Skip to main content

Hallo, 

Eerder vandaag kon ik een programma van bbc-first, welke ik had opgenomen, kijken via mijn laptop, maar nadat ik hem even op pauze had gezet en terugkwam kon ik niet meer verder kijken op mijn laptop en kreeg ik de melding dat ik de opname alleen op tv. kan bekijken. 
Hoe komt dit? En gaat dit in de toekomst nog veranderen? 

Groeten, GRF

 


Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Zoals de hiervoor vermelde schrijver meedeelt, klopt. Ook ik heb diverse programma's van BBC First opgenomen. Vorig jaar in oktober/november kon ik deze ineens op de laptop bekijken. Daarvoor was het kijken alleen mogelijk via de tv. Ook gisteren nog op de laptop gekeken en nu net kreeg ook ik de melding via de tv te kunnen kijken. Heel erg vreemd. Ook heeft KPN daarover niet gecommuniceerd; niet erg klantvriendelijk! Ik zou zeggen, herstel maar snel het kijken via de laptop.


Heel vervelend. Maar helaas. De huidige situatie klopt. 

Dat het wel kon via Android, Android-TV en website bleek een fout. 

Doordat ik klaagde dat het via de app in mijn Samsung niet kon en een ander over de app in Apple's is dit gecorrigeerd. 

Al bovenstaande werkt via het gewone internet en volgens de afspraak met de BBC mogen die zenders via dat alleen live beschikbaar zijn.

Opnames via de decoders lopen over een andere, afgeschermde route. En het mag dus alleen via die apparaten. 

Het is wat het is al ben ik er ook wat droevig over. Ik denk er sterk over ook voor de slaapkamer nu een extra ontvanger te nemen. Want daar gebruik ik Android-TV waarop het ook niet meer werkt.


Nou mijn vraag is nu ook beantwoord maar vind het wel erg jammer dat we bepaalde zenders zoals bbc first niet meer op de laptop of computer kunnen kijken. Wel slecht dat het zolang wel kon en dat kpn het opeens eraf haalt. Een vermelding was wel op zijn plaatst geweest 


Laten we hopen en er met zijn allen op aandringen bij KPN het weer mogelijk te maken BBC First via de laptop etc. te bekijken. We betalen toch genoeg abonnementskosten. Ik roep iedereen op dit aan KPN te melden.


Wat PeterG aangeeft is hoe het zit. Deze restricties komen echter niet vanuit ons maar vanuit de BBC. 


Dat vind ik dan wel vreemd dat bbc onderscheid maakt want een kennis van mij zit bij ziggo. En die kan wel de bbc first en andere zender terug kijken op de laptop of tablet. 


Ziggo heeft met een internationale eigenaar* achter zich veel diepere zakken om die rechten wel te betalen. Zelfs na 19 april zijn er nog weinig klachten. Op het forum iets van 5.

Bovendien levert Ziggo de laagste kwaliteit HD via de app. Zal zeker ook invloed hebben op die kosten. 

*Liberty Global