Skip to main content

Audiokabel, ik heb net de arcadyan hmb2260 tv ontvanger (geruild met vorige)aangesloten maar audio kabel past niet, hoe kom ik aan een passende nieuwe, op audio zit ook een coax aansluiting , maar ik gebruikte de optical.

Kan ik een andere passende bestellen? Ik luister veel radio help!

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

@zwart-schaapje 

Welke audiokabel heb je nu? Kun je daar eens een foto van plaatsen?


Optical audio is maar één type plugje (is dus niet wat anders voor). Heeft 2 schuine kantjes dus je moet ‘m misschien iets draaien!


Dit kabeltje dus....


Ja, die is prima:slight_smile: . Dat is het kabeltje voor optische audio. Er zijn geen andere plugjes voor.


't Gaat blijkbaar over een TOSLink (glasvezel) kabel. De aansluiting daarvan is al jaren (en vele KPN modellen) 't zelfde.


Hij past nu echt niet in de tv ontvanger, ik had een samsung ontvanger sinds 2012 maar deze vertoonde kuren. Nu is dit ws de kuur van de nieuwe.


Hij past nu echt niet in de tv ontvanger, ik had een samsung ontvanger sinds 2012 maar deze vertoonde kuren. Nu is dit ws de kuur van de nieuwe.

In de HMB2260 past echt wel dat kabeltje (foto) 

Bij het pijltje OPTICAL daar moet ie in @zwart-schaapje 


Hij past nu echt niet in de tv ontvanger, ik had een samsung ontvanger sinds 2012 maar deze vertoonde kuren. Nu is dit ws de kuur van de nieuwe.

Hi,

Waar praten we over. In het KPN jargon is een Set Top Box een ontvanger. Dat is die meestal  zwarte box die Dennis ook toont. Ook een TV heeft altijd een ontvanger ingebouwd, maar die werkt niet bij KPN. 

Ik vraag me trouwens af waarom j die optical aansluiting nodig hebt. De HDMI zou ook het geluid moeten doorgeven.  


Om b.v. via een soundbar naar de radio te kunnen luisteren zonder de tv aan te zetten; zo gebruik ik 'm tenminste. 


Hij past nu echt niet in de tv ontvanger, ik had een samsung ontvanger sinds 2012 maar deze vertoonde kuren. Nu is dit ws de kuur van de nieuwe.

Volgens mij heeft KPN nooit een Samsung tv ontvanger gehad.


Nee, nooit. Motorola, ZTE, Arris ja, maar Samsung nooit. Misschien voor Digitenne? 


Hij heeft 2 schuine en 2 rechte kantjes en past er daardoor maar op één manier in.

Toslink (optisch audio) is één type. Er is geen andere. Al zeker zo'n 15 jaar hetzelfde.


Om b.v. via een soundbar naar de radio te kunnen luisteren zonder de tv aan te zetten; zo gebruik ik 'm tenminste. 

Ja dat weet ik, ik kan nog meer redenen bedenken. Daarom vroeg ik het. Als er maar 1 mogelijkheid was dan had ik het niet gevraagd.  :joy:


@zwart-schaapje 

Eerst Samsung? Hebben we ‘t dan toch over Digitenne?

Op de ZXV7200 en de RBX2800 zit GEEN optische aansluiting meer. Er is wel een analoog audiokabeltje te gebruiken.

 

Alle interactieve ontvangers hebben gewoon een optische uitgang.

Dat zijn de Arris vip2952 en de vip5202, en de Arcadyan hmb2260.

 

ik heb net de arcadyan hmb2260 tv ontvanger aangesloten maar audio kabel past niet, hoe kom ik aan een passende nieuwe, op audio zit ook een coax aansluiting

Dan heb je ‘t eerder over de Digitenne ZXV7200, die heeft coax audio (rood/witte tulp) en geen optisch.
De Arcadyan heeft alleen optisch en juist geen coax (rood/witte tulp).

Je berichtgeving is totaal verwarrend.
Plaats dus eens een foto van de ontvanger.


Beetje dom, ik had natuurlijk een Motorola ontvanger en nu de Arcadyan HMB2260, mijn audio is een Sony, mijn (optical)kabel kan ik niet gebruiken in de ontvanger maar welke dan wel?


Beetje dom, ik had natuurlijk een Motorola ontvanger en nu de Arcadyan HMB2260, mijn audio is een Sony, mijn (optical)kabel kan ik niet gebruiken in de ontvanger maar welke dan wel?

Kijk eens achterop de TV ontvanger, daar zie je OPTICAL staan, daar kun je de kabel er maar op 1 manier erin stoppen. En jou OPTICAL kabel kan wel gebruikt worden op de HMB2260.


Ja, ja, ik hoor kennelijk bij de categorie domme dozen, maar het is gelukt op deze mooie zaterdagmorgen. Niet goed gekeken natuurlijk!

Dank voor de begeleiding😷


Je bent echt geen domme doos @zwart-schaapje, we zijn er om klanten te helpen. Maar fijn dat het gelukt is, ik wens je nog een fijn weekend verders! 👍🏼


Reageer