Skip to main content

Beeld af en toe op zwart

  • July 6, 2020
  • 36 reacties
  • 2809 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

36 reacties

wjb
Wijsgeer
  • July 15, 2020

Heb je de ARC functie aan staan op de poort richting jouw Harman set?

Sluit de Arris aan op de televisie en gebruik hdmi-ARC voor het geluid.

 


  • July 15, 2020

Nee @Paul_ , ik ook niet. Wellicht dat @wjb nog een idee, heeft, die gebruikt ook een soundbar, op vergelijkbare wijze als ik, maar dan met Sony, waar ik LG heb. 


wjb
Wijsgeer
  • July 15, 2020

Ook ik ben een beetje door mijn opties. Ik heb mijn TV ontvanger rechtstreeks op mijn Sony televisie aangesloten en ik leid het geluid door naar mijn home cinema set van Sony via hdmi-ARC.


Rogier Hendriks
Topper

@wjb Heb je dan hdmi input op je tv zonder ARC waar je dan je digitale ontvanger op aangesloten hebt?  En heb je dan gewoon op een andere hdmi poort (met ARC) op je tv een kabel naar je Home Cinema, die dan automatisch het geluid doorstuurt? 


wjb
Wijsgeer
  • August 3, 2020

Heb je dan hdmi input op je tv zonder ARC waar je dan je digitale ontvanger op aangesloten hebt? 

Klopt.

 

En heb je dan gewoon op een andere hdmi poort (met ARC) op je tv een kabel naar je Home Cinema, die dan automatisch het geluid doorstuurt? 

Klopt ook.


Rogier Hendriks
Topper

Heb je dan hdmi input op je tv zonder ARC waar je dan je digitale ontvanger op aangesloten hebt? 

Klopt.

 

En heb je dan gewoon op een andere hdmi poort (met ARC) op je tv een kabel naar je Home Cinema, die dan automatisch het geluid doorstuurt? 

Klopt ook.

Maar dan moet je dus voor elk apparaat dat je op je tv hebt aangesloten een aparte hdmi poort gebruiken op je tv en ook op je receiver? Dat betekend dus altijd 2 afstandsbedieningen gebruiken en 2 apparaten schakelen als je bv van Digitale tv schakelt naar AppleTV?  En dubbel zo veel kabels?

Het mooie aan arc en de in/output op je receiver is toch dat je maar 1 kabel naar je tv hoeft te gebruiken. Alle apparaten sluit je aan op de receiver en de receiver stuurt het automatisch door naar een hdmi ingang op je tv. Zo heb ik het altijd gedaan en zo wil ik het ook houden. Sterker nog, de hdmi kabel naar de tv is in de muur verwerkt, om zo geen kabels in het zicht te hebben. Ik zou het absurd vinden als KPN me afscheept met een oplossing waardoor ik weer kabels (meerdere!) in het zicht zou hebben. Geen optie in mijn optiek.

Dus  KPN @JanZ_, hoe gaan we dit nu oplossen?

Ik heb ook al telefonisch contact gehad met KPN, maar nog niets terug gehoord… de helpdesk zou me terugbellen.


wjb
Wijsgeer
  • August 5, 2020

Maar dan moet je dus voor elk apparaat dat je op je tv hebt aangesloten een aparte hdmi poort gebruiken op je tv en ook op je receiver? Dat betekend dus altijd 2 afstandsbedieningen gebruiken en 2 apparaten schakelen als je bv van Digitale tv schakelt naar AppleTV?  En dubbel zo veel kabels?

Elk apparaat is met één hdmi kabel verbonden met de televisie waarbij de receiver op de hdmi-ARC poort van de televisie aangesloten is. Er is geen verbinding tussen receiver en andere andere apparaten, dus geen dubbele kabels.

Om televisie te kijken bedien ik mijn Sony televisie, Sony Home Cinema Set en KPN TV ontvanger met de afstandsbediening van KPN. De Sony Home Cinema Set gaat automatisch mee aan en uit als de televisie aan of uit gezet wordt en het volume wordt geregeld via hdmi-CEC.

Daarnaast kunnen we ook alle apparaten met onze Android telefoons via een Harmony Hub bedienen.


  • Deelnemer
  • January 22, 2021

Ik heb precies hetzelfde maar met een Sony dn str 1080, elke keer even het beeld op zwart. Met de oude tv kastje van KPN geen problemen gehad.

Graag jullie hulp hiermee KPN?


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 22, 2021

@ErwinSt. Maak even een eigen topic aan als je wil met een duidelijke omschrijving van het probleem.  Aanhaken op een oud topic is niet handig.


  • Deelnemer
  • January 22, 2021

Doe ik! 


Bij ons precies hetzelfde probleem als bij rogier die deze topic begon.

TV is een oled van phillips. We dachten eerst dat het aan de tv lag maar dit probleem ligt bij kpn.

wij gebruiken de Arris en die geeft deze problemen bij ons schijnbaar.

de Arris is direct aangesloten op de tv.

ook al van alles geprobeerd met wisselen van poort, andere HDMI kabels etc. maar euvel komt steeds terug.