Skip to main content

Op de beosound heb ik een aux 7 pins aansluiting

Ik heb een arris voor 4K tv

De beolab 8000 boxen zijn via kabel aangesloten op de beosound

Hoe kan ik radio ontvangen op de beosound?

Hoe kan ik geluid van de tv op de boxen van B&O krijgen?

Radio moet via de Arris. Je moet een verloopkabel van “Tulp” naar DIN kopen (5 polig is prima), de tulpstekkers in de Arris en de DIN in de beosound en die op aux zetten met de B&O ab. 

Er van uitgaande dat die Arris (staat wel zo op internet bij KPN) die aansluitingen heeft. Als die optisch heeft, een converter er tussen. Eventueel kan het ook nog van de scart afgetapt worden. Indien alleen HDMI op die Arris, dan is het jammer, dat gaat niet werken.


Een DIN audio aansluiting? Hoe oud is die set?

Bij KPN wordt de tv-ontvanger tevens als radio-ontvanger gebruikt. FM gebruikt KPN niet.

Dus wat beosound100 al aangeeft (maar dan net even anders qua tekst):

De Arris vip5202 heeft alleen een optische uitgang (Toslink) voor naar een audioset.

Je zou dan een digitaal naar analoog adapter moeten gebruiken. Dan heb je, weer, analoge tulpaansluitingen.

Vervolgens zou je nog tulp naar DIN verloop moeten hebben. Of het dan een male of female DIN moet zijn hangt af van wat je nu als kabels mbt DIN in huis hebt.


Er bestaat ook een 7 pins din naar jack van B&O kan die evt op de hoofdtelefoonaansluiting van de tv?

 


Op de beosound heb ik een aux 7 pins aansluiting

7 pins, hoe ziet dat er uit vraag ik me af, hoe zitten de pinnen ? Een bijzondere DIN zou kunnen, maar wel merkwaardig ( a la B&O )

====

Ik heb even gezocht, het is is idd een DIN stekker, 270 gr.

https://nl.wikipedia.org/wiki/DIN-connector

 

Er bestaat ook een 7 pins din naar jack van B&O kan die evt op de hoofdtelefoonaansluiting van de tv?

Een “dikke” jack zeker ? 6,3mm

Dat zou ws wel kunnen, dan houd je ook de volume regelfunctie van de tv.

Anders een verloop van 3,5mm jack naar 6,3mm jack er bij.

 

 

 


De opmerking van hoe oud e.e.a zou zijn, laat ik voor rekening van de betreffende. Er zijn nu nog fabrikanten die dat gebruiken (maar niet Samsung..). Een 5-polige din past gewoon in die 7 polige. De buitenste pennen worden bij B&O gebruikt voor data-signalen, niet voor audio.

 

TS is volgens mij het beste af met een KPN doos met tulp uitgangen en kan dan van tulp naar mannetje din 5 gaan.

 

Off topic.

Wat de boer niet kent, vreet hij niet…

On Topic. 


Een 5-polige din past gewoon in die 7 polige. De buitenste pennen worden bij B&O gebruikt voor data-signalen, niet voor audio

Kijk ! Dat is goede informatie.

( dan heb ik die nog liggen, in de doos met diverse audio kabels/verlopen. )