Skip to main content

Nieuwe glasvezel abonnement (fiber moet nog met een monteur aangesloten worden). 
Wij krijgen vandaag twee nieuwe TV+ boxen binnen. 
Ik lees bluetooth afstandbediening, en voice control (stem). Ik voorzie dat als een ramp. Kan ik alles houden bij de oude TV kastjes? Wj hebben alleen glasvezel nodig omdat KPN van het koper af gaat. Wij hebben dit extra-tje niet nodig. 

Bluetooth afstand bediening moet ingesteld worden. Dus optioneel begrijp ik. Hopelijk, want ik wil geen extra straling in huis. Maar de stem besturing, werkt dat via de TV+ kastjes, of via een smart tv? Dat is niet duidelijk. Wij hebben geen smart TV, willen wij ook niet. Maar de instructie lijkt het alsof de stem besturing via de TV+ kastjes gaat. 
Dan wacht ik liever 5-8 jaar totdat KPN al die ‘’kinder ziektes’ eruit heeft gewerkt. Ik verwacht niet dat dat vlekkeloos gaat werken. Als ik andere topics lees, werkt dat niet vlekkeloos. 

Die stembediening gaat via die afstandsbediening naar de tv ontvanger, niet de tv zelf.

Maar dit hoef je niet te gebruiken als ja dat niet wilt. Het is enkel een extra functie die alleen werkt als je de knop met de 3 kleurtjes ingedrukt houd, en tegen de afstandsbediening praat.

Voor de rest is alles gewoon via de toetsen op de afstandsbediening te bedienen. 

En die straling valt ook wel mee. Je bedient de tv ontvanger via Bluetooth ipv infrarood,  wat alleen maar makkelijker werkt, want je hoeft niet meer te richten. 

Bluetooth werkt geweldig! U kunt het kastje desnoods achter het tv-meubel plaatsen, er is geen rechtstreekse zichtlijn meer nodig in tegenstelling tot infrarood, infrarood is op de afstandsbediening wel beschikbaar voor het bedienen van de tv/soundbar en dergelijke.

Straling hoeft u niet bang voor te zijn, radiostraling is op geen enkele manier gevaarlijk, @RalfSchooneveld.

Die stembediening gaat via die afstandsbediening naar de tv ontvanger, niet de tv zelf.

Maar dit hoef je niet te gebruiken als ja dat niet wilt. Het is enkel een extra functie die alleen werkt als je de knop met de 3 kleurtjes ingedrukt houd, en tegen de afstandsbediening praat.

Voor de rest is alles gewoon via de toetsen op de afstandsbediening te bedienen. 

En die straling valt ook wel mee. Je bedient de tv ontvanger via Bluetooth ipv infrarood,  wat alleen maar makkelijker werkt, want je hoeft niet meer te richten. 

U zegt dus dat de infrarood helemaal weg is?

Ik begrijp van een andere topic dat de bluetooth aangezet moet worden, en dus optional is. 100mw/m2 gepulseerde RF zie ik niet zitten (Als ik iMac even als voorbeeld neem). Ik heb de TV+ boxen nog niet volledig opengemaakt, want dan kan ik ze ongebruikt retour sturen naar KPN indien iedereen hier daarvoor instemt. 

De afstandsbediening heeft een infrarood-gedeelte  voor het bedienen van de tv en overige apparatuur, en met het Bluetooth-deel  bedien je de Box. Dat is niet optioneel. De Box reageert alleen op Bluetooth, @RalfSchooneveld.

Bluetooth werkt geweldig! U kunt het kastje desnoods achter het tv-meubel plaatsen, er is geen rechtstreekse zichtlijn meer nodig in tegenstelling tot infrarood, infrarood is op de afstandsbediening wel beschikbaar voor het bedienen van de tv/soundbar en dergelijke.

Straling hoeft u niet bang voor te zijn, radiostraling is op geen enkele manier gevaarlijk, @RalfSchooneveld.

Helemaal geweldig dat u happy bent. Maar ik denk daar niet hetzelfde over. Aan de hand van de huidige info houd ik alles het liefst bij de huidige tv ontvangers die wij hebben. 

Ikzelf ben electrohypersensitive. Dat betekent dat ik daar gevoelig voor ben. Voor meer info krijgt u van mij toestemming om mijn brieven daarover bij KPN op te vragen voor meer info. 

https://bioinitiative.org/wp-content/uploads/pdfs/BioInitiativeReport-RF-Color-Charts.pdf

De afstandsbediening heeft een infrarood-gedeelte  voor het bedienen van de tv en overige apparatuur, en met het Bluetooth-deel  bedien je de Box. Dat is niet optioneel. De Box reageert alleen op Bluetooth, @RalfSchooneveld.

Duidelijk. Dank u

Nee joh, dat wil ik allemaal helemaal niet weten. U kunt hier beter geen persoonlijke info delen trouwens hoor. Ja, u moet het zelf weten natuurlijk.

Maar...een tv-scherm geeft dan toch veel meer straling af dan een afstandsbediening, @RalfSchooneveld?

Nee joh, dat wil ik allemaal helemaal niet weten. U kunt hier beter geen persoonlijke info delen trouwens hoor. Ja, u moet het zelf weten natuurlijk.

Maar...een tv-scherm geeft dan toch veel meer straling af dan een afstandsbediening, @RalfSchooneveld?

De tv’s in huis zullen uiteraard wel iets van EMF en ELF (50hz) afgeven. Maar RF is weer een hele andere vorm. In dit geval werken de huidige tv ontvangers naar behoren. Dus een nieuwe tv ontvanger waar nog straling (mobiele telefoon soort van straling) bovenop komt dat vind ik een downgrade, en geen upgrade. 

Uitgang moet blijven bij optioneel. Als het niet optioneel is, op 100mw/m2, dan is dat een issue. 
Was slimmer geweest als KPN een usb poort op de afstandbediening had gemaakt als contact met de TV+ box echt zo belangrijk is. Maar dat is weer een hele andere discussie, en niet voor deze topic. 
Ik zal dan even langs KPN moeten gaan, of de monteur moeten vragen hoer dat zit mbt de nieuwe kastjes retour te sturen, en de huidige aan te houden. 

Er is een gouden regel in de IT (met een beetje humor). ‘’Als iets goed werkt , niet aankomen.’’ 

Je had met je oude abonnement naar glasvezel gekund, en dus de infrarood ontvanger. Dat heb ik 2½ jaar geleden met Alles-in-1 gedaan. . Inmiddels heb ik wel de nieuwe Android-TV ontvanger. 

Je kunt het nieuwe abonnement binnen 14 dagen annuleren; hopelijk dan weer door met oude abonnement. Op glasvezel. 

Overigens krijgt een vlieg met EHS nog geen hoofdpijn van Bluetooth en wifi. Deze 2 zijn echt microwatts. 

Voor EHS is DECT, FM, DAB+ meer een trigger. 

Zelf heb ik, in je andere topic al vermeld, een beetje last van de pulserende stand-by van DECT basisstation. Daarom staat ie op ECO+ waarbij ie dat niet doet. En op ECO om tijdens gebruik vermogen laag te houden. Bereik dan nog voldoende voor mijn flatje.

In huis mobiel via wifi voor internet én bellen. Ook extreem laag vermogen, geen last van. Bij 4G moet de telefoon verder zenden, met meer vermogen. 

Tip met EHS. Minder 'mee bezig' zijn vermindert ook de klachten. Bij mij wel. Ook met m'n tinnitus. 

Je had met je oude abonnement naar glasvezel gekund, en dus de infrarood ontvanger. Dat heb ik 2½ jaar geleden met Alles-in-1 gedaan. . Inmiddels heb ik wel de nieuwe Android-TV ontvanger. 

Je kunt het nieuwe abonnement binnen 14 dagen annuleren; hopelijk dan weer door met oude abonnement. Op glasvezel. 

Overigens krijgt een vlieg met EHS nog geen hoofdpijn van Bluetooth en wifi. Deze 2 zijn echt microwatts. 

Voor EHS is DECT, FM, DAB+ meer een trigger. 

Zelf heb ik, in je andere topic al vermeld, een beetje last van de pulserende stand-by van DECT basisstation. Daarom staat ie op ECO+ waarbij ie dat niet doet. En op ECO om tijdens gebruik vermogen laag te houden. Bereik dan nog voldoende voor mijn flatje.

In huis mobiel via wifi voor internet én bellen. Ook extreem laag vermogen, geen last van. Bij 4G moet de telefoon verder zenden, met meer vermogen. 

Tip met EHS. Minder 'mee bezig' zijn vermindert ook de klachten. Bij mij wel. Ook met m'n tinitus. 

Ok, op die manier. 

Ik was niet aanwezig toen KPN had gebeld voor deze abonnement en is afgesloten via een ander. In weze was het alleen een afspraak voor de fiber in huis aanleggen. 
Ik probeer dat nu uit te vogelen. hoe en wat. 

Overzicht kosten Thuis

Abonnement

KPN Internet 100 Mbit/s

Dit abonnement heeft een minimumduur van 24 maanden.

Extra's

ESPN Compleet
Spotify Premium
Vast telefoonnummer
Opnemen Pakket
F-Secure 2 apparaten
Glasvezel Upgrade
Ziggo Sport Totaal Pakket
KPN TV+ met tv-zenders incl. 1 KPN TV+ Box Extra KPN TV+ Box

Ik heb nog 4 dagen, vriendelijk bedankt voor die tip. 

Bij het KPN telefoon gesprek van vorige week is blijkbaar verteld dat met de oude kastjes door kan blijven gaan. Vandaag hoor ik van een KPN medewerker dat TV+ het nieuw systeem standaard  is/wordt. 
Opeens twee verschillende verhalen. Dat is niet zo netjes. 
Dat wordt weer een klachtenbrief naar hoofdkantoor.  

Nee, hoor. Klanten wordt zelfs aangeboden om hun huidige oude abonnement, dus met Arris danwel Arcadyan IR kastje, opnieuw vast te leggen met 1 jaar met korting of zelfs 2 jaar met wat meer korting. Het oude Linux platform en het nieuwe Android-TV platform bestaat nog jaren naast elkaar.

Maar… t.z.t wordt Android-TV toch echt het nieuwe systeem. En zul je toch ook voor andere apparaten aan Bluetooth afstandsbediening moeten. Samsung heeft het al 5 jaar. BT is wel ideaal. Je hoeft niet meer te richten.

Bij het KPN telefoon gesprek van vorige week is blijkbaar verteld dat met de oude kastjes door kan blijven gaan. Vandaag hoor ik van een KPN medewerker dat TV+ het nieuw systeem standaard  is/wordt. 
Opeens twee verschillende verhalen. 

Dat zijn geen 2 verschillende verhalen. Het 1 sluit het andere niet uit.

Wat vorige week aan je verteld is klopt. Je had door kunnen gaan met de oude kastjes.

Wat je vandaag verteld is klopt ook. TV+ is de nieuwe standaard. Nieuwe klanten krijgen het. Die kunnen niet meer kiezen voor de oude kastjes. En bestaande klanten die hun abonnement om laten zetten krijgen het ook.

Bestaande klanten die niets aan hun abonnement veranderen blijven gewoon de oude kastjes gebruiken. Die blijven nog jaren werken.

Opeens twee verschillende verhalen. 

Dat zijn geen 2 verschillende verhalen. Het 1 sluit het andere niet uit.

Wat vorige week aan je verteld is klopt. Je had door kunnen gaan met de oude kastjes.

Wat je vandaag verteld is klopt ook. TV+ is de nieuwe standaard. Nieuwe klanten krijgen het. Die kunnen niet meer kiezen voor de oude kastjes. En bestaande klanten die hun abonnement om laten zetten krijgen het ook.

Bestaande klanten die niets aan hun abonnement veranderen blijven gewoon de oude kastjes gebruiken. Die blijven nog jaren werken.

Ik geef het door aan de monteur wanneer die langs komt. 
Maar KPN lijkt mij toch niets te gunnen mbt tot uw claim omtrent de oude kastjes. 

2.4Ghz, continue gepulseerd op 100mW/m2 is niets ideaal aan. Volgens ICNIRP en SCENHIR standaarden, had er dan een usb voor kabel moeten komen op de afstandbediening naar de box. 
De wetenschap is duidelijk. Kabel is altijd beter. Welke persoon kiest er voor om zn immuun systeem naar beneden getrokken te krijgen? Minder testosteron, en de lijst gaat door. 
Ik krijg van KNP geen vergoeding voor melatonine of testosterone supplementen. Ik schrijf het even bot en kort door de bocht. Maar daar komt het op neer. 

Is het mogelijk om Youtube via de TV+ box te krijgen zonder een smart tv te hebben? Indien ja, zitten daar nog extra kosten bij, of zit dat in het pakket? Website is daarin niet duidelijk.  

Is het mogelijk om Youtube via de TV+ box te krijgen zonder een smart tv te hebben?

Ja.

Indien ja, zitten daar nog extra kosten bij...

Nee.

Ik zei nog. Je moet er niet zo mee bezig zijn.

Want op internet vind je van alles bevestiging. Vaak lotgenoten. Dat is niet wetenschappelijk. 

Misschien vind je zelfs dat Trump homo is...🙃

De Bluetooth van de afstandsbediening is NIET continu. Alleen heel eventjes bij indrukken knop.

En van Bluetooth en wifi krijgt een vlieg nog geen hoofdpijn. 

Reageer