Skip to main content

Regelmatig gebruik ik de mogelijkheid om, via de gids, automatisch over te schakelen naar een bepaald programma zodra die begint. Werkt prima, althans bij de TV.
Bij een radioprogramma blijkt het niet te werken. Elke morgen begin ik met NPO radio 1 en om 9 uur moet hij automatisch overschakelen naar radio 5 voor de arbeidsvitaminen. Ik heb dat via de gids ingesteld en er wordt bij het programma ook een symbool weergegeven ten teken dat het is ingeschakeld. Maar hij schakelt niet over. Doe ik iets verkeerd of is er een storing of werkt het domweg niet bij een radioprogramma.

Hallo @Roef, voor zover ik weet hoort de herinneringsoptie ook te werken voor radio. Je stelt het op de juiste manier in. Ik ga hier melding van maken. 


Hallo @Jeroen_dB, dank voor je reactie. Maar doe geen moeite, het "probleem”was geen probleem maar een verkeerde instelling. Het automatisch overschakelen stond altijd aangevinkt, dus daar ging ik ook van uit. Op de één of andere manier is dat vinkje verdwenen. Uiteraard opnieuw aangevinkt en het overschakelen gaat weer zoals verwacht. 
MIjn eigen fout dus: mea culpa. 


Altijd weer die "beruchte" vinkjes die ineens niet meer aanstaan. In ieder geval bedankt voor de terugkoppeling @Roef