Skip to main content
Beantwoord

BBC first heeft stilstaand beeld

• 21 april 2024
  • 7 reacties
  • 406 keer bekeken

Ik heb nu sinds een week, voor alleen de zender van bbc first stilstaand beeld. Voorheen ook wel eens gehad, maar dan herstelde zich dat wel. Of door herstart tv+ box of de herstart modem. Nu lijkt niets meer te werken. Alle andere zenders lijken het prima te doen. In ieder geval degene die ik kijk.

Beste antwoord door Thomas van KPN

Er zijn wel een paar dingen die we kunnen doen om de verbinding te verbeteren.

Het zou een eind kunnen helpen toch zoveel mogelijk een internetkabel te gebruiken waar mogelijk.

Met onze wifimanager zou je kunnen kijken of er nog winst te halen is met het wifibereik

Je kunt ook je TV ontvanger instellen op Unicast, je levert dan wel een beetje kwaliteit in maar dat zal waarschijnlijk stabieler kijken.
In het topic hieronder staat uitgelegd hoe je dat in kunt stellen:

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 13831 reacties
  • 21 april 2024

Hoe is de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) verbonden met de Experiabox of Box12?  of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 21 april 2024

Is op basis van wifi signaal. Geen kabels. Kan ook niet wegens de afstand. 

PeterG
Superuser
  • 64779 reacties
  • 21 april 2024

Is op basis van wifi signaal.

Welk modem heb je? v10a, v10, Box12 ?

Hoe sterk is het wifi signaal nog bij de box? Houdt bijvoorbeeld je smartphone even bij de tv ontvanger, dan kun je ook de signaalsterkte zien. 1,2,3,of 4 streepjes.

Wat doet BBC First na 5 seconden op pauze en weer hervatten?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi @Bomc26, welkom op onze community! Zoals je het beschrijft lijkt het wegvallen wel ergens tussen je experiabox en TV ontvanger te zitten. Ik zie dat Peter en Joop al mooi meedenken. Kom je er een beetje uit zo?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 23 april 2024
PeterG schreef:

Is op basis van wifi signaal.

Welk modem heb je? v10a, v10, Box12 ?

Hoe sterk is het wifi signaal nog bij de box? Houdt bijvoorbeeld je smartphone even bij de tv ontvanger, dan kun je ook de signaalsterkte zien. 1,2,3,of 4 streepjes.

Wat doet BBC First na 5 seconden op pauze en weer hervatten?

Bij de tv box alle streepjes. Signaal is overal sterk en het is alleen bij de bbc. Modem is box 12. Pauze tv werkt wel, maar dan volledig terugkijken. Bovendien vind ik dat live kijken ook wel moet werken eigenlijk, maar dank voor het meedenken.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 23 april 2024
Thomas van KPN schreef:

Hoi @Bomc26, welkom op onze community! Zoals je het beschrijft lijkt het wegvallen wel ergens tussen je experiabox en TV ontvanger te zitten. Ik zie dat Peter en Joop al mooi meedenken. Kom je er een beetje uit zo?

Heb nog geen oplossing helaas.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • 16428 reacties
  • Antwoord
  • 24 april 2024

Er zijn wel een paar dingen die we kunnen doen om de verbinding te verbeteren.

Het zou een eind kunnen helpen toch zoveel mogelijk een internetkabel te gebruiken waar mogelijk.

Met onze wifimanager zou je kunnen kijken of er nog winst te halen is met het wifibereik

Je kunt ook je TV ontvanger instellen op Unicast, je levert dan wel een beetje kwaliteit in maar dat zal waarschijnlijk stabieler kijken.
In het topic hieronder staat uitgelegd hoe je dat in kunt stellen: