Skip to main content

veel mensen hebben er een probleem mee, dat de tv kast automatisch uit gaat naar max. 8 uur. het moet toch technisch te realiseren zijn, dat de tv kast ziet of de tv aan of uit staat zodat de kast automatisch kan uit en inschakelen bij gebruik van de tv    voordeel is ook, dat als men maar 1 uurtje tv kijkt de tv ontvanger maar 1 uurtje aan staat. moet te doen zijn lijkt me. gr. peter

Hallo @pvh7251, je kan in de Energie instellingen van de tv-ontvanger inderdaad zelf instellen hoe lang het duurt voordat deze automatisch op standby gaat. Het kortste is 2 uur, het langst 8 uur. Ik vind jouw idee/suggestie wel een leuke, dankjewel dat je de moeite neemt om het bij ons neer te leggen! Ik kan niet beloven of het in de toekomst op die manier ingericht wordt, maar het signaal neem ik in ieder geval mee.


Hoe vaak komt het, behalve met radio, voor dat je ‘m ACHT uur lang niet bedient????
TV’s gaan standaard al na 4 uur onbediend uit. Dus af en toe het volume een tikje geven houdt je tv ook aan. Als je niks doet en alleen naar staart gaat je TV dus al veel eerder uit.

Bij radio kun je het trouwens langer zetten, tot 24 uur. Of uit. Dan blijft ie met radio eindeloos aan.