Skip to main content

Dag allemaal, mijn eerste post!

 

Sinds kort zit ik bij KPN (eigen stekkie) en heb daar o.a. ook interactieve tv bij afgenomen. Nu is het zo dat het geluid via mijn Logitech Z906 setje niet synchroon loopt met het geluid van de TV. De home cinema set is met een Toslink kabel aangesloten op de interactieve tv.

Nu is mijn vraag meer: Hoe kan ik deze samen gebruiken en dan wel synchroon, of alleen het geluid via de home cinema set laten lopen bij het aanzetten?

De tv is een oudje maar doet het nog prima: philips 42pfl9664h

 

Reacties zijn welkom :)

Iemand?


Ik neem aan dat het geluid via je audio ietsje voor loopt op het beeld. Heb je de geluidsvertraging instelling voor optisch al geprobeerd in het instellingenmenu?


Dat heb ik vooralsnog nog niet kunnen vinden, maar ik zal ook even kijken wat er mogelijk is qua instellingen van de tv zelf.


menu → instellen → audio …. optisch

(kan het niet helemaal letterlijk checken want moeders kijkt tv)


Dank voor de tip @PeterG , ik heb het geluid van de TV zelf nu definitief uitgeschakeld (dus ook bij opnieuw aanzetten). Ik heb het nog even bekeken en audio vertragen was uiteindelijk niet nodig. Wat me wel opviel is dat onder geluids instellingen van iTV onder Optisch dat hij op Stereo moet staan, als je hem op Dolby zet krijg je het tegengestelde effect en komt het geluid alleen uit de voorste speakers, de 2 rear speakers onder de bank krijgen dan geen signaal.


Apart, dat laatste.


Wat mij betreft mag de topic gesloten worden, het is opgelost.


Reageer