Skip to main content

@JanD OK, Je hebt gelijk, dat kan door de audiouitgang van de TV te gebruiken. Die zit nu aan de zender voor de hoortoestellen, dat werkt het beste om spraak goed te verstaan.

Maar met KPN gaat dat niet zomaar, dan moet de TV ook aanstaan als ik alleen radio wil luisteren. Een grote TV daar voor aan zetten gedurende een groot deel van de dag is altijd al verspilling, maar met de huidige kWh prijzen ook veel te duur.

De audio van de oude decoder zit aan de versterker, daar kan ik de radio door horen. al of niet op koptelefoon, da's mooier dan die hoortoestellen...

Maar er zijn oplossingen, zoals een klein doosje (van Ali Express bijvoorbeeld) dat met een TOS kabeltje aan de decoder wordt geknoopt en een analoog signaal maakt voor de zender of versterker, er even van uitgaande dat er digitaal optisch audio uit de decoder komt. Soms is het even prutsen met de vertraging als je het TV geluid over de versterker wilt weergeven, maar de meeste TV's kennen dat trucje al.

De TV zo hard zetten dat ik feilloos de dialoog kan volgen is geen optie, dan wordt mijn vrouw van de bank geblazen… 

Ik kan natuurlijk ook een DAB+ radio kopen en daar mijn radio mee doen, maar dat is ook verrre van ideaal en je hebt weinig keus in zenders.

 

Ik meende dat hier ergens op het forum iemand uit de doeken had gedaan hoe je een router kan gebruiken en welke eigenschappen die moet hebben, maar dat bestudeer ik wel als ik er niet uitkom met wat ik heb.

Morgen eerst maar eens een paar gaten boren door de betonvloer om de kabel van het glas-doosje in de meterkast naar de huiskamer te trekken. KPN weigert nogal koppig, omdat er ook vloerverwarming in de vloer zit. Volgens mij hebben ze er gewoon geen zin in.

Als die monteur nou maar z'n RJ45 tang bij zich heeft en een eind goeie kwaliteit FTP kabel dan gaat het wel lukken. Misschien komt er iemand die z'n vak verstaat, echt begrijpt waar hij/zij mee bezig is en nog goede suggesties kan doen

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt (origineel)

@Tokko71 en @JanD ik zie een goed en nuttig gesprek maar het gaat nu wel aardig ver off-topic. Als jullie dat gesprek verder willen voeren maak je dan een nieuw topic aan? Als je specifiek op de laatste reactie van @Tokko71 wilt verdergaan laat het dan weten. Dan verplaats ik die voor jullie naar een nieuw topic en geef ik je de link. :relaxed:

Hallo @Bram_ , verplaats maar, laat het @Tokko71  ook even weten s.v.p.


Hallo @Tokko71 , ik heb op de digitale uitgang van de tv decoder een soundbar aangesloten die als luidspreker voor de radio-kanalen van de decoder fungeert, vanaf kanaal 801 dan heb ik de tv niet nodig en kan gewoon met mijn hoortoestellen zonder verdere aanpassingen naar de radio luisteren.

 


@JanD Dat lijkt me ook een mogelijke oplossing. In mijn geval kan ik de HDMI gewoon naar de TV verbinden voor het TV geluid en de optische uitgang naar mijn versterker met een optische ingang via een adapter. Dan zal het ook wel werken. De Tv heeft ook optisch uit, dat gaat nu naar mijn zender en die kan ook doorlussen naar een ander optisch apparaat. Maar dan moet ook de TV aan zijn omdat te gebruiken.

Hoe dan ook blijf ik zonder display zitten, maar misschien went dat ook wel…

De TV heeft ook Bluetooth, maar mijn hoortoestellen zijn net nog van een generatie die niet met een willekeurige BT kan worden verbonden. 

Ik heb van alles geprobeerd, maar nog niets is echt heel geweldig. 

Een Pyour Parrot koptelefoon heb ik ook, heeft een ingebouwde equalizer, helemaal instelbaar links en rechts apart, prachtig geluid, maar het ding is heel oncomfortabel na een een poosje.

Het blijft prutsen. Ik hoop alleen dat ik niet met allerlei storingen en signaal onderbrekingen kom te zitten, na mijn overstap...


Het is inderdaad een leuk spotje, zegt deze kattenliefhebber. 

Maar ik zie het niet als reclame. Ik heb nog geen 24 uur KPN (glasvezel) en nog niks als narigheid.

Van Ziggo heb ik nooit een spotje gezien over Wifi die altijd moet werken, dat is ook niet nodig want dat werkte gewoon altijd bij mij. Ruim10 jaar geen problemen mee gehad. Geen wifi-versterkers, gewoon van de huiskamer tot op zolder met de Mediabox een goede verbinding.

De KPN Box 12 redt het niet tot zolder, dus ik zal misschien nog die oerlelijke zwarte dicussen moeten installeren met extra stroomverbuik op de koop toe.

Het modem is niet toegankelijk, inloggen lukt van geen kanten. Tijdens een sessie met de helpdesk die ik na een halfuur in de wacht toch nog te pakken had gekregen werd het gesprek verbroken, dus telefoneren met KPN lukrt ook al niet goed….

Zojuist al de eerste onderbreking van internet gehad, een paar minuten maar, maar toch heel hinderlijk en dat schijnt best vaak te gebeuren zag ik in een reeks van klachten op het forum en daarbuiten. 

Kortom, KPN moet eens wat meer aandacht aan hun kwaliteit gaan geven in plaats van aan hun reclame.

Het lijkt Heineken wel, prachtige reclames van een goed reclame bureau die het merk wereldwijd bekend hebben gemaakt, maar het bier is niet te z*****n…

Er zijn nog meer makkes met het product, o.a. met de audio en de verbinding naar mijn Connex zender voor mijn hoorapparaten, die is niet regelbaar.

Kortom, ik heb spijt, het heeft me gisteren al uuuren gekost om te proberen in te loggen op het modem en om een andere signaalweg naar mijn hoorapparaten te vinden (via de TV) maar niks helpt. Het geluid blijft slecht, mogelijk door oversturing omdat het signaal niet te regelen is en altijd op "vol” staat.

Daar raak ik dus ook overstuur van!

Admin: Reacties verplaatst naar je eigen topic


Leuk, nog een reactie op dit leuke topic (dacht ik). Nee hoor. Stel anders je vraag in een eigen topic in plaats van overstuur te worden. Of ga terug naar Ziggo, binnen de bedenktijd als je spijt hebt. Als je ruim 10 jaar geen problemen hebt waarom stap je over? Heb je wel een vraag of loop je hier te miauwen? Overstuur ha ha ha Ik zou echt niet blij zijn met een klant als jij. 

Admin: meeverplaatst


Ik denk dat het aan KPN is om mij blij te maken, niet andersom. 

Waarom zou je overstappen? Denk aan alle ronkende reclame die voor glasvezel is gemaakt, alles zou zo veel beter worden! Sneller! Betrouwbaarder! Probleemloos!

Daarbij ergerde ik mij aan het feit dat ik tot voor kort geen keus had. Ik had aanvankelijk KPN genomen in dit huis in 2011, op DSL, maar dat werkte echt niet, dus kon ik er na 3 maanden vanaf. Ziggo via de kabel was de enige andere optie.

Ziggo werd alsmaar duurder, misschien wel door die monopolie positie en haalde tot mijn verdriet ook nog de FM radio van de kabel af.

Vind je het gek dat ik, na al die juichende reclames uiteindelijk verleid ben om over te stappen?

Vind je het gek dat ik ga "miauwen” als ik zo teleurgesteld word en die reclames gewoon niet waar blijken? 

Het is de taak van KPN om een goed werkend product te leveren dat voldoet aan de eisen die je heden ten dage redelijkerwijs mag stellen aan een internet en TV verbinding.

In de jaren dat ik techneut was moest ik soms de gekste toeren uithalen om de beloftes, die "verkoop” had gedaan aan de klant, waar te maken, desnoods geleverde apparatuur wijzigen om het te laten werken zoals de klant wilde en hem was beloofd. Opgeven was geen optie, tegen de klant zeggen dat een systeem was opgeleverd volgens onze specs en dat ‘ie het er maar mee moest doen ook niet.

Dat is wel het eerste wat ik hoorde van KPN. Nu maar even afwachten wat er gedaan kan worden om mijn probleem op te lossen.