Skip to main content

audio niet synchroon op DIW7022. Nieuwe update nieuwe oplossingen en problemen. Audio sync probleem is bij mij erger geworden met de nieuwe update. Niet te doen. Zit er zo 5 frames naast vaak. Helaas kan ik hier geen video uploaden anders kon ik het laten zien.  Problemen stapelen zich wel op. Echt zonde. De  box is verder fijn. Al een keer alle boxen moeten omruilen om Netflix U800 melding. Nu loopt de audio niet sync na update. Op Multicast is het niet op aan te zien/horen.

 

Beste @ThijsBertels,

Hoe is de DIW7022 aangesloten met de modem, is dit bekabeld of via WiFi? Mocht dit via WiFi zijn, zou je de DIW7022 eens bekabeld willen aansluiten met de modem? 


Bekabeld. Maar…. Wel via de DVS1200. Andere box zonder DVS loopt inderdaad beter. De grote woonkamer TV zit dus via de DVS1200. Daar heb ik geen netwerk. Dat is wel echte klote. Vorige box was wel sync. Maar ik snap dat dit systeem anders werkt. Kan ik hier nog wat aan doen? 


@ThijsBertels helaas werkt die DVS1200 na verloop van tijd niet meer perfect. Want het signaal gaat via de elektriciteitsnet. En die signaal kan wel eens verstoort worden door bijvoorbeeld koelkast, magnetron etc. Apparatuur wat veel stroom verbruikt kan het signaal verstoren. Het beste is bekabeld aansluiten rechtstreeks naar de modem voor de beste resultaat. 👍🏼


Lipsync issues is een van onze Bekende Bevindingen, Thijs. Hier wordt aan gewerkt. We verwachten in de komende update(s) verbetering. 

 

De meest ideale aansluiting is een rechtstreekse kabel. Maar als dat echt niet kan, dan kan een draadloze verbindingsset een goede oplossing zijn. Let dan wel op storingsfactoren. Dimlampen, of lampen op timers kunnen voor interferentie in het stroomnet zorgen. Probeer ook, als je dat niet al zo hebt, om het bij twee draadloze adapters te houden. Eentje bij het modem en een bij de tv. 

Heb je bij de TV dan een switch of iets dergelijks aangesloten op de draadloze adapter waar je TV+ Box en eventuele andere apparaten op zitten? Of heb je alleen de TV+ Box rechtstreeks in de draadloze adapter?


Ik blijf me verbazen als ik al die topics over TV+ lees. Ik heb ook wel wat kleine problemen maar dat audio niet synchroon loopt daar heb ik totaal geen last van. Poog te begrijpen waarom sommigen zoveel problemen hebben hiermee.

Ik heb een DVS1200 gehad voor mijn tv boven maar dat was regelmatig drama. Sinds TV+ heb ik draadloos aangesloten via een Superwifi2. Werkt erg goed, nog geen uitval gezien. Bedraad is natuurlijk altijd beter maar de DVS zou ik aan de kant schuiven.


@ThijsBertels helaas werkt die DVS1200 na verloop van tijd niet meer perfect. Want het signaal gaat via de elektriciteitsnet. En die signaal kan wel eens verstoort worden door bijvoorbeeld koelkast, magnetron etc. Apparatuur wat veel stroom verbruikt kan het signaal verstoren. Het beste is bekabeld aansluiten rechtstreeks naar de modem voor de beste resultaat. 👍🏼

Mijn achtergrond ligt in de IT. Waarom stoort met name apparatuur dat veel stroom verbruikt op de DVS1200? Ik heb ook nog een setje liggen, met de nadruk op liggen.


Het zit hem meer in véél apparaten die stroom verbruiken tegelijk (daarom hebben we rond december ook vaak een topic over kerstverlichting en plotseling storing met je dvs), of apparaten waarbij het stroomverbruik wisselt (zoals dimlampen). Net als bij een communicatienetwerk kunnen door elkaar lopende stromen zorgen voor storing op elkaar. Waardoor het voor een dvs lastiger wordt om het signaal goed te kunnen doorgeven. Het kan dan helpen om de dvs opnieuw te koppelen terwijl je zoveel mogelijk van je reguliere apparaten aan hebt, dan kan de dvs proberen een zo optimaal mogelijke verbinding te leggen. Maar soms is het gewoon te veel.  Apparaten die veel stroom gebruiken kunnen van invloed zijn, maar als dit stabiel stroomverbruik is, dan werkt een dvs er wel omheen. 


Dank je voor het inzicht. Ik merkte van tijd tot tijd dat even uittrekken en insteken de DVS op magische wijze weer deed opleven. Kan het nu wel plaatsen. Toch blijven het ondingen. Ik ben blij met de TV+ draadloos optie, nog geen problemen gehad met tv kijken. De vooruitgang 😎


Update, @ThijsBertels. In de komende update, die (bij geen bijzonderheden) maandag voor iedereen beschikbaar zal zijn zit een eerste fix voor lipsync issues. 

 

Natuurlijk blijven we eraan werken om dit nog beter te krijgen. Houd de Product Updates in de gaten.


Oke.. Ik heb een UTP kabel getrokken naar de box. sync probleem is er nog steeds. Wel iets minder. Ook de update heeft niet het effect gehad. Het hoort helemaal sync te zijn toch. Het is echt nog niet goed.


Geluid valt soms even weg en dan gaat ie meer uit sync. Moet bekend probleem zijn.


audio loopt nog steeds niet synchroon op DIW7022. 
 

wat ik gek vind is dat streaming diensten ook niet 100% sync lopen. Inmiddels zit ik rechtstreeks in mijn modem geprikt met mijn KPN + box. 

 

Admin: topics samengevoegd


Nieuwe update. Nog steeds niet lipsynchroon. Zit rechtstreeks op de modem. Bij unicast geen probleem. Maar dan dus een lagere beeldkwaliteit. Kom op KPN. 


Klopt alleen maar slechter zowel beeld als geluid.


Hier hetzelde verhaal. Nog steeds niet lipsync na de laatste update.

Alhoewel het lijkt iets met 4K2K te maken te hebben. Wij hebben hier drie nieuwe kastjes:

1 op 4K en kabel, rechtstreeks op de router, en dolby 5.1 audio (HDMI ARC)

1 op 1080p op kabel en Stereo audio

1 op 1080p wifi. Stereo audio

Bij de laatste twee hebben we geen last van lipsync issues, maar bij de 4K en 5.1 audio gebeurt het nog steeds. Vaak is het pas dat het naar verloop van tijd gebeurt. als je net begint gaat het goed en soms wel en soms niet komt het geleidelijk na een minuut of 10.

Daarnaast is het ook niet lipsync op de streamingdiensten (alle). Wederom alleen op het kastje met 4K en 5.1. Alle andere systemen op 1080P gaan wel lipsync.

Daarnaast ervaren wij ook dat de schakeling tussen stereo en dolby 5.1 niet altijd helemaal goed gaat. Vandaag meegmaakt dat ons geluid op 100% stond en nog steeds niet verstaanbaar was. Na het geluid op passthrough te zetten leek het weer normaal.

Er is gewoon elke dag wel iets met de nieuwe kastjes, en dan heb ik het alleen over de technische kan ervan. 

Het menu en de gids en minigids, zeer onoverzichtelijk in alle menu's zijn zo maar een paar andere ergernissen.

Kortom nog erg veel werk aan de winkel voor KPN. 


Even een aanvulling op mijn eerdere post hierboven.

Het probleem met de volume instellingen zit ook in de KPN kast.

Als  ik multichannel (of te wel de automatische audio verwerking en afhandeling) selecteer op de DIW7022 dan is het volume aanzienlijk zachter dan als ik de audio afhandeling laat doen door de TV (Philips). Verschil is zo'n 50%.

Dus als ik het kastje op multichannel passthrough zet en mijn tv op Multichannel (standaard) en dit vergelijk met kastje op multichannel en tv op passthrough dan is daar een zeer groot verschil. Zelfd 100% volume in een ruime woonkamer is dan niet voldoende.

Allebei op multichannel resulteert in helemaal geen geluid (zou logisch kunnen zijn, maar wel raar dat het dan niet automatisch gaat). 

Dus waarschijnlijk stuur KPN de audio te laag uit? En misschien gaat de decodering niet goed in de DIW7022?

KPN: Sycces met oplossen, want dit is echt irritant met een audiosysteem van minimaal 600W. Dit zou niet moeten kunnen.