Skip to main content

Na een week op het internet alle forums bezocht om er achter te komen wat de buffer problemen met de ITV app konden veroorzaken, sleutelen, boren, schelden, vloeken en wat nog meer voor handen was, heb ik eindelijk het buffer probleem op onze Samsung smart tv gevonden.
Heb alle mogelijkheden geprobeerd en kom tot de keiharde conclusie dat de ITV App van KPN het buffer probleem veroorzaakt.
Situatie:
2 x TV aan de router hangen
1x Bedraad met Motorola kastje en 1x via wifi met versterker(smart TV)
TV 1 met het Motorola kastje prima beeld zonder buffer ellende
TV2 Via wifi constant bufferen.
Dus wifi op TV2 eraf en met een kabel rechtstreeks op de router, probleem niet opgelost…..
TV2 van deze kabel af en via de laptop en de app TV kijken, bufferen, probleem niet opgelost……
Speedtest en wifi verbeteren uitgevoerd en alles is goed, blijft bufferen, probleem niet opgelost……
2de Motorola kastje onder het stof weg gehaald en via wifi (via wifi versterker) aangesloten, nu dus niet via de app tv kijken en ja hoor, we kunnen op TV2 weer normaal TV kijken.
Voor alle zekerheid nog even via mijn bedrade PC via de ITV app gekeken en ja hoor bufferen! 

Conclusie:
De ITV app van KPN veroorzaakt het buffer probleem, mijn wifi verbinding en snelheid is gewoon goed.
Dus KPN abonnees, als u het buffer probleem ook onder de pannen heeft ( en het forum staat er bol van) stop maar met alle testen en adviezen van KPN.
De ITV app is gewoon bagger….……. 


 

Die Motorola kastjes kun je zowat al 2 jaar omruilen bij KPN voor nieuwere kastjes…

https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm#/0006


En welke Experiabox heeft u?


@Nick83 Kastje omruilen kan maar daar is de ITV app ellende niet mee opgelost.
Ik heb eeb Experiabox V10 H369A


En gebruikt u een switch in uw netwerk?

Heeft u glasvezel? 


@Nick83 Kastje omruilen kan maar daar is de ITV app ellende niet mee opgelost.
Ik heb eeb Experiabox V10 H369A

En toch raad ik je aan die Motorola's om te ruilen want die Motorola's zijn sterk verouderd, veel trager dan de moderne TV ontvanger en missen functionaliteit zoals bijvoorbeeld een Netflix app.

Je zult er absoluut geen spijt van krijgen.


Een heel klein beetje nuance zou ook geen kwaad kunnen ;)


En gebruikt u een switch in uw netwerk?

Heeft u glasvezel? 

Yep maar heb geen glasvezel


@Nick83 Kastje omruilen kan maar daar is de ITV app ellende niet mee opgelost.
Ik heb eeb Experiabox V10 H369A

En toch raad ik je aan die Motorola's om te ruilen want die Motorola's zijn sterk verouderd, veel trager dan de moderne TV ontvanger en missen functionaliteit zoals bijvoorbeeld een Netflix app.

Je zult er absoluut geen spijt van krijgen.

Ruil voorstel inmiddels gedaan, jouw advies neem ik ter harte.


@Nick83 Kastje omruilen kan maar daar is de ITV app ellende niet mee opgelost.
Ik heb eeb Experiabox V10 H369A

En toch raad ik je aan die Motorola's om te ruilen want die Motorola's zijn sterk verouderd, veel trager dan de moderne TV ontvanger en missen functionaliteit zoals bijvoorbeeld een Netflix app.

Je zult er absoluut geen spijt van krijgen.

Ruil voorstel inmiddels gedaan, jouw advies neem ik ter harte.

En gebruikt u een switch in uw netwerk?

Heeft u glasvezel? 

Yep

Maar heb de TV rechtstreeks op de router


Een heel klein beetje nuance zou ook geen kwaad kunnen ;)

Ik ben voor mijn doen nog netjes.
KPN Internet is prima maar TV kijken met de ITV app is een drama!
En ik ben echt niet de enige……..


Klopt...de ITV app van KPN is een drama! Je kunt amper wat kijken via de app. Continu bufferen. Waardeloos!