Skip to main content

Beste

 

Heb een nieuwe smart tv opgehangen 

Itv kastje (motorola vip1853) aangesloten via hdmi1. Wel beeld geen geluid

Kpn gebeld en krijg nieuw itv kastje.

Benieuwd als ik dat ga aansluiten of ik dan beeld en geluid krijg, maar dat moet ik ff bekijken,

Of weet iemand wat de oorzaak zou kunnen zijn, want op een hele oude tv werkte het nl wel (beeld en geluid)

Nu werkt mijn netflix wel (via wifi) met geluid via de app op mijn smart tv, dus tv is oke 😉

 

Wat ik ook wil is de tv ook bedraad. Ik heb zitten zoeken en lezen en kwam div info tegen.

Ik weet dat ik een switch nodig heb om de ethernet kabel die uit de muur komt door te lussen naar itv kastje en tv.

Meer hoeft niet. Heb ik deze switch nodig 

 

 

 

Of kan het bijv ook met deze

 

Ik heb nl al eens eerder een switch in de kamer gehad dit het beeld deed bevriezen en met een andere switch had ik geen last (weet niet meer welke switch problemen gaf en welke niet)

 

Bedankt vast

Bij de bovenste weet je zeker dat het geen problemen gaat geven. Dat zou mijn keus zijn.


Als je een switch aanschaft dan moet je er om denken dat hij IGMP snooping ondersteund als je deze ook voor de TV-ontvanger gebruikt.
Gebruik je hem alleen voor internet dan kun je elke switch wel gebruiken.
Wat Joep zegt, de bovenste switch is zeker een goede geschikte.

Wat betreft het geluid, ik denk dat het in je HDMI-kabel zit, heb je die al eens vervangen?
Overigens is het omwisselen van de Motorola ontvanger een erg goed idee, want deze zijn hopeloos verouderd.
De nieuwe ontvanger die je krijgt zal veel sneller werken ook.


Update, inmiddels nieuw KPN itv kastje aangesloten en nu beeld en geluid :-)

Swith ga ik bestellen (1e foto), bedankt voor jullie info

 

Nog een vraag, kan ik de switch direct aansluiten of moet ik nog moeilijke dingen doen (hahaha)


Welkom hier @gosee, fijn dat je beeld én geluid hebt inmiddels. Al helemaal geholpen zie ik. Je hoeft niets ingewikkelds met die switch te doen hoor. Dat is gewoon “plug & play” 🙂 Mocht je toch hulp nodig hebben dan weet je ons te vinden.