Skip to main content

Ik kan op mijn laptop geen VRT1 en 2 en BBC 1 en 2 meer kijken. Zijn niet geactiveerd

 

De publieke omroepen van de ons omringende landen zijn buitenshuis niet via site en apps te kijken. KPN heeft geen rechten om deze zenders via internet te distribueren.

Ervaar je dit terwijl je thuis bent of ben je buitenshuis?

Gebruik je wellicht een VPN verbinding?


Onzinverhaal. Ik heb die zenders altijd kunnennontvangen. Een tijdje geleden had ik hetzelfde probleem. Dat heeft iemand van KPN toennopgelist. Ik weet niet meer hoe, maar de zenders waren weer gewoon te bekijken. Tot gisteren. 


Onzinverhaal. Ik heb die zenders altijd kunnennontvangen. Een tijdje geleden had ik hetzelfde probleem. Dat heeft iemand van KPN toennopgelist. Ik weet niet meer hoe, maar de zenders waren weer gewoon te bekijken. Tot gisteren. 

Thuis zou je ze inderdaad moeten kunnen ontvangen maar buitenshuis dus niet en dat is geen onzinverhaal maar de realiteit.

Heb je mijn vragen ook gezien?

Als je thuis die zenders niet kunt ontvangen dan is de administratieve koppeling tussen jouw TV abonnement en jouw publieke IP adres verloren gegaan en zal KPN deze moeten herstellen.


WJB heeft gelijk in dat deze zenders buitenshuis niet te bekijken zijn. Maar, als jij thuis bent, en je bent verbonden met je eigen internet, dan wel.

Als je dit eerder ook kon, maar nu niet meer, en je hebt géén VPN actief, dan kan het best eens dit zijn:

Als je thuis die zenders niet kunt ontvangen dan is de administratieve koppeling tussen jouw TV abonnement en jouw publieke IP adres verloren gegaan en zal KPN deze moeten herstellen.

 

Je kunt dan het beste contact opnemen via 0800-0402 of een van de social media kanalen (Facebook / X). Als het dan nodig is kan er op die manier een technische melding aangemaakt worden om dit te laten herstellen.