken naar de instellingen op de televisie? Deze heeft ook instellingen voor beeld en geluid, het werkt meestal het beste om de instellingen op de televisie zo veel mogelijk op automatisch te zetten. Dan laat de televisie de instellingen eigenlijk over aan de tv-ontvanger, en krijg je daar geen last van ‘miscommunicatie’ tussen de apparatuur.


Hoi Alexa,

Mijn decoder gaat via de televisie en het geluid via de optische uitgang van de tv de geluidsinstelling staat op Dolby plus van de tv en niet op auto en gaat daarna mijn surroundset in


Hi @Martin1965. @Alexa_  is er vandaag niet dus vandaar dat ik reageer. Zou je de surroundset eens aan willen sluiten op de tv-ontvanger met die optische kabel? Ik ben benieuwd of de tv-ontvanger dan wel de instelling kan opslaan. Ik hoor graag van je!


Dit had ik al geprobeerd maar de instelling reageerd hetzelfde heb hem nu op automatisch staan


Toch nog even een checkvraag, @Martin1965: als je 'm op optisch hebt staan en dan kiest voor dolby (er is bij optisch immers geen ‘auto’), ervaar je dit dan nog steeds?


Hij springt automatisch van optisch terug naar HDMI auto als ik op optisch ga staan en daarna Dolby aanklik en dan op bewaren springt hij terug naar bovengenoemde instelling


@Martin1965 Dat is wel gek. Dus je gaat naar de instellingen, je gaat van HDMI naar optisch, en dan ga je naar bewaren. Krijg je ook de controlevraag of je zeker weet dat je de nieuwe instellingen wilt bewaren? En helpt het als je de tv-ontvanger reset?