Skip to main content

Ik heb de ARRIS  VIP2952 V2 juist geinstalleerd, maar zie in plaats van een TULP stekker-aansluiting een USB ingang om mijn audio (Versterker) aan te sluiten, om zonder dat de TV aanstaat naar Radio 804 te kunnen luisteren, zoals met de ingeruilde Motorola VIP1963 het geval was.  Kan iemand mij bevestigen dat of ik een kabeltje kan kopen met USB en 2 Tulpaansluitingen om de versterker te kunnen gebruiken om te luisteren naar de radio.

Alvast Dank !!!!

LLVH

*admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

 

Ik heb de ARRIS  VIP2952 V2 juist geinstalleerd, maar zie in plaats van een TULP stekker-aansluiting een USB ingang om mijn audio (Versterker) aan te sluiten, om zonder dat de TV aanstaat naar Radio 804 te kunnen luisteren, zoals met de ingeruilde Motorola VIP1963 het geval was.  Kan iemand mij bevestigen dat of ik een kabeltje kan kopen met USB en 2 Tulpaansluitingen om de versterker te kunnen gebruiken om te luisteren naar de radio.

Alvast Dank !!!!

LLVH

 

Hallo @LLVH , de USB werkt niet, alleen voor servicedoeleinden van KPN.

Er zitten 2 uitgangen, een analoge en een digitale, die kun je gebruiken voor de aansluiting op je versterker om radio te luisteren.

 


De 5202 heeft geen analoge uitgang meer maar alleen nog maar een digitale hdmi uitgang en een digitale TOSlink uitgang. Als jouw versterker geen TOSlink ingang heeft dan gaat dat dus niet meer werken.


De 5202 heeft geen analoge uitgang meer maar alleen nog maar een digitale hdmi uitgang en een digitale TOSlink uitgang. Als jouw versterker geen TOSlink ingang heeft dan gaat dat dus niet meer werken.


Volgens mij heeft de ts de ARRIS  VIP2952 V2 en daarmee kan hij via tulp een versterker aansluiten. 
 


Hallo @wjb  en @Anneke-Anna  en @LLVH , achterop de Arris zit een

Audio L/R aansluiting op via 3,5 mm analoge audio

Toslink Aansluitpunt voor TOSLINK-kabel voor optische S/PDIF (geluid)

Citaat uit installatiehandleiding Arris tv-decoder VIP2952V2


Hallo @wjb  en @Anneke-Anna  en @LLVH , achterop de Arris zit een

Audio L/R aansluiting op via 3,5 mm analoge audio

Toslink Aansluitpunt voor TOSLINK-kabel voor optische S/PDIF (geluid)

Citaat uit installatiehandleiding Arris tv-decoder VIP2952V2

Ik gebruik de 3.5mm aansluiting al jaren en bevalt heel goed, het kabeltje zit trouwens meegeleverd in de doos…….


In geval van alleen toslink, zoek op :

toslink converter to analog


Ik heb zelfde ontvanger. En gebruik de Tulp Stekkers voor een zeer oude Stereo. En de Jack Stekker gaat dan in de ontvanger. Werkt uitstekend. Radio KPN zonder de TV aan of extra geluid van TV via de boxen vd Stereo. 
Weet niet meer of deze stekker combi in pakket zit maar is ook overal te koop. 


Om een stereo-versterker aan te sluiten aan een Arris vip2952 (V2) is een kabeltje met mini-jack aan de ene kant en rode en witte tulp aan de andere kant nodig.
Goedkoopst bij KPN nml € 5. (bij Mediamarkt, hier om de hoek al duurder)

Zo een dus:

 


@PeterG: Hier komt het geluid toch veel te hard en vervormd uit. Hoe kan ik het volume regelen, kan het via de instellingen niet vinden


De 5202 heeft geen analoge uitgang meer maar alleen nog maar een digitale hdmi uitgang en een digitale TOSlink uitgang. Als jouw versterker geen TOSlink ingang heeft dan gaat dat dus niet meer werken.

Ik ben in bezit van een NAD TUNER/ versterker met een optical in en uitgang. Door deze optical ingang te gebruiken en de handleiding van de NAD goed te lezen, moest ik de knop “display” gebruiken. En ja, toen was er geluid! Iedereen blij en ik in het bijzonder.

Ger