Skip to main content

Radio (audio) kanaal 1168 voor Veluwezoom FM geeft deze foutmelding. En geen geluid.

Het tv-kanaal (kabelkrant) werkt wél, met geluid.

ALLE andere tv / audio kanalen doen het wel. Het zit dus niet in huis.

Hallo @PeterG ,

Ik heb het even nagedaan. Precies hetzelfde. Er is wat mis met dat kanaal.

Maar ik mis e'm niet :wink: .

Groet Bart


Werkt dit kanaal inmiddels al weer @PeterG? Ik hoor het graag. 


Hoi, Jeroen.

Nee. Nog steeds stil en zelfde melding “geen contact met… stb-nmc-400”.

Dat er überhaupt geen meldingen komen / zijn gekomen van echte inwoners of de lokale omroep zelf verbaasd me.


Nog steeds…

(geplaatst 17-8 om 12:51)


Moet gewoon werken  natuurlijk, daar is geen discussie over. 

Maar het blijft voor mij een raadsel waarom mensen via een TV-ontvanger naar radio luisteren. Het is toch veel handiger om te luisteren via een echte radio. Een mooie DAB+-ontvanger of desnoods via een ouderwetste FM-radio. 


Waarom is dat "handiger”. En we moeten eens af van het begrip radio als zijnde een apparaat.

desnoods via een ouderwetste FM-radio

Helemaal een gruwel. FM via de ether bevat altijd wat hoorbare ruis en minder dynamisch dan digitaal.

Een STB is net zo goed een echte radio, maar dan met losse boxen. Middels versterker met boxen of een soundbar. Super eenvoudig danwel makkelijk.

De bitrate bij DAB+ is van veel zenders, behalve de NPO, juist láger dan via de STB.

En wil je radio beslist “ouderwets” via de ether dan best DAB+, maar DVB-T2 kan ook (beter geluid dan via DAB+). FM gebruik ik al zeker 12 jaar helemaal niet meer. Noch ether noch kabel.


HaHa, Nee is luister ook al heel lang niet meer naar de FM. Ik was één van eerste Nederlanders die een DAB-ontvanger kocht. Ik geloof ergens in 2004/2005. Toen had je nog maar een paar zendmasten die DAB uitzonden.

Het is handiger omdat veel mensen de TV aandoen als ze radio willen luisteren. Beetje onzinnig. 

Maar verder is het je (/jouw moeders) eigen keus hoor. Maar zo'n DAB+-radio, Ideaal !  

 

 


Mijn moeder en ik doen ook de tv niet aan met radiozenders.

Zij heeft een soundbar en ik heb een versterker met boxen. En ze heeft sinds 2 maanden haar eerste smartphone op haar 83-ste waar ze al heel veel mee doet. Modern.

Bij mij staat er nog en DAB+ in de slaapkamer en een in de keuken.


Ik ga er achteraan @PeterG, die zender hoort natuurlijk gewoon te werken!


Hallo @PeterG ,

Kanaal 1168 geeft hetzelfde programma als Luister Live! – VOORSTVELUWEZOOM.

Blijkbaar is dit opgelost. (Zonder terugkoppeling) :disappointed:

Het zat nog in m'n favorieten van dit forum.

Groet Bart


Mooi, @Bart_2020 !

Ik kan het niet meer checken, want ben niet meer in die regio.

Ik zal je reactie als Beste antwoord aanvinken! :relaxed:


Dank voor het melden @Bart_2020, ik heb wel de storing aangemeld maar inderdaad nooit hebben ze gemeld: Het moet weer werken.