Skip to main content

Sinds gisteren is mijn audioset Sony CMT-GPZ7 (van ong. 2005?) afgesloten van de Ziggo kabel en mijn vraag is nu of ik deze set van die leeftijd aan kan sluiten op de KPN tv-ontvanger die ik sinds gisteren heb.

Het ligt eraan welke KPN ontvanger je hebt. Vermoedelijk heeft die audio set nog geen optische ingang. Anders kan je een optische audiokabel (Toslink) gebruiken.

De Arris 5202 heeft alleen een optische uitgang voor audio. Dan moet je voor naar aux in van je audioset een optical → analoog adapter (kabeltjes ook aanschaffen) gebruiken. Anders kun je gewoon het (bijgeleverde?) audiokabeltje gebruiken voor mini-jack (ontvanger) naar aux in ( 2 X tulp) audioset. Aangezien je set geen tulpingangen heeft zul je zelf een mini-jack ↔️ mini-jack stereo kabeltje moeten aanschaffen. 0,5 meter of 1,5 meter beschikbaar.

De analoge audio-ingang op de z7 vind je aan de voorkant rechts onderaan (een mini-jack).

KPN heeft geen FM dus je radio van de audioset heb je niks meer aan.

De radiozenders via de KPN box:

  • 801 NPO Radio 1
  • 802 NPO Radio 2
  • 803 NPO 3 FM
  • 804 NPO Radio 4
  • 805 NPO Radio 5
  • 806 NPO Soul & Jazz
  • 808 Sky radio 101
  • 809 Radio 538
  • 811 Q-music
  • 812 Classicnl (vh Classic FM; naamswijziging per 1 okt. ’19)
  • 813 Radio 10
  • 814 Arrow Classic Rock
  • 815 BNR Nieuwsradio
  • 816 Slam! FM
  • 817 DEZE ZENDER IS GESTOPT PER 1-5-’20 Classics Only (vh. Radio 8FM)
  • 818 Sublime (jazz,blues,funk)
  • 819 Radio Veronica
  • 821 FunX
  • 822 Radio Decibel
  • 823 100 % NL
  • 824 Concertzender
  • 825 Radio NL
  • 826 Puur NL
  • 827 Radio Continu
  • 828 40UP radio  GAAT PER 1 JULI ’20 VIA INTERNET VERDER
  • 829 Groot Nieuws radio
  • 830 Radio 509
  • 831 Efteling Kids radio
  • 832 Grand Prix Radio
  • 841 VRT Radio 1
  • 842 VRT Klara
  • 843 MNM
  • 844 Studio Brussel
  • 847 VRT Radio 2
  • 850 Deutschland Funk
  • 851 Radio Ujala
  • 861 BBC Radio One
  • 862 BBC Radio Two
  • 863 BBC Radio Three
  • 864 BBC Radio Four
  • 865 BBC World Service
  • 866 Sunrise FM

 

De set is inderdaad van 2005. In mijn optiek wel een beetje een slaapkamerdingetje.
Ik kan me niet voorstellen dat die cd-speler het na 15 jaar nog doet.


Hallo @ianne , ik ben sinds 2018 geen klant meer van Ziggo maar kan nog steeds radio luisteren via de kabel en ik las gisteren dat het radiosignaal ook in 2021 nog actief blijft.

 


De set is inderdaad van 2005. In mijn optiek wel een beetje een slaapkamerdingetje.

Maar als versterker nog prima bruikbaar, de luidsprekers lijken mij ook redelijk

Ik kan me niet voorstellen dat die cd-speler het na 15 jaar nog doet.

Waarom denk je dat.

En dan nog, wie draait er nog CD’s ?

Het is me wel vaker opgevallen dat je nog al een korte vervangings termijn aanhoudt :→

Er zijn toch echt apparaten die vele decennia mee kunnen, alhoewel die idd wel steeds schaarser worden, daarom koester ik sommige oude maar zeer trouwe apparaten.

 

 


Sinds gisteren is mijn audioset Sony CMT-GPZ7 (van ong. 2005?) afgesloten van de Ziggo kabel en mijn vraag is nu of ik deze set van die leeftijd aan kan sluiten op de KPN tv-ontvanger die ik sinds gisteren heb.

 

Hartelijk dank voor de reacties.

Het apparaat functioneerde nog prima.

De KPN monteur heeft de kabel van Ziggo verwijderd, vandaar dat ik geen ontvangst meer heb.

Ik stap over op internetradio met cd-speler, dan ben ik weer up to date.


Hartelijk dank voor de reacties.

Het apparaat functioneerde nog prima.

De KPN monteur heeft de kabel van Ziggo verwijderd, vandaar dat ik geen ontvangst meer heb.

Ik stap over op internetradio met cd-speler, dan ben ik weer up to date.


Het apparaat functioneerde nog prima.

De KPN monteur heeft de kabel van Ziggo verwijderd, vandaar dat ik geen ontvangst meer heb.

Stop die kabel weer terug en dan heb je dikke kans dat het weer werkt.

 

Of anders een binnenantenne (=draadje) voor de zenders in de ether.

 

 


Reageer