Skip to main content

Ik kan geen bbc first installeren, heb een plus pakket en staat wel op de zenderlijst op 25 maar krijg hem niet op mijn tv en wel op mijn mobiel

Welkom op het forum @Jajo35 .🙂

BBC First zit in het basispakket. En is dus standaard aanwezig.

Wat bedoel je met installeren?

Wat zie je als je naar 25 gaat?

En welke ontvanger heb je? (Arris vip2952 of vip5202, Arcadyan hmb2260 of al de nieuwe TV+ box diw7022?)


Welkom op het forum @Jajo35 .🙂

BBC First zit in het basispakket. En is dus standaard aanwezig.

Wat bedoel je met installeren?

Wat zie je als je naar 25 gaat?

En welke ontvanger heb je? (Arris vip2952 of vip5202, Arcadyan hmb2260 of al de nieuwe TV+ box diw7022?)

Ik heb een Arris vip 5202 Kanaal 25 staat wel in de keuze om kanaal instellingen te kiezen, maar als ik kies en opsla en terug ga naar tv ben ik kanaal 25 kwijt.


Ik heb een Arris 5202. Als ik tv kanalen selecteer en opslag en terug ga naar tv heb ik geen kanaal 25.


Het vinkje moet uit staan om het kanaal te zien, als je tenminste bij verbergen zenders in het menu zit

 

edit: eerst naar zenders verbergen om te kijken of daar het vinkje uit staat en op opslaan drukken, daarna in het menu naar zenderlijst, als je hier een extra lijst hebt gemaakt moet je de zender selecteren en op opslaan drukken.

ik denk dat dit de oplossing is aangezien ik zelf niet met een aparte zenderlijst werk

@PeterG Mijn edit tijdens jouw reactie 😎


Gewoon helemaal niet aanwezig in de gids?

En wat bedoel je met “kies en opsla". Bedoel je dat je in de gids naar 25 gaat, een programma kiest voor opname en dat ook activeer voor opname?

En je dan vervolgens met live kijken helemaal geen 25 (meer) hebt???

Dan eens een Frisse start doen lijkt mij. Zie instellingen - systeem.


Bij verbergen uitgeschakeld,  daarna nieuwe zenderlijst samengesteld en kanaal 25 aangevinkt en opgeslagen .

Daarna weer naar tv en kanaal 25 gekozen echter geen kanaal 25. De andere gekozen kanalen allemaal aanwezig behalve 25.


Bij verbergen uitgeschakeld,  daarna nieuwe zenderlijst samengesteld en kanaal 25 aangevinkt en opgeslagen .

Daarna weer naar tv en kanaal 25 gekozen echter geen kanaal 25. De andere gekozen kanalen allemaal aanwezig behalve 25.

 

Bij "zenders verbergen" moet juist geen vinkje staan. 

En kies bij "zenderlijsten" dan voor alle zenders.​​​​​


Bij verbergen staat geen vink op kanaal 25


Als ie niet geselecteerd staat bij verbergen 

en wel in je gekozen zenderlijst 

moet ie er bij staan.

Wat zie je als je de gids oproept op de 5202 ? Zo tussen 18 en 26.


Probleem opgelost


Probleem opgelost

Ah, fijn. Wat was 't nou?


Vip kastje en het modem gereset en alles weer opnieuw ingesteld.

Werkt nu prima

Bedankt voor de hulp