Skip to main content

Ineens is de zender BBC First (nr 25) verdwenen. Brexit gedoe? Zonder waarschuwing is dit gebeurd. Wordt dit hersteld? Komt de zender terug? Of is het zender nummer veranderd?

Ik kijk zoals velen regelmatig naar deze zender, dus …

 

Met vriendelijke groet,

Helen Spruijt

Hoi @lengerhs 
De zender is nog steeds beschikbaar op 25 en de BBC zenders blijven voorlopig ook nog wel even beschikbaar.

Heb je hem misschien verborgen staan?


Nee, waren echt weg en 22 t/m 24 ook. Zijn nu net weer terug na tv in woonkamer aangezet te hebben. Nu nog 2 andere kastjes uitproberen. Wellicht is uit en aanzetten van de kastjes voldoende. Heb gisteren de hele dag geen BBC First gehad. Heb de KPN aangeraden dit te communiceren als dit een landelijk probleem is, middels een mail of een bericht in ITV b.v.

Kreeg als oplossing van KPN een software update uitvoeren, maar dit blijkt niet nodig te zijn. 

 


Bij andere TV-kastje in slaapkamer zijn na uit en weer aanzetten de zenders niet hersteld. In de woonkamer heb ik een nieuwer kastje, maakt dus waarschijnlijk uit. Waar het uit en aanzetten niet voldoende is zal ik de software-update gaan uitvoeren.


Uiteindelijk missende zenders hersteld na software-update. Van belang: beide opties op JA zetten, ik had eerst de onderste niet op JA gezet en dan lukt het herstel niet.

Bij beide opties op JA is het perfect gelukt.

Raar dat KPN dit niet heeft gecommuniceerd. Niet iedereen heeft het nieuwste TV-kastje (decoder).


Raar dat KPN dit niet heeft gecommuniceerd. Niet iedereen heeft het nieuwste TV-kastje (decoder).

Maar misschien was jij wel de enige die dit probleem ervoer.

En naar jou toe hebben ze toch ook gezegd beide opties op ja te zetten?


Hmm :thinking:

Gezien je woord- en tekstgebruik vermoed ik nog Motorola-ontvangers. Klopt dit?

Wissel die oude zooi 'gauw’ om via de omruiltool. KPN is iedereen met dat merk batchgewijs aan het aanschrijven voor omruiling. Kennelijk gaat de ondersteuning van die ontvangers gestopt worden.


Hoi @lengerhs . Welkom op het forum.

Ik ben blij dat het uiteindelijk weer goed is gekomen. Mocht je inderdaad die oude tuners hebben raad ik je aan om die tool die @PeterG linkt, te gebruiken.

Mocht je andere vragen hebben, stel ze gerust. 


Ik denk toch dat het laden van nieuwe software (in de nacht meestal dacht ik) niet is gelukt bij een van de kastjes. Voorheen had ik glasvezel, nu gewoon koper met daarbij de devolo draadloze set voor 2 tv's.   

TV kijken gaat meestal prima, maar een software update vanzelf doen was wellicht teveel gevraagd. De derde tv kast hangt met draad aan een wifi versterker en heeft wel wat later toch de software gedownload en geïnstalleerd.

Ik kijk nog ff of mijn kastjes aan vervanging toe zijn. Alledrie de kastjes hebben een mogelijkheid om naar kanaal 200 te gaan, dus ik vermoed dat ik al van mijn Motorola gedoe af ben.


I.i.g. iedereen bedankt voor het meedenken.


Graag gedaan. Als je andere vragen hebt, stel ze gerust.