Skip to main content

We hebben alvaker gemerkt dat programma’s van de BBC opnemen geregeld mislukt. Op 7 okt 23 hebben we Strictly geprogrammeerd via de gids. Staat keurig in de opname lijst. Maar dan zien we de volgende dag als we willen terugkijken: opname mislukt omdat het programma niet is uitgezonden. Raar, want het is wel uitgezonden . Wat gaat hier nou mis? 

Ik heb Strictly als serieopname geprogrammeerd maar dat moet ik iedere week opnieuw doen. Het gaat volgens mij mis bij de Strictly Results show op zondagavond. Het kpn opname systeem kan dat blijkbaar niet aan. Overigens ging het vorig jaar ook al mis. Bij Strictly - It takes Two (BBC2) op de doordeweekse avonden gaat het wel goed. 


Vandaag 15okt weer hetzelfde gedoe: BBC strictly results show. De opname staat geprogrammeerd. Zowel in de app als op de ontvanger zie je in de gids dat er opgenomen gaat worden. Maar helaas dat gebeurt dus niet. We betalen blijkbaar voor een recorder die slecht functioneert .


Deze keer zijn ze wel beiden opgenomen bij mij. 


Het opnemen gebeurt niet op je tv-ontvanger, @PaulNWT, maar bij ons op het tv-platform. En jouw ontvanger maakt daar dan verbinding mee en kan dan de opname inladen. Alleen lijkt dat dus bij deze opnames niet helemaal lekker te lopen. Ik had er al wat navraag over gedaan, maar nog geen definitief antwoord. Wil je jouw forumprofiel invullen? Dan kunnen we, naast in het algemeen kijken naar de Strictly opnames, ook wat gedetailleerder kijken. Laat even weten als je het profiel hebt ingevuld. 


Vandaag 15okt weer hetzelfde gedoe: BBC strictly results show. De opname staat geprogrammeerd. Zowel in de app als op de ontvanger zie je in de gids dat er opgenomen gaat worden. Maar helaas dat gebeurt dus niet. We betalen blijkbaar voor een recorder die slecht functioneert .

Identiek probleem hier met exact hetzelfde programma. 


Een herhalende opname van een programma wordt inderdaad soms wel en soms niet opgenomen. Zo wordt de Strictly Come Dancing (results) van zondag 8 oktober wel opgenomen maar die van een week later en van 2 weken later niet. Ga je dan in de gids naar het programma dan staat er “serie opnames annuleren”. Kortom: er wordt gesuggereerd dat het wordt opgenomen maar dat is dus niet het geval. Dit probleem ligt bij KPN en gaan we met het resetten van de apparatuur echt niet oplossen. Hopelijk steekt een KPN-techneut hier eens tijd in. Meerdere klanten hebben dit probleem. 


We hebben hier inmiddels wat meer duidelijkheid over. Dit heeft te maken met hoe de programma informatie voor in de gids door de BBC wordt aangeleverd. Strictly heeft de show op zaterdag en de results op zondag. Dit wordt door de BBC enerzijds als 2 verschillende seizoenen doorgegeven (want verschillende dagen), maar tegelijkertijd ook als 1 seizoen (omdat de afleveringen wel bij elkaar horen). Dit zorgt ervoor dat het in de bundeling voor serieopnames niet altijd goed gaat. We hebben de leverancier waar wij de gids informatie van krijgen gevraagd hier bewaking op in te richten zodat het hopelijk met de laatste paar afleveringen wel goed gaat. 

 

Daarnaast is er nog de Halloween aflevering van komende zaterdag. Deze is als special gemarkeerd, en valt dus buiten de serieopname. De results aflevering van zondag heeft wel een serie-tag, maar wordt gezien als een aflevering 1, en valt dus ook buiten de bestaande serie. Betekent dat je beide afleveringen apart zult moeten opnemen. Dit kunnen we helaas ook niet veranderen.


Bedankt voor uw antwoord. Hopelijk krijgt KPN achter de schermen dit probleem opgelost zodat klanten er geen last meer van hebben. 


Bij mij staat de Results aflevering van komende zondag wel geregistreerd als serieopname. De reguliere aflevering van komende zaterdag inderdaad niet.