Skip to main content
Beantwoord

BBC NL terugkijken op laptop of tablet lukt niet

• June 8, 2025
  • 5 reacties
  • 385 keer bekeken

Ik zou het fijn vinden om bbc.nl terug te kunnen kijken op mijn laptop of tablet.

Eerder op deze website werd aangegeven dat dit niet kon: Thuis via jouw ontvanger heb je de meeste zenders. KPN heeft niet voor alle zenders de rechten om die ook buitenshuis aan te bieden via apps. Het gaat dan met name om buitenlandse zenders.

Nu heet het BBC.nl, waar jullie ook voor adverteren, en kan het nog steeds niet. Dit bekend dat ik nu via Ziggo kijk, waar dat wel kan. 

Willen jullie hier toch nog naar kijken, volgens mij ben ik niet de enige met deze wens!

Met vriendelijke groet, José van het Veld 

Beste antwoord door PeterG

De zender heet niet BBC.nl. Maar hij heet wel BBC NL.

✅Terugkijken op deze zender kan via de ontvanger en via de smart-tv app. Beiden alleen op het eigen adres.

❌Het kan niet via de smartphone, tablet en tv.kpn.com. Dit kan ook thuis niet. 

Kpn heeft die rechten (kennelijk) niet ingekocht. Bij Ziggo kan je BBC NL inderdaad wel via mobiele apparaten terugkijken. En ook bij NLZIET.

Het verzoek dit wel te implementeren heb je hierbij gedaan en zal door een kpn moderator opgepikt worden. Daarna moet het via heel veel schijven en kan het nog ergens afketsen natuurlijk.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 8, 2025

De website BBC.NL is van een expeditiebedrijf dat toevallig ook dezelfde naam als de Britse omroep heeft. Ik neem aan dat je BBC.com bedoelt? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 8, 2025

Nee hoor. BBC.nl heet de zender nu sinds 1 juni ipv BBC first. Alles Nederlands ondertiteld en echt voor de Nederlandse markt. 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 8, 2025

Handig, een zender met een websitelink erin werkt die gebruikt wordt door een ander bedrijf.  😋

Deze bedoel je dus: https://www.bbcbenelux.com/zenders/nl

Ik was nog niet op de hoogte dat BBC nu ook Nederlandse zenders had.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • June 8, 2025

De zender heet niet BBC.nl. Maar hij heet wel BBC NL.

✅Terugkijken op deze zender kan via de ontvanger en via de smart-tv app. Beiden alleen op het eigen adres.

❌Het kan niet via de smartphone, tablet en tv.kpn.com. Dit kan ook thuis niet. 

Kpn heeft die rechten (kennelijk) niet ingekocht. Bij Ziggo kan je BBC NL inderdaad wel via mobiele apparaten terugkijken. En ook bij NLZIET.

Het verzoek dit wel te implementeren heb je hierbij gedaan en zal door een kpn moderator opgepikt worden. Daarna moet het via heel veel schijven en kan het nog ergens afketsen natuurlijk.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 8, 2025

Handig, een zender met een websitelink erin werkt die gebruikt wordt door een ander bedrijf.  😋

Deze bedoel je dus: https://www.bbcbenelux.com/zenders/nl

Ik was nog niet op de hoogte dat BBC nu ook Nederlandse zenders had.

Al 10 jaar onder de naam First ​@AriënC . Nu omgedoopt naar NL. Voluit BBC NL