Skip to main content

Hoi allemaal,

Heb Gisteren een gloednieuwe Samsung Neo Qled 85B gekocht voor €1.088 euro

Was ik lekker blij dat ik eindelijk met een zeer scherpe en met een hoge kwaliteit voetbal kon kijken,

Eenmaal geimstalleerd ben ik vamdaag erachter gekomen dat tijdens het kijken helaas de bal ( Bij lange voorzetten, en lange passes, en bij schoten op doel van lange afstand) trilt. 

Ja klinkt misch vreemd maar het is echt zo,

Deze probleem blijft zich alleen doen tijdens het kijken van live voetbal,

 

Ik hoop niet dat het aan de tv ligt, ik hoop dat het instellen kan

 

Kijken op Youtube res 2160 geen probleem,

Kijken op Netflix res 2160 geen probleem,

 

ik heb glasvezel, plus een abo met hoge internetsnelheid van kpn

Ik gebruik een Nieuwe HDMI kabel 

Dus ik denk niet dat het aan mijn wifi verbinding of aan mijn HDMI kabel ligt.

Ik kijk live voetbal via een iptv kastje, wel die een ondersteuning hebt van voor 4k beelden,

Ligt het maybe aan de instellingen van de tv of zo?

moet ik maybe iets instellen om dit probleem te ontkomen?

 

Kan iemand mij helpen aub?

 

Alvast bedankt

 

Hoi @Deep01 

Dat is een instelling die je in je TV zelf kunt veranderen.
Bij Philips noemen ze het Motion, hoe Samsung het noemt weet ik niet, maar dat kun je dus zelf bijstellen.


Voor de zekerheid: u gebruikt bij het tv kijken de witte afstandsbediening met zwarte achterkant van KPN? 


Hallo @Deep01 ,

Ik neem aan dat je de resolutie op zowel de TV als op de ontvanger hebt ingesteld op 1080i. Zet verder beeldverbeteraars op je TV uit. 

Sportwedstrijden kijken via de resolutie 1080i geeft echter niet het perfecte resultaat. Als je veel naar voetbalwedstrijden kijkt, zou je het 4K-pakket erbij kunnen nemen voor 2,50 per maand. Dan kijk je ESPN in een betere beeldkwaliteit, ESPN UHD. 
 

Je kunt via MijnKPN het 4K-pakket aanzetten. 
 

Ten overvloede: Heb je glasvezel? Kijk dan voor de eerste tien TV-zenders naar de glaszenders vanaf voorkeuze 661. 
 

Hieronder nog een vergelijking van de beelden bij de resoluties 1080i en 1080p: 

 

 


@huistijger ik weet het helaas ook niet, iemand amders die het weet aub? 


@Nick83 nee, voor de tv gebruik ik het meegeleverde afstandsbediening van samsung tv (zwarte) 

En voor iptv gebruik ik het afstandsbediening van mijn iptv kastje.

 

Ik heb geen tv pakket abonnenement bij ziggo, kpn, etc.

Alle NL/Sport/Buitenlandse zenders zitten inbegrepen op iptv 


Geen tv van KPN dus? Dan kunnen we hier niets mee denk ik. Dan moet u gewoon klagen bij de leverancier van "iptv". Wat het ook moge inhouden…

Een betere tv, met een hogere resolutie geeft alleen beter beeld als het geleverde signaal van goede kwaliteit is. 

720p, ook wel "HD Ready" genoemd…

https://en.m.wikipedia.org/wiki/720p

... kan er op een 32 inch tv van 15 jaar oud nog heel aardig uit zien. Koopt u een nieuwe tv, zo'n beest wat u gekocht heeft, dan is dat gewoon rampzalig. 


Voetbal via Viaplay? Dat is gewoon HD. Dan heb je niks aan 4k of 8k.

Espn kan alleen als je een tv abonnement van je provider hebt (KPN neem ik aan). Met een Arris of Arcadyan kastje.

Hoe je het signaal via je iptv aanbieder krijgt is belangrijk voor de vloeibaarheid.


@Noordzee Je bedoelt ingesteld op 1080p?

Ik zal je zeggen na het instellen van resolutie 1080p op mijn IPTV kastje ( want die stond echt op 720h ingesteld.) lijkt het wel alsof het wel ietsje beter uitziet, 

 

Alleen op mijn tv instellingen kon ik "Resolutie aanpassen" niet vinden.

 

Mischien als ik die ook op 1080p intstel ben ik verholpen.

 

Enig idee hoe ik dat instelling kan vinden op mijn tv?

 

 


@PeterG Dus het aanschaffen van een kpn iptv lost mijn probleem op??

 

 

 

 


Voetbal via Viaplay?

@Deep01 heeft het nergens over viaplay. Ik vermoed dat Deep 1 of andere minder legale iptv dienst gebruikt van een vage site...

... mijn IPTV kastje ...

Wat is het merk en type van dat kastje?


@PeterG Dus het aanschaffen van een kpn iptv lost mijn probleem op?

Probeer het eens een paar maanden. U kunt het zo weer stopzetten. 


@Noordzee Je bedoelt ingesteld op 1080p?

Ik zal je zeggen na het instellen van resolutie 1080p op mijn IPTV kastje ( want die stond echt op 720h ingesteld.) lijkt het wel alsof het wel ietsje beter uitziet, 

 

Alleen op mijn tv instellingen kon ik "Resolutie aanpassen" niet vinden.

 

Mischien als ik die ook op 1080p intstel ben ik verholpen.

 

Enig idee hoe ik dat instelling kan vinden op mijn tv?

 

 

Is een instelling in het menu “beeld” op jouw TV. Maar aangezien jij waarschijnlijk gebruik maakt van een illegale manier van IPTV kijken, kan ik jou geen advies op maat geven. Ik weet namelijk niet wat de aanleverkwaliteit is van het signaal.
 

Als je een legaal abonnement afsluit op KPN TV of Digitenne, dan kunnen wij jou verder helpen en dan krijg je gegarandeerd een prima beeld. 


Beste @Deep01 

Bij wie heb je het tv abonnement?

Van welk merk is het IPTV kastje?

 

P.S.

KPN werkt ook met IPTV, maar daar heb je geen tv abonnement begrijp ik.

KPN levert de KPN tv decoders in bruikleen. 

 

En het kastje kan je het beste instellen op 1080i, zo wordt het ook door de zenders uitgezonden.😉

En ook 1080i is Full HD.


Ik vermoed dat je nu geen legale aanbieder gebruikt en dan is de kwaliteit niet te garanderen. 

Legaal in Nederland voor sport zijn ESPN (uitsluitend via tv providers als kpn), Ziggo  Sport (ook met prepaid maand abonnement via hun site te nemen), Viaplay, Eurosport. 

Aanbod espn is via andere aanbieders illegaal. 

Via illegale iptv zal de kwaliteit vaak niet optimaal zijn.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/bezuinigingswoede-treft-ziggo-en-kpn-vraag-illegale-tv-groeit/

https://www.totaaltv.nl/nieuws/drukken-streamingdiensten-kijkers-met-prijsverhogingen-naar-illegaal-kijken/